Gå til innhold

Hjelp, 102 i 60 sone, loopholes!

WilliamsF1
 Share

Anbefalte innlegg

Gjør som Kjetil Somme sier, snakk med den advokater der. Det eneste du kan redde deg på er om det kan dokumenteres at de har gjort noe feil elns.

Jeg satt på med en kompis forleden dag, han hadde 120 i 50 sona, og der sto politiet med laseren. Stakkaren var jo nesten på gråten når de tok han med inni politi bilen, men når han kom tilbake inni bilen til meg, så gliste han skikkelig. De hadde målt han til 56 km/t eller no sånt, de hadde sett han kjørte fortere, men kunne ikke bevise noe.. De hadde gjort noe feil med målingen, slik at det de målte mye mindre enn han hadde, regner med dette kan gå andre veien også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Viko,hvis folk ønsker en moralpreken så klarer de sikkert å presisere det sjøl i innlegget sitt.føler det er altfor mange her inne som hele tiden må presisere hvor prektige de er. han har kjørt for fort i ei 60 sone som sikkert 70% av de som befinner seg her inne har gjort før han,og han skjønte sikkert med en gang han ble vinka inn at han hadde gjort noe lite lurt.derav spørsmålene her for å prøve å vri seg unna :wink:
Dette har jeg også lurt på.Syns dine 70% var å ta i litt lite men.Er så dritlei denna moralprekinga så jeg spyr snart.Går det ann å lage en moralpreken tråd kanskje?

MORALPREKEN :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føles nesten surrealistisk at man kan få så stor straff for noe som egentlig ikke er så farlig ( gitt at forholdene tillater det, i.e. "varm og tørr sommernatt over en øde bro")

Jeg fikk nedjustering av straffen pga forholdene. Fikk "bare" 7mnd uten lappen (+ oppkjøring), 5000 i bot og 3 ukers betinget fengsel med 2års prøvetid.

Onkelen min ble tatt i 120 på E6 fra Gardermoen -> Oslo for noen år siden, "midt på natten" og få biler. Fikk ikke en dritt redusert. I tillegg fikk han ekstra bot fordi han krysset sperrelinje da han skulle stoppe for politiet.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min ble tatt i 120 på E6 fra Gardermoen -> Oslo for noen år siden, "midt på natten" og få biler. Fikk ikke en dritt redusert. I tillegg fikk han ekstra bot fordi han krysset sperrelinje da han skulle stoppe for politiet.. :roll:

Når politiet skrur på bålysene, så plikter man å gi politiet "fri veg". Da faller alle andre paragrafer bort unntatt veitrafikklovens paragraf 3 (man skal ferdes hensynsfullt og aktpågivende). Jeg har gjort det samme selv, og politiet var veldig forbanna for dette. Men jeg sa som sant var at når han ikke kom seg forbi i motgående kjørefelt midt på natta når det ikke var folk der, så plikta jeg å kjøre slik at han fikk fri veg, og deretter stanset jeg (som man skal gjøre hvis det er nødvendig). De sjekket opp med vaktleder på sentralen (unge jyplinger), men sjefen sa at det var helt korrekt av meg 8)

Onkelen din skulle nekta for den ekstra boten. Det gir også gutta masse ekstra papirarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. klokken 00:05 natt til tirsdag 22nd skjedde det tragiske... jeg ble målt i 102 i 60 sone....

Ikke for å vera frekk el. spydig, men det er no sikkert en go grunn

til at det er 60km/t på den plassen du blei tatt i..

Så eg vil i dette tilfelle kalle dette uforsvarlig kjøring

med tanke på farten..

:idea: Og vist du har lappen som levebrød burde du egentleg vist bedre..

Sorry asså, men det er min mening.. :!:

unødvendig... Fyren vil ha råd, ikke moralpreken. Kommer alltid moraprekener i sånne tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier her bør du kontakte advokat så fort som mulig. Om mulig si minst mulig til Politiet og be dem kontakte advokaten din. Du har vel rett til å ikke uttale deg uten advokat til stede tror jeg?

Jeg er veldig skeptisk til lasermålinger. Så lenge de ikke alltid viser nøyaktig er det ikke til å stole på. Er egentlig en trussel mot rettsikkerheten.

Prøv å samle mest mulig informasjon om lasermålinger har stått mye om hvor lite nøyaktig de er i det siste.

