Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Vi kjører på Tørråssjøen i Våler (3km nordøst for Vålerbanen). Jeg har brukt å lagd en tråd pr år her forumet om kjøringa. Lager en ny når vi starter i år og. Lita råk utpå der nå, så tar nok ei uke til med sprengkulde før vi kan åpne (som er i anmars nå)

Film utenifra skal jeg love deg at vi skal få til, og nå som vi har skaffet til veie endel antall "bulletcams" av rimelig høy kvalitet skal det ikke stå på utstyret. Her kan du se noen snapshot's fra filmene under testingen som ble bedrevet langs svenske vinterveier.. 3. laveste oppløsningen - 720p.

idw9nkkx0wk1oh56cmxl.png

1tjmgftxuowvtbbw2rtw.png

vmkpkem8jpo6kb16492w.png

ecj9of5j1jekvikmgefr.png

GoPro HD Hero..

58e01g88lzsx28f4xq2q.jpg

49d1fyn1069np35fcrsb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk noen snapshot fra sist års kjøring på sjøen av bilen til 336mik. Dessverre av noe tammere bildekvalitet, men dere ser hva som skjer..

a3pps9rpfd89d61hjyw9.png

kksqib1dc5swjerh8o9y.png

13sfm5dvfuplvgkhqjp5.png

1lhvx58xk6vvn7abhmjq.png

Ja, med ishjul - hjulspinn mania:

u318pat6emkqi8rd6fbt.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update ja..

Først vil jeg takke oddis for bildene han har lagt ut,og investeringene som skal forevige herlighetene så fort bilen er på "beina" igjen.

Status er at min motor endelig er ferdig preppet,og skulle egentlig bli hentet i dag,men ble utsatt(med muligheter for henting i morgen).

Ellers skal det bestilles litt småtteri,og noe er allerede bestilt.

Har ei løpende bestillig hos kimmit på litt smådeler som oljekjølere og litt eksosdeler og luftfilter.

Ellers har jo rammevangene på bilen blitt oppdattert,og det har blitt innkjøpt en turbo fra kristov,som skal klare rundt 700hk(estimert).

Har også fått kloa i ny mellomaksel av den grove typen,og dette trengtes,siden boltene i den gamle løsna etter hver eneste tur,selv på isbane.

Vi ønsker det nye året velkommen,med en nylig gjennoppbygd motor,og muligens mer power enn noen gang før.

Vi satser på å lade 1 bare(drøyt???) denne sesongen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Motoren er nå i mine hender,men beklagligvis har jeg lite tid til å få jobben raskt unnagjort om dagen.

Plikter som jobb og familie krever jo sitt,så her må man smøre seg med tålmodighet.

Tidligere år har jo gjerne påsken vært en milepæl,og med litt flaks,så blir det vel det i år også.

Får se om jeg lukker ørene for oddis sine anbefalinger,og tar noen mobilbilder under byggeprosessen,med mindre han dukker opp med kamera da.

Spent på hva en ny turbo kan gjøre med motoren i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom en tur og kikket i stad, og siden jeg har kamera uten mobilfunksjon så klemte jeg av noen. Var ikke så mye å ta bilde av foreløpig, mest motorsammensetting det gikk i, og alt annet var fullt i støv, samt at Mr'n sjøl hadde glemt av det mest fotogene av alt- turboen 8-[ Han får selv si hva som skal gjøres, men det er nok noen arbeidsøkter igjen før denne spinner 200m spor.

9kjfyr0r00dyy7wlloc8.jpg

fq92s41jmpgdhgs84c5p.jpg

lr592o6xxvrxzj98qjep.jpg

ats0nl2e175vzlhmn0jn.jpg

3udo5wrsfwb3oxzilrhx.jpg

jep8bittvin61i2l8a8m.jpg

sigzk2u4jlmn88rgm8hx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt jobb???40 timer så er det vel ikke så langt ifra at den er kjørbar vil jeg tro.

Skal se hva jeg tar meg/får tid til,men satser på å få på litt nytt,som nevnt tidligere,så blir det en holset hx50 som skal blåse liv i "høvelbenken",og dette vil kreve litt småmods med tanke på eksos.Blir også så jeg monterer inn eksostemp måler.Ny type oljefilter adapter fra m30 med uttak for oljekjøler og ny oljekjøler blir det vel også.

Ellers skal jeg prøve å få tatt meg bryet med å bygge et litt flottere rørstrekk fra turbo til innsug.

Er også litt sugen på å labberere litt med timing på kammer,men vi får se hvordan tiden strekker til når vårdagen nærmer seg.

Om alt i hele verden går min vei,tiden strekker til,og vårdagen kommer sent,så vurderes også vanninnsprøytning,men det blir i så fall bare et prøveprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt jobb???40 timer så er det vel ikke så langt ifra at den er kjørbar vil jeg tro.

Skal se hva jeg tar meg/får tid til,men satser på å få på litt nytt,som nevnt tidligere,så blir det en holset hx50 som skal blåse liv i "høvelbenken",og dette vil kreve litt småmods med tanke på eksos.Blir også så jeg monterer inn eksostemp måler.Ny type oljefilter adapter fra m30 med uttak for oljekjøler og ny oljekjøler blir det vel også.

Ellers skal jeg prøve å få tatt meg bryet med å bygge et litt flottere rørstrekk fra turbo til innsug.

Er også litt sugen på å labberere litt med timing på kammer,men vi får se hvordan tiden strekker til når vårdagen nærmer seg.

Om alt i hele verden går min vei,tiden strekker til,og vårdagen kommer sent,så vurderes også vanninnsprøytning,men det blir i så fall bare et prøveprosjekt.

Hehe :D

40 timers arbeid det der? Vel vel. hehe. Hvor lang tid tar det å shimse ventilene på en s38? spør av ren nysgjerrighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 timer er nok reelt. Vi snakker om samme fyr som bygget S38n om fra kompressor til turbo på 2 1/2 uke med etter-jobb arbeid og lange røykpauser konstant avbrutt av en altsynsende oddis som konstant fikk beskjed om "det tar for lang tid" med sine forslag . :lol:

Det ser nok verre ut enn det er. Alle chassimessige endringer er jo nesten spikret. Kun litt pjukling med turboplassering og rørgater. Skal iallefall bli en fryd å vedlikeholdsmekke på motoren nå, med det herlige smack-smack frontsystemet.

Så er jeg også spent på hvor mange oddis-påvirkelige løsninger han til slutt går for. Høyere intercoolerplassering har blitt en fanesak for meg å få gjennom, med argumentet at det ødelegger hans sleeper image med nøytal front. :mrgreen: Egentlig er jeg mer redd for at den allerede godt bulkete cooleren skulle gå i stykker.

Her er det iallefall GO for alle pengene. Shine tror jeg faktisk kommer nederst på prioriteringslista, ennå jeg har tilbydd meg å låne bort sprayboksen med sortlakk til toppdekselet... Lurer på om en tur i en rusten framhjulsdreven Opel på 3 sylindre faktisk står høyere på lista enn shine og.... og de som kjenner 336mik vet at Opel er hans favoritt over alle biler... :^o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...