Gå til innhold

Bmw e32 m5 turbo. Egen garasje :D


336mik
 Share

Anbefalte innlegg

Tøft er det(eller søtt da som du skriver),men det er ikke anonymt.Snart ferdig med tank nå,og venter fortsatt på stålomspunnende bremseslanger.Det begynner å flaske seg nå.Må koble dataspruten til motoren igjen da,men det tar vel ikke all verdens med tid.Må vel få seg en luftetur med bilen før sesongen er over får jeg håpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du sliter med plass til radiator og vifte.. Hvorfor da ikke sette det i bagasjerommet? Så har du plutselig mye bedre plass i motorrommet?

Kjøling i bagasjerom er visst en dårlig løsning ble jeg fortalt av min onkel(han som eier jesus-forden).Har vært inne på tanken,men slått den fra meg igjen.Dessuten blir det jo en del ekstra arbeid også.Det største problemet er at det ikke blir plass til kjølevifte.Pr dags dato har jeg 4,5cm(til nød kan jeg få til 6cm) med plass til overs,og da har jeg ikke satt inn radiator.Hadde håpet på å få brukt den på bmwccn treffet på våler i september,men problemet er at de ikke godtar prøveskilt,og rudskogen syns jeg blir litt for langt å dra,må jo ha biltralle i tilfelle man havarerer.

Skal nok passe på å få ut flere filmer så fort jeg får laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stortsett alle RallyCross biler har jo kjølig bak, så det funker jo. :)

Har sikkert litt med vektfordeling å gjøre også,og at radiatoren er mer utsatt når den sitter foran.Uansett så blir det en mer tidskrevende og kostbar oprasjon,så jeg skal ihvertfall prøve å ha den foran først.Har ikke råd til en radiator til 10k heller.Hvis alt annet skjærer seg,så må jeg vel bare flytte den bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å flytte motor lenger bak? Vet alpina har noen sportslige plasseringer av sin M30 utgave i E30 (viderebygget som S38). B6 tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å flytte motor lenger bak? Vet alpin har none sportslige plasseringer av sin M30 utgave (viderebygget som S38). B6 tror jeg det var.

Der sitter jo torpedo-veggen,så det gir enda mer arbeid og problemer.Skal prøve det sånn det er først,og funker det dårlig,så får jeg prøve noen oppgraderinger.Tenkte kanskje på å lage en stor vanntank(ekstra tnank) på 10-15 liter som jeg skal plassere der batteriet orginalt sitter.Burde vel hjelpe litt med mer vann volum.Evt om jeg lager 2 radiatorer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om eaton mp90 veier 13,2kg.Mener å huske at det stod det på postpakka.Etter hva "min personlige elektrikker"sier,så skal vi koble opp bilen til helga.Skal bli spennende å se om jeg får liv i børsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se igjen den filemn gitt..

Men du mangler ikke ett takk til: ???

Åjo selvsagt..Takk til føreren(meg selv) og bmw`n..For ikke å snakke om Espen som lånte bort kamera,og redigerte filmen..Det tror jeg var alt..Eller forresten?????Takk til de som arrangerte treffet på vålerbanen og eierene av banen (NT)..Ellers vil jeg rette en stor takk til kiosk-damene som solgte meg god kald brus og en burger som ga meg energi til å holde ut hele dagen..

Ingen nevnt,ingen glemt...

Haha..

En kjempe takk til deg k1t som fikk tak i kameraet,filmet og hjalp meg med masse småfiks på bilen.

Dette er våres beste,men forhåpentligvis ikke siste verk med bilfilm morro..TO BE CONTINUED...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var en helg med altfor mye ledninger unna gjort.

Har fått kastet ut jævlig mye ledninger som var til "overs",og fått begynt å sette inn data-spruten.

Her er ledningene som jeg har klippet ut(ABS,Orginal forsterker og en del annet rask som ikke var tilkoblet).

datasprutogcompact001.jpg

Her er også bilder av den gamle motronic motor-styringen(minus hjernen:

datasprutogcompact004.jpg

Og til slutt et bilde av påbegynt data-sprut.

datasprutogcompact003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...