Gå til innhold

V12 i E23


bmw745
 Share

Anbefalte innlegg

Har E23 selv faktisk :wink:

Vet at det ikke skal være for liten plass i allefall! har tenkt de samme ideene som deg faktisk med 750i sin V12`er..

Eneste er at jeg tror du må bytte mellomaksling, eksosanlegg, bremser og så bør du få motoren så langt bak som mulig, og tar jeg ikke mye feil så kan jeg så og si garantere deg at du må sveise nye motorfester også!

Har du bilder av gliset ditt eller?? (jeg som her samme bil sjøl er intressert i å se bilder vettu :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har E23 selv faktisk :wink:

Vet at det ikke skal være for liten plass i allefall! har tenkt de samme ideene som deg faktisk med 750i sin V12`er..

Eneste er at jeg tror du må bytte mellomaksling, eksosanlegg, bremser og så bør du få motoren så langt bak som mulig, og tar jeg ikke mye feil så kan jeg så og si garantere deg at du må sveise nye motorfester også!

Har du bilder av gliset ditt eller?? (jeg som her samme bil sjøl er intressert i å se bilder vettu :wink: )

Heisann!! for å være helt ærlig, så har jeg ikke et eneste bilde av den på pc'n. :( Men jeg er i full gang med å pusse den opp da. Den jeg har er engentlig en 732, men kjøpte en 745 delebil uten motor som jeg tar det meste fra. Så nå blir det skinn og alt elektrisk :D

Har jo selvfølgelig lyst å ha en turbo motor iden, men for å få tak i en rimelig av de, så må jeg jo kjøpe en hel bil til og V12'erene har jeg sett går for 10-15 tusen kroner med kasse og hjerner. men spørsmålet er jo om man får godkjent bilen med den (12'ern) motoren i det heletatt da. Men når det gjelder bremser, så er det jo fire stemplede calipere forran i hvertfall, er det noe større på de med 12'er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok en god del større bremser i 750`ene enn i orginale 732`er..

Driver og restaurerer min E23 jeg også for å være ærlig! :P

Hvis du klikker deg inn her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=12503 så kan du se prosjekttråden min, har ikke kommet så veldig igang på grunn av at hele denne sommeren jeg hadde tenkt å jobbe gikk bort til masse annet tull og nå skal jeg restaurere lettsykkelen min så den er klar til sommern (skal bruke den til bmw`en blir ferdig), men regner med å begynne snart da jeg allerede har begynt å lakkere en del på lettmotorsykkelen.

Når det gjelder min så driver jeg for øyeblikket og forhandler meg sorte bøffelskinnseter av en på motsat side av norge i forhold til meg, så har blir det skinn vettu! :D

Og så skal jeg bygge inn turbo etterhvert i steden for 750 motor, da jeg er ute etter ett antall gamp på mellom 500 og 800 gamp :twisted:

*Poenget med mitt prosjekt er: Den skal bli en rå og strøken bil med stor turbomotor og en tøff blåfarge som tilsammen skal gjøre at bilen skal vekke oppsikt på veiene, og når det gjelder inni så skal den være mest mulig sort og få ett mørkt stofftrekk inni på gulvet og slikt, samt at den skal få en del skinn og media som kraftige suber og ett par dvdspillere med skjermer til, så jeg har store planer, har faktisk planer om ALDRI å selge denne bilen om den blir en suksess! skal bruke den som livstidsprosjekt som STADIG skal bygges videre på! *

Har ett håp om å bli ferdig nok til at jeg kan lakkere den enten til sommern eller til neste sommer, så da blir det stas vettu, men jeg har så mye rust innventig å på kanal/skjerm høyde at det kommer til å bli mye arbeid på meg fremover.. :( Men det er jo forsåvidt bare kosearbeid for å si det på den måten :wink:

Så da trenger jeg vel ikke si mere om mitt prosjekt regner jeg med :)

Du skulle jo laget deg egen tråd i prosjektforumet her på bimmers.no så du kan dele skapelsen med oss andre :wink:

Mvh: BMW_728i =P~

Jeg sporet vist tråden din i litt andre retninger enn det du ville vite kanskje, men jeg er en som ikke klarer holde stillt når det er snakk om prosjekter og spesiellt ikke når det er snakk i E23!

E23 er blitt en lidenskap for meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok en god del større bremser i 750`ene enn i orginale 732`er..

Driver og restaurerer min E23 jeg også for å være ærlig! :P

Hvis du klikker deg inn her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=12503 så kan du se prosjekttråden min, har ikke kommet så veldig igang på grunn av at hele denne sommeren jeg hadde tenkt å jobbe gikk bort til masse annet tull og nå skal jeg restaurere lettsykkelen min så den er klar til sommern (skal bruke den til bmw`en blir ferdig), men regner med å begynne snart da jeg allerede har begynt å lakkere en del på lettmotorsykkelen.

Når det gjelder min så driver jeg for øyeblikket og forhandler meg sorte bøffelskinnseter av en på motsat side av norge i forhold til meg, så har blir det skinn vettu! :D

Og så skal jeg bygge inn turbo etterhvert i steden for 750 motor, da jeg er ute etter ett antall gamp på mellom 500 og 800 gamp :twisted:

*Poenget med mitt prosjekt er: Den skal bli en rå og strøken bil med stor turbomotor og en tøff blåfarge som tilsammen skal gjøre at bilen skal vekke oppsikt på veiene, og når det gjelder inni så skal den være mest mulig sort og få ett mørkt stofftrekk inni på gulvet og slikt, samt at den skal få en del skinn og media som kraftige suber og ett par dvdspillere med skjermer til, så jeg har store planer, har faktisk planer om ALDRI å selge denne bilen om den blir en suksess! skal bruke den som livstidsprosjekt som STADIG skal bygges videre på! *

Har ett håp om å bli ferdig nok til at jeg kan lakkere den enten til sommern eller til neste sommer, så da blir det stas vettu, men jeg har så mye rust innventig å på kanal/skjerm høyde at det kommer til å bli mye arbeid på meg fremover.. :( Men det er jo forsåvidt bare kosearbeid for å si det på den måten :wink:

Så da trenger jeg vel ikke si mere om mitt prosjekt regner jeg med :)

Du skulle jo laget deg egen tråd i prosjektforumet her på bimmers.no så du kan dele skapelsen med oss andre :wink:

Mvh: BMW_728i =P~

Jeg sporet vist tråden din i litt andre retninger enn det du ville vite kanskje, men jeg er en som ikke klarer holde stillt når det er snakk om prosjekter og spesiellt ikke når det er snakk i E23!

E23 er blitt en lidenskap for meg! :)

hehe!

Det er bare morro vettu. Jeg kjenner jo faktisk ingen som har det, så det er bare artig.

Når det gjelder rust, så har jeg vært veldig heldig. Det er utrolig lite rust. Det eneste jeg har finni på den er bak for skjermene og dørene var jo selvfølgelig bare å kaste, men ellers så er det null rust.

Blir det 3,5 liter turbo i den, så er planen og ha rundt en 350 hester, mer tror jeg ikke at jeg har godt av :lol: Har mista lappen en gang med den.

Ellers, så blir det da beige interriør, klima og alt det der :-)

Også hadde jeg lyst på Alpina felger, men har ombestemt meg litt der tror jeg. kunne tenkt meg enda mer (eiker) hva ville du hatt?

Senking blir det selvfølgelig, tror jeg havner på en 50mm (håper jeg kommer over humper da) :lol: Jeg har bilder av en jeg skal kopiere litt. Vet ikke helt hvor jeg får lagt ut sånt her jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode planer :wink:

Forrige eier før meg har mista lappen en eller to ganger med den bilen faktisk så denne har nok vært med på litt av det samme ser det ut til... hehe :)

Jeg ville satset på litt "åpnere" felger for å si det sånn, men samtidig hvis man skal ha det så burde det være litt pynt på baksiden av felgen om man skal ha åpne felger..

Jeg regner med at jeg bil komme til å skaffe meg dype 18" tommere å sette på min , dype og åpene og så får jeg etterhvert som det blir råd (noe jeg nesten må ha med så stor motor jeg har planlagt) 750 bremser! :)

Hvis du går inn på photobucket.com så fixer du deg gratis bruker der, så kan du laste opp bilder fra pc`n din der :wink:

Når du har lastet opp bildet (ene) så ser du unde hvert bilde, der står det 3 adresser og du bruker den som er url adresse og kopierer, så skriver du ett innlegg her og så limer du ganske enkelt inn urladressen her mellom disse to: color]

Og vips så har du bildene dine på nett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...