Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er mitt E30 byggesett foreløpig,og da håper jeg at den skal tåle 1bar ladetrykk.motoren er en M5(s38b36):

Stempel:Smidde mahle av den billige sorten fra Dalhems=3750.-

Råder:M30=1000.-

Topppakning:3lags stålpakning fra krb=2500.-

Topplokkbolter:ARP-bolter fra krb=2500.-

Datasprut:Haltech e6k med 3 dobble wastefire coiler=ca17000.-brukt

Clutch:6puck sinter=2000.-

Ic:Greddy 3"x12"x24"=1000.-

Kompressor:Eaton mp90 19000.-pluss reimhjul=850.-

Rådelager:Glyco racing fra motornord=1250.-

Borring av blokk=1800.-

Må kjøpe nye pakninger til hele motoren=1000.-

Dyser:Siemens deka 83lbs(863cc)=4800.-

Sånn totalt rundt 60 laken,og da er det ennå mye smiing igjen.Vet heller ikke om dette holder,men håper da det tåler opp til 600hk. :cool:

moderatoredit(mAZE):Etter ønske fra 336mik, så har jeg gjennomrettet denne nå. :)

Endret av 336mik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat noe glis.Bare en vanlig svart e30 med en bulk på baksjermen.Stygg i lakken er den også.Is-front og 5 eika 17"felger.Utseende kommer i siste rekke her.Men kan prøve å få tatt og lagt ut noen bilde av det som jeg syns er viktig(motor og andre tekniske løsninger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jeg fram til å se i aksjon.

S38B36 er hva som står høyest på ønskelista her også, så jeg kommer til å følge nøye med på hvordan din fungerer ;)

Jeg hører fra flere at Haltech fungerer bra på S38 og S motorer genrelt..? Noe kjennskap til det? Mange holder jo også med på Autronic..

Ser forresten at du er fra Elverum.. Så nå vet jeg nok hvilken bil du kjørte (kjører)... Kan det stemme med en sort 4 dørs med et aldri så lite turbo (kompressor) puff helt på toppen? :D Vet det går et par gromme E30'r oppi der, bla annet en kar med 325 m20b25 turbo :)

Stå på, motor betyr alt! Sleeper hadde vært noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2-dørs denne.Helt anonym.Bare lyden som avslører den.Går vel 3stk 325 turbo i elverum nå som jeg kommer på i farta.Svart 2-dørs,svart 2-dørs ix og en grå 4-dørs.Gleder meg til å se om haltech`n fungerer ordentlig jeg også.Bare venter på å få igjen blokka fra borring,så er det bare å begynne å bygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt dårlig formening om hva mer jeg trenger foreløpig,men bygger vel opp motoren før jula håper jeg.Burde vel få tak i litt skikkelig med bensin pumper også.Tror kanskje jeg bare prøver med 3stk 325 pumper først.Mangler fortsatt en skikkelig intercooler.Skal bygge meg ny tank i aluminium.Sveise litt rust i framskjermer også.Og bytte alle bremserør.Har jo ribbet hele bilen inni,så her trengs det litt maling.Men jeg skal jobbe hardt for at den skal være oprativ til midten av april ihvertfall.Skal oppdatere mer hvis jeg kommer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...