Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

MÅLET: 300HK på hjula!

Litt av planene

Det som står med "(x)" har jeg enda ikke fått kjøpt..

Karroseri:

Alpina bredding

Turbo front (x)

Glassfiber panser (x)

Glassfiber bagasjelokk

Glassfiber bakstøtfanger

Glassfiber dører (Muligens, vet ikke hvordan dette blir mdt. godkjenning)

Sitter også i tankene om det hadde vært noe med karbon tak..

Innvendig:

Bøttestoler(x)

Ratt "drifting" style (x)

Hydraulisk brekk (x)

Motor:

M10B20/B18

Turbo oppsett tar jeg som det kommer.

Datasprut; MS2 v5,37.

Understell:

M5 bakstilling(x)

M5 forstilling.(x)

Polyforinger/alu foringer(x)

Justerbare stabstag

Drivverk:

E36 M3 girkasse

E34 M5 Diff

E34 M5 stikkaksler

Bremser:

M3/M5 bremser, alt etter hva som passer (x)

Det som har skjedd:

har strippa hele bilen ned, mangler bare litt hjul oppheng og diff.

Når dette blir gjort skal bilen til sand blåsing.

Noen dårlige bilder:

bilde0267bg.jpg

bilde0287td.jpg

bilde0310zs.jpg

bilde0333ip.jpg

bilde0870by.jpg

bilde0880je.jpg

bilde0894ih.jpg

bilde0906ai.jpg

bilde0914tt.jpg

bilde0924bx.jpg

bilde0935jp.jpg

Beklager skrive feil!

  • Svar 232
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja dette er en spesiell BMW og på bildene såg det ut som om den var i god teknisk stand og lite rust. Skjeldent på disse gamle modellene det..hehe.

Ser ut som et spennende prosjekt 8) Hva skal det bli? Løpsbil eller gatebil beregnet for bane? Har tro på så liten og lett bil med en så rå motor. Bare ta deg god tid og få det gjennomført. Vanskelig hvis du angrer og vil endre på noe, da det er vanskelig å få tak i nye deler til disse bilene.

Selv om jeg ikke liker BMW`er før 1980, ser dette ut som et spennende prosjekt, ihvertfall med en slik motor! Lykke til :wink:

Skrevet

Jo takk!

En kamerat av pappa og masse folk i 02/classic gruppen har sagt at det er utrolig lite rust på den..

Og det er en veldig positiv ting..

Skal bli gatebil, med skilter..

Skrevet

Vær obs på at det er veldig vanskelig å få en 02 rask rundt en bane! Rett frem kan nok gå, men de er ikke akkurat lettkjørte. Har snakket litt med 02Henning om akkurat det. Han bygde seg "M2", altså 02 med S14-motor. Da han solgte den kjøpte han seg en E36 323ti (compact), og det tok ikke mange rundene på bane før han tok persene han hadde med M2en.. på tross av at M2en var mye lettere og hadde mye mer effekt. Nyere biler er mye mer lettkjørt (godt og se at utviklingen faktisk går fremover!), og effekten i M2en gjorde vel ikke ting akkurat enklere.. ;-)

Creds for pågangsmot skal du uansett ha, men Jarle sin kommer nok til å gå fort på bane!

Skrevet

Ja litt enig med deg der Gunnar. Ikke så veldig lettkjørte de gamle BMW`ene. Kanskje det hadde vært en idè å bygge om understellet? eller da vil den vel ikke bli godkjent med skilter? Ikke så mye inne på det regelverket jeg, har bare bygget løpsbiler beregnet kun for bane så..

De mest lettkjørte gamle bilene er vel Volvo 240, Ford Sierra og Escort MK2. Bare nevner det...hehe. BMW er uslåelige på vanlig vei, men på bane kommer de nok til kort desverre, sladdeegenskapene som svikter... :lol:

Skrevet

Dogshift betyr på "fagspråket" en spesiell og dyr girkasse som er bygget opp slik at du slipper å clutche når du skal skifte gir. Men du kan selvfølgelig clutche hvis du vil, men det er ikke nødvendig. Du må bare clutche når du skal stoppe og ta igang.

Disse girkassene leveres i to utgaver: "Billig" utgave med vanlig H-giring og en dyr sekvensiell utgave hvor du bare dytter spaken fra deg for å gire ned og mot deg for å gire opp. De sekvensielle er som oftest levert med tenningskutt som kutter tenningen akkurat idet du tar i girspaken, og et digitalt display som viser hvilket gir du kjører i. Disse koster nye rundt 80-90.000 Kr. De billige utgavene med vanlig H-giring kan du få brukt fra 5-20.000 Kr. Nye koster dem va 30-40.000.

Skrevet
Dogshift betyr på "fagspråket" en spesiell og dyr girkasse som er bygget opp slik at du slipper å clutche når du skal skifte gir. Men du kan selvfølgelig clutche hvis du vil, men det er ikke nødvendig. Du må bare clutche når du skal stoppe og ta igang.

Disse girkassene leveres i to utgaver: "Billig" utgave med vanlig H-giring og en dyr sekvensiell utgave hvor du bare dytter spaken fra deg for å gire ned og mot deg for å gire opp. De sekvensielle er som oftest levert med tenningskutt som kutter tenningen akkurat idet du tar i girspaken, og et digitalt display som viser hvilket gir du kjører i. Disse koster nye rundt 80-90.000 Kr. De billige utgavene med vanlig H-giring kan du få brukt fra 5-20.000 Kr. Nye koster dem va 30-40.000.

Jeg skal nok ha den dyre varianten..!! :o

Skrevet

Dette er ett prosjekt det står stor respekt over! ta godt vare på det orginale med bilen og la vær å kjør av veien med den når den er færdig :wink:

Når jeg tenker på det orginale så tenker jeg på utseendet utvendig....

Skrevet
Dette er ett prosjekt det står stor respekt over! ta godt vare på det orginale med bilen og la vær å kjør av veien med den når den er færdig :wink:

Når jeg tenker på det orginale så tenker jeg på utseendet utvendig....

Vell, det skal jo på bredding, front og bak fangere da.. :oops:

Men ikke monsterface liksom.. skal bli diskre og "clean" 8)

Skrevet

I dag har jeg fått dratt fram alt av kabler som gikk til bak lykter osv, i bagsje rom.

Angående understells masse.

Beste måten å få vekk dette med er?

Tenker også litt på å kjøpe e E30 m3 understell.. for å få litt feste.. men må høre litt rundt om dette passer...

Noen som kan noe om dette?

Takk for hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...