cc300 Skrevet November 20, 2005 Skrevet November 20, 2005 Morro å leke detektiv. Bør ikke være vansklig å få tak i vedkommendes navn uten å innblande politiet, selv med lovlige metoder. Registrert e-mail: Finn eposten hans og gjør et søk på kvasir, google. En viss sjanse for å finne han flere steder hvor han kanskje identifiserer seg. IP addresse: Hvis brukeren har trådløs router på f.eks adsl er sannsynligheten stor for at IP adressen er den samme i en laang periode. Finn IP adressen og ta et søk på kvasir, google. Sjansen er tilstede for at han har lagt ut spor med samme IP adresse på andre steder, hvor han identifiserer seg selv eller med en annen email adresse. Kontonummer: Etter at du har gjort en pengeoverføring til en konto så tror jeg det er slik at når betalingen er "bokført", så kan du sjekke nettbanken din. Da vises ofte navnet på mottaker sammen med kontonummeret du brukte ved overføring. Reg nr: Jeg vet ikke hva som faktisk er lov her, men jeg har ihvertfall hver gang jeg skal kjøpe bil, ringt til biltilsynet og fortalt at jeg skal kjøpe bil og at jeg gjerne vil sjekke at selgeren er samme person som er registrert som eier på kjøretøyet. Opplys reg.nr, og de gir deg navn på vedkommende. Nickname: Gjør et søk på kvasir og google på brukernavnet hans. Da dukker det fort opp interessante ting For utfyllende info: Når du først har funnet navnet på vedkommende er det bare å søke seg frem til vedkommende på gulesider.no for adresse, kvasir, google for masse info, og eventuellt skattelistene for å finne frem alder på vedkommende. Skattelister for 2000, 2001 og 2002 ligger ute hele tiden på nettet, så hvis det ikke er en alt for ung person så ligger'n der. lykke til! PS. Jeg vedder en femmer på at Teamturtall er 23 år og gjerne vil gjøre opp for seg snart.
Gunnar Skrevet November 20, 2005 Skrevet November 20, 2005 Hjelper ikke så mye å blokke en IP adresse. Med litt tids mellomrom skiftes ip adressen fra ISP. Snakker ikke om DHCP her. Hva snakker du da om? Du slutter visst aldri å si rare ting..
eliot Skrevet November 20, 2005 Skrevet November 20, 2005 det er noen sorte får blandt oss tydelivis. slike folk væt og utnytte situasjoner til å tene "noen" kroner på å lure folk .
Scirre Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 hehe.. siden hans med bildene av gamle e30'n hans ble plutselig borte ?
ChrZZ Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Merk: "plutselig". Jadda... stoler ikke fem øre på han fyren, etter det som har kommet frem i denne tråden. Til å bli -meget- irritert av!
bimmerdude Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Hjelper ikke så mye å blokke en IP adresse. Med litt tids mellomrom skiftes ip adressen fra ISP. Snakker ikke om DHCP her. Hva snakker du da om? Du slutter visst aldri å si rare ting.. Du skjønner visst ikke mye du! Med tids mellomrom så skiftes ut IP adressen du er tildelt av ISP'en. Er det vanskelig å forstå? Men mulig det er DHCP det også. Kanskje jeg sa litt feil der. Eneste som har fast IP hele tiden er bedrifter o.l som har fast IP adresse. Derfor hjelper det lite å blokke en IP adresse siden de fleste bruker ISP'er. Du sier mye rart selv
cc300 Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Har dere som er f0ler dere lurt faatt snakket med fyren? Ikke vansklig aa finne vedkommendes identitet og tlf nummer.
Gunnar Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Du skjønner visst ikke mye du! Nei, tydeligvis ikke.. Med tids mellomrom så skiftes ut IP adressen du er tildelt av ISP'en. Er det vanskelig å forstå? Men mulig det er DHCP det også. Kanskje jeg sa litt feil der. Ja, nettopp. Så feil du kan få det. Eneste som har fast IP hele tiden er bedrifter o.l som har fast IP adresse. De eneste som har blå biler er de som har blå biler.. way to state the obvious.. hehe. Derfor hjelper det lite å blokke en IP adresse siden de fleste bruker ISP'er. Hehe.. og da kan du kanskje fortelle hva resten bruker? Du sier mye rart selv Ja, det kan godt være, men jeg prøver ihvertfall å holde kjeft når jeg ikke har den fjerneste anelse om hva det går i. Du gjorde det nemlig med ovenforstående innlegg så åpenbart at du er så langt ute på jordet at jeg ikke gidder å forklare hvordan det fungerer engang..
