Gå til innhold

Dvd/skjerm i E36


Anbefalte innlegg

Ja nå har jeg gått til innkjøp av dvd-spiller og 7" skjerm til min e36..

Tenkte å feste skjermen i plassen som blir hvis man tar ut hyllene og klokka/computer under luft-instrumentene. 7" passer akkurat der som sikkert alle vet.

Lurer da på en smart måte å feste skjermen på!

Hvis noen har noen gode tips om hvordan,

setter jeg veldig stor pris på dette =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte noen selklebende fester som det er beregnet til å feste strips i som jeg limte bak i den "plastveggen" som er bak der(ca 10-15cm innenfor hullet) så tredde jeg strips gjennom de og gjennom ramma som fulgte med skjermen. så var det bare å stramme til stripsa, og trykke skjermen inn i ramma. sitter som bare f... (det er psyko lim på de stripsfesta så de holder en stund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte noen selklebende fester som det er beregnet til å feste strips i som jeg limte bak i den "plastveggen" som er bak der(ca 10-15cm innenfor hullet) så tredde jeg strips gjennom de og gjennom ramma som fulgte med skjermen. så var det bare å stramme til stripsa, og trykke skjermen inn i ramma. sitter som bare f... (det er psyko lim på de stripsfesta så de holder en stund)

Hmm..hørtes bra ut..

Men, ramma som fulgte med skjermen passet faktisk bra i uten noen som helst fester! litt overrasket:)

men uansett takk for fine tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte den satt godt fast da jeg satt den inn, så jeg brukte bare svar silikon og smurte rundt. tok salo på fingeren og fikk en smooth flate :)

Det var du som felte inn dvd spillern i hanskerommet ikke sant? funket d bra eller? man finner liksom ingen plass å sette dvd spilleren. Og gidder ikke å bruke den som cd-spiller. ikke like chill, som sagt før her på forumet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og Joachim har gjort det på samme måten og det fungerer veldig fint

Hvilke produkter (skjerm, spiller, etc) brukte du for å få til det hele? Hvor monterte du skjermen?

Håvard og jeg monterte den der kjørecomputeren sitter orginalt. Den er nå flyttet opp dit cd spilleren sitter. cd spiller er montert under hanskerommet. Vi har begge cube skjerm, der det følger med festeramme. dvd/playstation er det plass til i hanskerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slik løsning med ekstern DVD er litt fjern. For det første må man da ha line-in på headuniten for å få lyden på anlegget, og for det andre er det jo bare pes å ha en ekstra spiller. Man får jo dessuten tak i komplette CD/DVD-spillere og motorisert skjerm til en billig penge. Det eneste de mangler er navigasjon.

Ellers er jeg enig i at plasseringen ved kjørecomputeren er fin rent visuelt, og skjermen er utenfor sjåførens synsfelt slik at den ikke forstyrrer, men det fungerer jo litt dårlig i forhold til girspaken. Hadde selv skjerm i min E36, og plasserte den ved luftedysene i midten. Syntes det fungerte bra. Godt synlig fra alle vinkler og seter. Det negative med en slik plassering er at det er blikkfang og lokkemat for langfingra idioter, så jeg lagde en hurtigkobling slik at jeg kunne ta den av og legge den i hanskerommet eller under et sete på 10 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slik løsning med ekstern DVD er litt fjern! For det første må man da ha line-in på headuniten for å få lyden på anlegget, og for det andre er det jo bare pes å ha en ekstra spiller. Man får jo dessuten tak i komplette CD/DVD-spillere og motorisert skjerm til en billig penge. Det eneste de mangler er navigasjon.

Hmm.. jeg har AUX-in på min spiller. Tror det vil være teit å få tak i en slik billig-dvdheadunit istedet for spilleren min. Er toppmodellen til Pioneer, så tviler på at jeg vil få samme kvalitet akkurat... :?

Ikke mange spillere som har et 13-bånds equalizer akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...