Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Var en liten tur på garasjebesøk hos 336mik & Co på lørdagskvelden... så da plompa det ut litt bilder av apparatet.

Holset'n har blitt erstatta med en "litt" mindre snurre. Må forøvrig si at jeg likte løsningen på grenrøret ved å lage en T6->T4 "reduseringsflens" (tok selvfølgelig ikke bilde av) til en lille turboen. Så slapp man å kappe i grenrør, samtidig som man kan sette det enkelt tilbake hvis man senere ønsker T6 eksoshus. Så bygde det også turboen høyere og mer horisontalt, noe som jeg tror er en god løsning.

Øvrige motorbilder..

2c5ixqgybzgyq1boe6ck.jpg

Nya snurra, hvor langt rekker den mon tro?

azrvf1gilupj0wcpbdhu.jpg

y3gp3ptdakasdmqdqc97.jpg

dj826ydg7gxuuz6a0fgv.jpg

nb1zzp5635mdw6ixsboa.jpg

upc6v3ahk0emzpl556ra.jpg

At han har fått noe TUNGT i hodet i det siste er sikkert, for da jeg kom så drev han med KAROSSERIARBEID(!)!! Noter i boka! :o

usl9x25tedk3h0bzaaz5.jpg

Han har forøvrig en verkstedkompis som også har fått S38 smitten i E30.

1ytapz5vswnqsjvk792k.jpg

Begynner å kjenne smitteeffekten litt selv... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitten kitten ;) Intressant arbeid 336mik,kjekt med egen benk kan eg tenke meg! Er vel kostnaden som avgjør,men du skulle hatt en kulelagret turbo,slipper å vente på trykket da.

Benk er kjekt ja,må bare få en hel dag med mappiong der nå,så hadde det nok blitt bra.

Som du skriver,så skulle jeg hatt en kulelagret turbo,men penga som rår.

Er så utrolig mye annet som krever penger også.

Det farlige er at bilen står på orginale bremser enda,så hver gang jeg bremser,så har jeg hjertet i halsen,og krysser fingra for at de ikke skal ha blitt for varme og forsvunnet.

Rom ble ikke bygd på en dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytter greit på seg,men er ikke helt fornøyd enda.

Vi får se hvordan den blir bare jeg får optimert den litt bedre.

Til det ene bildet som oddis la ut om at det foregår karosseri arbeid,så kan dette bekreftes til å være sant.

Begynte litt pent,også ballet det på seg.Hadde blandt annet en bakskjerm som egentlig burde vært byttet,men som nå har fått litt sparkel på seg.

Er første gang jeg prøver meg på sparkling,så vi får se hvordan resultatet blir.Kommer vel aldri til å bli noe å vise fram denna bilen,men er da greit å prøve å rette litt på skaden.

Legger ut bilder når jeg blir klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har det blitt litt mer oppgradering her.

Nytt grenrør kjøpt av jørg336t.

Dette skal holde til en del power,siden han bremset ut 620hk og 900nm i motor på 0.9bar.

Ombyggingen blir vel helt klar i løpet av de 2-3 neste dagene,og krysser fingra for at dette vil gi mer effekt.

s1d65k6fvpvi6r7whmbi.jpg

fvtgw296mvfsfbrysnvf.jpg

ihkz01amt3ptu7cft7ey.jpg

qzgpya077i97fg5vhyo3.jpg

uflmnqd5363zzxd1y36h.jpg

Det som mangler nå er downpipe,deler av oljeretur,og røret fra turbo til IC.

Vet også at jeg har lovet biler av utvenndig jobb på bilen,men dette lar vente på seg til den har fått ihvertfall en vask først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre turbo`n var nok grommere for å få høye effekttall ja,men hva kjørbarhet angår,så er nok denne mer trivelig.

Den gamle turbo`n havna på "go`sida" på ca 4800rpm,men den jeg har nå ligger på pluss siden ved ca 2800(med gammelt grenrør),og forhåpentligvis tidligere med det nye.

Får håpe jeg rekker en testdrive før snøen kommer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...