Jonte Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Dette høres litt sykt ut, 3 stk har fått oppgitt samme pakkenr av en fyr, altså.. Hvordan skal han ha fått samme pakke nr på 3 forskjellige pakker? Og som menneske er man vel såpass oppvakt at man har et slikt nummer i bakhodet og husker på at det er samme nr 3 ganger på rad. Jeg ville hvertfall ikke latt meg lure av forklaringen hans. Tips om å finne ut mere i saken. - Ta kontakt med biltilsynet og få ut eierliste på registreringsnummerene på bilene på bildene. Ring tidligere eier på bilene hans og hør med dem om de kjenner til fyren, og hvordan de kjenner han som. Få ut mest mulig info. - Benytt deg av IRC / Blink etc, og prøv å få kontakt med folk fra Harstad for å høre om noen kjenner til denne duden og bilen hans etc. Harstad er jo ikke lange biten herfra.. Anngående dette med Postoppkrav, så hadde jeg en slik issue for 1 år siden. Anngående en Rieger GT Leppe. Den var ikke for stor til å sende i Postoppkrav, så hvorfor skal en støtfanger være det? Det er nok lengden de går på, og en fanger er jo ikke så mye breiere og større enn en gt leppe. Så det er vel også løgn. For det andre, så betalte jeg først postoppkravet på denne leppa med KORT, også åpnet jeg pakken der. Da så jeg at leppa så ikke ut, og hun i kassa spurte om jeg ville kanselere handelen. Så hun kanselerte handelen og pengene gikk tilbake til min konto. Og leppa blei sendt i retur til selger. Ikke noe problem. Anngående salg etc så går det jo ant å prøve å få til noe ala EBay/QXL etc. Med tilbakemeldingssystem. Når jeg handler på EBay er jeg forsiktig med å handle fra folk uten noe karakter og med nyopprettet bruker med lite info. Det bør man alltid være. Lykke til folkens! Edit: Anngående IP diskusjonene, så er det mange av dere som ikke har noe snøring på dette virker det som. Utifra det jeg leser, så har Gunnar ganske så peil i forhold til noen av dere..
ChrZZ Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 For det andre, så betalte jeg først postoppkravet på denne leppa med KORT, også åpnet jeg pakken der. Da så jeg at leppa så ikke ut, og hun i kassa spurte om jeg ville kanselere handelen. Så hun kanselerte handelen og pengene gikk tilbake til min konto. Og leppa blei sendt i retur til selger. Ikke noe problem. Hmmm.. Tydeligvis --VELDIG-- forskjellig praksis fra Posten (kontor) og Post-i-butikk. Hos oss (Rimi, post-i-butikk), så er dette HELT umulig. Vi fungerer bare som mellommenn, og er kortet først dratt og alt kjørt igjennom, så er det ett fett om du åpner pakken hos oss, hos en statsadvokanten eller Kongen Vi har ingen mulighet til å få pengene tilbake. Mange som har spurt om dette. Eneste vi kan si da, er at "Det må du opp med han som sendte deg det".
Gunnar Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Der var visst plutselig bilen hans igjen.. Og her er nok samme bilen og samme eieren in action i avisa: http://www.ht.no/incoming/article27353.ece Jonte, jo takk for det! Jeg har jobbet med data i en del år, så jeg vet hva det går i. Har faktisk jobbet hos opptil flere ISPer, både på 2. og 3. linje, også som seniorkonsulent.
ovex Skrevet November 21, 2005 Skrevet November 21, 2005 Du skjønner visst ikke mye du! Nei, tydeligvis ikke.. Med tids mellomrom så skiftes ut IP adressen du er tildelt av ISP'en. Er det vanskelig å forstå? Men mulig det er DHCP det også. Kanskje jeg sa litt feil der. Ja, nettopp. Så feil du kan få det. Eneste som har fast IP hele tiden er bedrifter o.l som har fast IP adresse. De eneste som har blå biler er de som har blå biler.. way to state the obvious.. hehe. Derfor hjelper det lite å blokke en IP adresse siden de fleste bruker ISP'er. Hehe.. og da kan du kanskje fortelle hva resten bruker? Du sier mye rart selv Ja, det kan godt være, men jeg prøver ihvertfall å holde kjeft når jeg ikke har den fjerneste anelse om hva det går i. Du gjorde det nemlig med ovenforstående innlegg så åpenbart at du er så langt ute på jordet at jeg ikke gidder å forklare hvordan det fungerer engang.. ...dette var nesten litt underhaldning i !!! Dersom ein er inne på dette så vart det avslørande for bimmerdude stakkar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå