SteffenM2 Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Skrevet Februar 4, 2007 Da er M10 motoren til salgs.. Har også laget en liten liste, over en S14 motor, med "litt" suge trim. Da jeg ikke har PEILING på hva jeg trenger, for å få dette til å fungere, har jeg tatt, hva jeg mener jeg trenger. Så her kommer det! SteffenM2's motor bygging. Motor, S14B20/23. MLS Pakning: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=484 Pris:4200. Ventilfjærer: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=488 pris:4000. S14 høykomp: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=471 Pris: 8000. S14 Raceventiler: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=475 PRIS:4500. Bensinpumpe: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=377 PRIS:3600. Bensinregulator: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=376 PRIS: 2000. Fuelrail: http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=326 PRIS: 1300. Ekstra div, ca 20tusen. Samlet pris, med ca motor. 87600. da blir det å satse på ca. 270 - 280 Sugehk. Mener at rundt 270hk, burde gå ann her?
SteffenM2 Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Skrevet Februar 4, 2007 Må vel porte, osv.. Ny kam er vel ikke dumt? Slipe veivaksle osv? Noen som kanskje kunne gjort dette litt mere presist? Men, jeg burde klare 300, vis jeg turbo konverterer i stede? Takk for svar! PS! dette er bare spekulasjoner!
mOMOe Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 suge hester er dyyyyrt.. vet folk som har kostet på s14 sin godt over 100000,- uten å komme opp i 300hk.. ta de 87000,- du har der, så slenger du på 10000,- for et par kvasse kammer, 20000kr for et skikkelig sprut, 5000,- for porting, planing, setefresing, og 2000,- for balansering av alt sammen og en hel haug med penger til ting du aldri kunne forestille deg at du trengte.. da har du en fresk s14.. å når du først har brukt så mye penger på motoren så slenger du på 100000,- til så har du en sellholm mpg sekvensiell kasse. da kan du få litt fart på den gamle 02'n din.. turbo er veldig mye billigere hvertfall. men utrolig japansk
SteffenM2 Skrevet Februar 4, 2007 Forfatter Skrevet Februar 4, 2007 hehe, det er sant nok. Men når det blir så mye penger, kjøper jeg heller den DTM motoren som var til salgs her for en liten stund siden. Det hadde vært bøllete!
///MoePower Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 Hør hva VS-motor skal ha for å trimme en motor til deg.. Og hvilken motor de anbefaler deg å bygge på i 1602`n din. For å bruke så mye penger på en sugemotor ser jeg ikke vitsen i. Det vil ta deg MAKS ett år, så vil mye ha mer.
Bimmerlars Skrevet Februar 4, 2007 Skrevet Februar 4, 2007 For å bruke så mye penger på en sugemotor ser jeg ikke vitsen i. . Da bør du prøve en bil med en skikkelig vass sugemotor i. Da ser du vitsen. Turbo går fælt, men det kan ikke sammenlignes med en brutalt trimma sugemotor når det kommer til lyd og gromhet. Sugemotor er racing, turbo er leikebil! Sier ikke at turbomotor ikke er gromt, men hadde jeg hatt 100.000 å trimme S14 hadde det blitt sug all the way
mOMOe Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 For å bruke så mye penger på en sugemotor ser jeg ikke vitsen i. . Da bør du prøve en bil med en skikkelig vass sugemotor i. Da ser du vitsen. Turbo går fælt, men det kan ikke sammenlignes med en brutalt trimma sugemotor når det kommer til lyd og gromhet. Sugemotor er racing, turbo er leikebil! Sier ikke at turbomotor ikke er gromt, men hadde jeg hatt 100.000 å trimme S14 hadde det blitt sug all the way uten tviiiil..
BMW 2002 Fredrik Skrevet Februar 5, 2007 Skrevet Februar 5, 2007 Er det motor fra E12 518? I så fall hvor mye er det originalt i den? Syntes 160 hk hørtes veldig mye ut med de modsene.. Ikke for å være negativ altså Neida...Har selv M10 motoren bare i 2 liters versjon med dobble webere 45mm, kvasskam med annet grenrør og simons effektannlegg i 02'a mi. Den yter fint 140-150 gamp om ikke 160 om motoren og ventiler ikke er så slitt. Sliter kammen over tid denne jævelen. bmw_728i : Om du så den under tromsdalsbrua så kan det sikkert stemme. Fadern jobber på branstasjonen der, og han bruker også bilen. Legger inn et dårlig bilde her
SteffenM2 Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Skrevet Juli 2, 2007 Her skjer det aboslutt ikke en dritt. "kjempe" morro..
oddis Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Her skjer det aboslutt ikke en dritt. "kjempe" morro.. Og hvem sin skyld er det..
///MoePower Skrevet Juli 10, 2007 Skrevet Juli 10, 2007 Her skjer det aboslutt ikke en dritt. "kjempe" morro.. Og hvem sin skyld er det.. Haha Puss puss steffen! Bruk ikke 80 000 på motor når du ikke har bilen, bruk heller penger på å restaurere bilen, deretter bygge motoren, så kan jo du ha bilen på soverommet til pynt i mellatia
SteffenM2 Skrevet September 24, 2007 Forfatter Skrevet September 24, 2007 Sitter å lurer litt her nå. E30 understell bak, er det noen av de som har fjærene og dempere kombinert, slik som foran? er vel lettere å få tak i coilovers til kombinert ? Skal bygge om til E30 (kanskje E36 M3, vis jeg skaffer penger snart.)
NeonMuffler Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 bruk understellet bak fra e36 compact, det er det samma som e30 m3. du har hvertfall et digg sted å skru
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå