Gå til innhold

Slitte bakhjul, lite slitte forhjul


henrikjah
 Share

Anbefalte innlegg

Hallå!

ista var jeg å kikket på en 316i 97modell, den hadde veldig slitte bakhjul, og ikke fullt så slitt forhjul.. kanskje 1.5-2 mm forskjell..

Er dette normalt, eller et tegn på grisekjøring?

Edit: Ekstra spørsmål, toppakningen ble byttet på 90tusen km, er dette et tegn på grisekjøring? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

...kjøpte nye dekk på min E46 i vår, har køyrt ca 7000km og det var ekstremt stor skilnad på slitasjen framme og bak. Ca 2mm meir mønster framme og eg grisekøyrer ikkje....med all elektronikk så har det ikkje vore ein hjulspinn!

Min konklusjon er at BMW spiser dekk bak!

PS dekka var jamt slitt på ytter, senter og innerside...

dim: 255 bak og 225 framme på 18"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjøpte nye dekk på min E46 i vår, har køyrt ca 7000km og det var ekstremt stor skilnad på slitasjen framme og bak. Ca 2mm meir mønster framme og eg grisekøyrer ikkje....med all elektronikk så har det ikkje vore ein hjulspinn!

Min konklusjon er at BMW spiser dekk bak!

PS dekka var jamt slitt på ytter, senter og innerside...

dim: 255 bak og 225 framme på 18"

Okei.. Er det forskjellig dim foran og bak på original 7eik 17" felg på bmw?

På bilene til mamma og pappa bytter vi rundt på dekkene slik at de blir gjevnt slitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjøpte nye dekk på min E46 i vår, har køyrt ca 7000km og det var ekstremt stor skilnad på slitasjen framme og bak. Ca 2mm meir mønster framme og eg grisekøyrer ikkje....med all elektronikk så har det ikkje vore ein hjulspinn!

Min konklusjon er at BMW spiser dekk bak!

PS dekka var jamt slitt på ytter, senter og innerside...

dim: 255 bak og 225 framme på 18"

Okei.. Er det forskjellig dim foran og bak på original 7eik 17" felg på bmw?

På bilene til mamma og pappa bytter vi rundt på dekkene slik at de blir gjevnt slitt..

Det kan du enkelt og greit lese av på side av dekket. på min står det f.eks 235/45/17. 235 som er bredden på dekket, 45 er profilen, og 17 er størelsen på felgane. Vist det for eksempel står 245 bak og 225 er det ikkje lurt å bytte om dei dekka... vil spore noko jevligt! og det vil nok også slite på forstillinga.

Men med tanke på kva som kan vera årsaken til dekkslitasje bak, prøv å bytt hjullager... det hjelpte på min, men det er jo ein bakhjulstrekker, så litt slitasje vil det uansett vere :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke tegn på grisekjøring. Selv om man ikke spinner vil man slite mer på dekket til mer man belaster det med drift, med kraftig motor er det selvsagt lettere å slite mer dekk enn med liten motor uten at man kan kalle det grisekjøring. Jeg vil heller stusse litt om fordekkene var mye slitte på utsiden, det kan tyde på harde svingbelastninger, eller selvsagt feil justeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...kjøpte nye dekk på min E46 i vår, har køyrt ca 7000km og det var ekstremt stor skilnad på slitasjen framme og bak. Ca 2mm meir mønster framme og eg grisekøyrer ikkje....med all elektronikk så har det ikkje vore ein hjulspinn!

Min konklusjon er at BMW spiser dekk bak!

PS dekka var jamt slitt på ytter, senter og innerside...

dim: 255 bak og 225 framme på 18"

Okei.. Er det forskjellig dim foran og bak på original 7eik 17" felg på bmw?

På bilene til mamma og pappa bytter vi rundt på dekkene slik at de blir gjevnt slitt..

Det kan du enkelt og greit lese av på side av dekket. på min står det f.eks 235/45/17. 235 som er bredden på dekket, 45 er profilen, og 17 er størelsen på felgane. Vist det for eksempel står 245 bak og 225 er det ikkje lurt å bytte om dei dekka... vil spore noko jevligt! og det vil nok også slite på forstillinga.

Men med tanke på kva som kan vera årsaken til dekkslitasje bak, prøv å bytt hjullager... det hjelpte på min, men det er jo ein bakhjulstrekker, så litt slitasje vil det uansett vere :twisted:

Bilen står på bilbutikken, og felgene ligger i baksetene med pose over.. :shock:

Så får ikke lest av! Men da er den ikke grisekjørt da :D

Høres bra ut, da blir det kanskje bimmer på mig.. Må bare hoste opp en litt stor bunke tusenlapper 8)

Noe jeg så på annonsen nå var at det er antispinn, kanskje litt vanskelig å grisekjøre da.. 316 har vel aldri vært noe vill på burning heller.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ha kjøyrt veldig fint! tvile ganske hardt på at det går.. greit nok at eg er ung, og kjøyre ikkje så fint, men etter ein sesong er dekka mine heilt blanke..

Du har litt fler hester, og en litt eldre bil da.. Bryr seg kanskje ikke så mye da?

Dekkene på pappa sin bil er frynsete etter jeg lekte petter solberg på grusbanen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må ha kjøyrt veldig fint! tvile ganske hardt på at det går.. greit nok at eg er ung, og kjøyre ikkje så fint, men etter ein sesong er dekka mine heilt blanke..

Du har litt fler hester, og en litt eldre bil da.. Bryr seg kanskje ikke så mye da?

Dekkene på pappa sin bil er frynsete etter jeg lekte petter solberg på grusbanen :)

Ja men eg skal lova deg at dei 129 ponniene som er i bilen min og eg er sikker på at 100 av dei er på beite ein eller anna plass inne på hardagervidda!

E30/E34 er den finaste bilane som nokon gong er produsert ;-) så da skjønner du kanskje kor mykje eg bryr meg om bilen ;-) hehe..

hehe.. hadde ein gammal jetta som tok kvelden oppe i ein skogsveg her for eit par veker sia.. leikte petter solberg eg og :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...