Det at du trodde det var 80 sone bør du ikke fokusere på eller snakke om.

Men er ikke alltid speedometere viser for mye. Det varirer veldig fra bil til bil og rulleomkrets på hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viko,hvis folk ønsker en moralpreken så klarer de sikkert å presisere det sjøl i innlegget sitt.føler det er altfor mange her inne som hele tiden må presisere hvor prektige de er. han har kjørt for fort i ei 60 sone som sikkert 70% av de som befinner seg her inne har gjort før han,og han skjønte sikkert med en gang han ble vinka inn at han hadde gjort noe lite lurt.derav spørsmålene her for å prøve å vri seg unna :wink:

Hmm, jaja det er vel bare meg og 2 til av 10 stk som har respekt for 60 sone. :?

Dette har jeg også lurt på.Syns dine 70% var å ta i litt lite men.Er så dritlei denna moralprekinga så jeg spyr snart.Går det ann å lage en moralpreken tråd kanskje?

MORALPREKEN :angry:

God ide. :clap:

Men hvorfor lei moralpreiken da?? :shock:

Lei av å høre andres meninger?? :shock:

Lei av å høre rett og gale?? :shock:

Slenger meg med på den " ang moral preken" jeg vil tørre og si at så mye som 90% her inne har brøte fartsgrensen med over 30 kmt opptil flere gannger. :wink:

Ikke i 50/60-sone. Det blir noe helt annet.

Takk for den. Eg er nok dessverre en av dei. :clap:

Hei. klokken 00:05 natt til tirsdag 22nd skjedde det tragiske... jeg ble målt i 102 i 60 sone....

Ikke for å vera frekk el. spydig, men det er no sikkert en go grunn

til at det er 60km/t på den plassen du blei tatt i..

Så eg vil i dette tilfelle kalle dette uforsvarlig kjøring

med tanke på farten..

:idea: Og vist du har lappen som levebrød burde du egentleg vist bedre..

Sorry asså, men det er min mening.. :!:

unødvendig... Fyren vil ha råd, ikke moralpreken. Kommer alltid moraprekener i sånne tråder.

Jepp gjør desverre det.. :oops:

En ting er jaffal sikkert det er f.en ikke bare meg, så dere trenger ikke å henge ut meg bare pga en kommetar, tenk dere litt om da folkens,

hvorfor er det 60 soner??? :?

Men lykke til med saken din, var ikke mening å syke deg ned eg sa dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at det er galt å kjøre fortere enn 60km/h i 60 sone,så det blir litt for dumt å poengtere.Og sånne moralpreiken meninger var ikke det han søkte,ergo blir sånne innlegg off-topic.Derfor er vi lei moralpreken.Hvis vi vil ha moralpreiken,så skal vi nok klare å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet at det er galt å kjøre fortere enn 60km/h i 60 sone,så det blir litt for dumt å poengtere.Og sånne moralpreiken meninger var ikke det han søkte,ergo blir sånne innlegg off-topic.Derfor er vi lei moralpreken.Hvis vi vil ha moralpreiken,så skal vi nok klare å si ifra.

Moralpreken blir for dumt. Alle her vet at det som nå er 60 sone, var tidligere (i mange tilfeller) en 70 sone, kanskje 80 sone, som noen politikere plutselig har funnet ut er for mye fordi noen gamlinger har kollidert der... Ikke alltid 60 soner er så farlige å kjøre litt for fort i. Mange steder er dette helt øde plasser hvor det ikke er folk i veien i det hele tatt.

Jeg tilhører absolutt de 8 av 10 som av og til har kjørt litt for fort i en 60 sone. 30/40/50 sone derimot, der holder jeg alltid fartsgrensen, for der er det barneskole, boligområde osv.

Lykke til med avhøret! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLAG! En kollega ble tatt i 86 i 50 sone ved bomstasjon på Rennesøy. Han fikk 8500,- i bot samt inndragning av førerkort i 6 mnd. Men på grunn av at også han er avhengig av førerkort klaget han.

I tingretten argumenterte han med at det ikke var en eneste mann i en mils omkrets (utenom politimann som så i buskene), heller ikke sauer var å se.... Hvertfall, etter god argumentasjon ble straff redusert til 3 mnd. uten førerkort. Er jo ikke værre enn å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...