Gå til innhold

Kjøp av 92 mod 320


_Mayhem_
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ny her på forumet og står ovenfor et kjøp av en 1992 mod BMW 320.

Denne har gått 250000km, en kompis av meg som skal selge den. Alt som er gjort med motor er gjort på verksted. Nylig skiftet topp-pakning, vannpumpe, bensinpumpe,mm. Bilen har nesten komplett lumma styling av type CLR, mangler kun luftehullene på panseret. Ny lakk er det også på bilen, den ble lakket i sommer. Av stereo er det en eller annen Alpine DVD-spiller med touchscreen, 2 x 12" Vibe subber, Lanzar Optidrive 1400D og et gromt frontsett med forsterker. Han skal ha 100000kr for bilen med anlegg. Er dette en grei pris? Noen feil/mangler jeg skal se opp for?

Kan og skru litt da jeg nå har en 86mod Golf 2 Gti 16V som jeg har bygd opp selv.

MVH

_Mayhem_

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stylingen kan skjule mye rart..husk at dette er bare plast/glassfiber..

Få tilstandrapport hos verksted, er minstrekrav når man skal kjøpe brukt..

Det har bilen har gått 250 000 bør da ikke nødvendigvis være et problem, men siden han skal ha 100 000 for bilen så synes jeg det er aaaaltfor dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kjenner han som selger bilen godt, og har sett bilen uten styling før han bygde den opp. Var ikke noe rust og div, pga at tidligere eier hadde ordnet dette. Men det jeg var int. i høre, var i grunn spesielle feil/mangler. Får bilen for 80k uten anlegg, men den dvd-spillern koster 20000kr ny, og er ikke mer enn et par mnd gammel.

Autoart(Ole Anders): Vel, hvor lang tid trenger du for og bygge opp en 320 coupe da? om jeg har bilen på handa og det er lite rust/karosseri-fiks på den? med komplett lumma CLS styling og candy-lakk? Og hva kommer prisen ca på om bilen koster 60k?

Håkon: Vel, golfen går dugelig greit den, drar i fra det meste av bimmere opp til 325. Har litt problemer med dem:P Men er som sagt feilhjulstrekk golfen, så derfor blir det nå bimmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. Det er absolutt best att jeg skaffer/kjøper bilen først, så selger den til deg etterpå. Blir billigere da, for da slipper jeg/du å betale MVA på delene, siden brukbilhandel er mva fritt. Sikker på att det er CLS styling, finner ikke den jeg, bare CL1 og CLR styling.

Ca pris Candy lakk 20 000kr

Styling komplett med montering 15 000kr

Felger osv 15 000 kr

Skal klare det til under 100 000kr hvis jeg skaffer bilen 8) Da blir den helt strøøken, tok litt i på felgene jeg, tenkte noen skikkelig breie kule felger, må ha det hvis man skal ha kul lakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. Det er absolutt best att jeg skaffer/kjøper bilen først, så selger den til deg etterpå. Blir billigere da, for da slipper jeg/du å betale MVA på delene, siden brukbilhandel er mva fritt. Sikker på att det er CLS styling, finner ikke den jeg, bare CL1 og CLR styling.

Ca pris Candy lakk 20 000kr

Styling komplett med montering 15 000kr

Felger osv 15 000 kr

Skal klare det til under 100 000kr hvis jeg skaffer bilen 8) Da blir den helt strøøken, tok litt i på felgene jeg, tenkte noen skikkelig breie kule felger, må ha det hvis man skal ha kul lakk

CLR mener jeg selvfølgelig. Beklager. Ja, men dette hørtes intr. ut. Hvor lang tid bruker du på det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart. Men du skal vel ha pengene før et slikt prosjekt settes i gang går jeg ut ifra? og da blir det heller lang ventetid på meg. Men tar en tlf til deg i morgen eller onsdag så får vi diskutere det da. Men er som sagt meget intr i dette. Har vært i kontakt med Automote (Sivert) men han virker noe dyrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...