Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Barnesykdommer ja.

Slangen som røyk er vel sikkert fra 88,da motoren ble laget.

Eksos har liksom aldri blitt oppgradert fordi jeg rett og slett ikke visste om det ville bli for lite,pluss at det har stått litt lengere bak i køen i prioriterings lista.

Kilen som gikk til H#¤/& er vel grunnet bruk av kompressor(sen-skade).

Svinghjulet som løsna kom av at jeg ikke brukte loctite når jeg skrudde fast boltene(fikk bare oppgitt moment på dem).

Og at plugg ledninger tar kvelden er vel sånn som skjer etter 20 år,der det i løpet av det 4 siste årene har vært veldig mye inn og ut med plugger.

Hvis det evt er coil som har takket for seg,så regner jeg med at dette kanskje er en senskade grunnet de dårlige pluggledningene.

Pågangsmot får man hver gang man får tatt seg en liten tur,må si at jeg syns det er litt spesiellt å kunne spinne opp til 150-200km/h litt avhenig av dekk og føre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette blir gjort til helga hvis jeg skal til gardermoen.

Etter en dag på gatebil-treffet i går ble jeg litt inspirert,og fikk litt hjelp av en kompis til å gå over litt ledninger.

Ute på prøvetur,og bilen gokk fortsatt på 5 sylindere,men bare den første kilometer`n.

Bang!Fullt skyv fra 6 sylindere,og 4.gir på litt fuktig asfalt blir omtrent som vinterføre.

Ca 200 meter med hjulspinn,før den fester seg,og 200 er et faktum før man vet ordet av det.

Skikkelig morro å få flådd seg litt en tur.

Dama til han kompissen som hjalp meg med å sjekke ledningsnett satt på på denne turen,og jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at jeg vet hva hu har drømt om i natt.

Morro var det ihvertfall,og hvis det ikke dukker opp noe uforutsett,så blir det drifting til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det ble en tur på gardemoen på runde 2 i drifting.

Her skulle jo selvsagt bilen begynne å gå på 5 sylindere igjen,så jeg dro en snartur til kimmit og fikk tak i en ny coil.

Etter dette ble bare ting enda værre,og bilen gikk på en blanding av 3-4 og 5 sylindere.

Når jeg kom hjem fra gardemoen sjekket jeg igjen over alt av ledninger,uten å finne noen feil,på hverken coiler,plugger,ledningsnett eller tenningsmoduler.

Klart for en ny prøvetur,og gjett hva:ladetrykket forsvant,og i neste sekund sto flammene et par meter over bilen.

Dette slokket innen jeg kom meg ut av bilen med brannslokker,og ingen skade skjedd,bortsett fra en turbo som var total havarert.

Så,nå er ny turbo innkjøpt(xspower 60-1 med a/r 0.60 på kompressordel og a/r 1.15 på eksosdel),og montering er i gang.

Går dessverre litt sakte om dagen,siden gnisten liksom ikke er helt på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har komptestet den med tanke på at det kunne ha flydd biter fra turbo`n inn i motoren,men har så alt greit ut.

Får vel bare fortsette søkingen når jeg har fått montert den nye turbo`n.

Som sondreLM sier,det er nok langt i mellom at det går min vei ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart for en ny prøvetur,og gjett hva:ladetrykket forsvant,og i neste sekund sto flammene et par meter over bilen.

Dette slokket innen jeg kom meg ut av bilen med brannslokker,og ingen skade skjedd,bortsett fra en turbo som var total havarert.

Så,nå er ny turbo innkjøpt(xspower 60-1 med a/r 0.60 på kompressordel og a/r 1.15 på eksosdel),og montering er i gang.

Går dessverre litt sakte om dagen,siden gnisten liksom ikke er helt på topp.

Åssen turbo skal du kjøre med som skal tåle det grenet der da? fra en stridsvogn da kansje som er bygd får å tåle panser vern BOMBER... verste grenet jeg noen gang har sett... vil tro det er ett par sveise perler og litt slagg inni di røra der ja takk... :shock: heldig viss ikke hele grenet løsner og går gjennom turboen...

men du skal ha får innsatsen... bra att du ikke gjir opp :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert bare suttring fra min side.

Noen svake øyeblikk må man jo ha når motgangen blir for stor.

Kan jo med hånden på hjertet si at jeg aldri kommer til å få igjen noe i nærheten av hva jeg vil ha for bilen,så den blir nok i mitt eie fremover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

E-30 big:Er sandblåst i alle rettninger,så sveiseperler er det nok ikke.

Turbo`n bar preg av at lagerdelen hadde gitt seg,som igjen hadde tatt bort support til lageraksel,så denne ble skakk,og dette resulterte i at begge turbiner fikk en litt juling.

Tror dette kanskje kan være en senskade av tett olje utlufting,eller at eksos var for trang,evt begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...