Gunnar Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Testa forøvrig bestefar sin Mazda 626 i går, 2 liter.Faen den gikk ikke så værst ass, den dro 130 andre giret. Var ikke så værst drag, noen som vet hvor mange hk det er i en slik bil? Tror det er en 86mod. 2.0 med eller uten turbo? Uten = 93hk, med = 116hk. is på under 8 sec er drøyt.den kjøper jeg desverre ikke uten bevis hva som er gjort med den da? Den er chippa og har åpent filter. GPSen er Tracy-greiene. De fleste mener det er et system som gir veldig riktige tall, men det er en motorbygger i Stavanger som påstår at det gir håpløse tall. Mener han har målt sin kjerre på 3.x med Tracy. Riktig nok en kjapp bil, men enten har han gjort noe kødd, eller så er det lotto. Noe jeg egentlig ikke tror. Kara som har bygget den er seriøse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 nåh... is`n min er også chippet,filter og effektanlegg men den sliter fælt med en sånn tid,det kan eg love deg.men men,det er e E-36 da og jeg har aldri målt den på noen som helst måte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Tror det der blir veldig likt.. Bmw motorer er slakke som få i forhold til hk !! En 165 hk japse kjører jo fra en 325 Hvis vekten er lik,så vil japse bilen være raskere i starten,men jeg har tilgode å se en bil som tar bmw 6`ern over 150km/h hvis vekten er lik,og heste antallet er ca det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Har du vært på Wikipedia og hentet den informasjonen Gunnar? Turbo på Mazda 626 1986? Det er nok amerikanske modeller det der eller skrivefeil. Tror de hadde omtrent 90 hester med forgasser og 115 med injection. Det var nok litt Lotto i den aks testen med Tracy tror jeg. På 0-100 er ikke GPS så veldig nøyaktig. 0,5 sek eller noe. Mer nøyaktig i fart. Problemet er å vite nøyaktig hvor starten er. GPS oppdaterer posisjonen bare en gang i sekundet. Han klarte vel en gang på 7,99 men typisk lå han vel rundt 9,0 hvis jeg husker riktig. Jeg må si meg litt enig med den motorbyggeren på det her faktisk. Men måler man 10 ganger og regner ut gjennomsnittet blir det mer nøyaktig. Og en ting til. Han skrev Audi 1,8 8V. Altså ikke en Audi A4. Den har jo 20 ventiler. Da stemmer det med 115 hester også. Er vel en Audi 80 det her. Tror det der blir veldig likt.. Bmw motorer er slakke som få i forhold til hk !! En 165 hk japse kjører jo fra en 325 fordi de har turbo og en HEEELT annen kurve! Hvilke japse bil er dette snakk om da? En lastebil på 2 tonn? Ganske vesentlig. Er rimelig uenig med deg. BMW'er er super raske i forhold til HK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Platepratar Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Og en ting til. Han skrev Audi 1,8 8V. Altså ikke en Audi A4. Den har jo 20 ventiler. Da stemmer det med 115 hester også. Er vel en Audi 80 det her. Da er det i såfall en gammek audi. Siste 1,8 kom vel i 91. Å for å være pirkete så har audi aldri hatt 115 hester i de gamle 1,8 literene. Er maks 112 i de mener eg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Har du vært på Wikipedia og hentet den informasjonen Gunnar?Turbo på Mazda 626 1986? Nei. Det fantes en 2.0 turbo på 626 og 929 i '86, og en 2.2 turbo etter '88. Utenfor USA også. Mulig det er en modell som aldri kom til Europa, men som var alle andre steder. Den eksisterer ihvertfall i Australia, Asia og USA. Men legg merke til :lol:'en min. Det var litt av poenget - uansett om det så hadde vært en turbomotor hadde det flaut få gamp.. Hvilke japse bil er dette snakk om da? En lastebil på 2 tonn? Ganske vesentlig. Er rimelig uenig med deg. BMW'er er super raske i forhold til HK. 200SX S13 tipper jeg.. 167hk fra 1.8-liters turbomotor originalt. Tror han har snakket om at han ble tatt av en slik tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Og en ting til. Han skrev Audi 1,8 8V. Altså ikke en Audi A4. Den har jo 20 ventiler. Da stemmer det med 115 hester også. Er vel en Audi 80 det her.Da er det i såfall en gammek audi. Siste 1,8 kom vel i 91. Å for å være pirkete så har audi aldri hatt 115 hester i de gamle 1,8 literene. Er maks 112 i de mener eg. Ja, men han skreiv 99 modell.. Det er A4.... 125 sugehester... dei går greit nok... Eg tok en sånn bil nett så vidt med ein Opel Astra 1.8 16v og 115 hk... Har faktsisk tatt ein E36 320coupe med den bilen og.... 150 bmwhk hadde ikkje sjans mot 115 Opelhk... Den eg hadde gjekk usedvanlig godt til å være 115hk... Heilt orginal! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Hvilke japse bil er dette snakk om da? En lastebil på 2 tonn? Ganske vesentlig. Er rimelig uenig med deg. BMW'er er super raske i forhold til HK. 200SX S13 tipper jeg.. 167hk fra 1.8-liters turbomotor originalt. Tror han har snakket om at han ble tatt av en slik tidligere. Ja, han har snakket om denne bilen tidligere mener jeg.... Men det er faktisk 169hk i de orginalt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 er vel ikke så nøye, kjører ikke utfar prøv i svinger, da har han ikke sjangs vist bilen din er riktig stilt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Er jo vekt som er tingen. En 320 veier jo endel mer enn en Astra med 1,8. Men hvis du ligger etter en bil så skal du huske at dragsuget hjelper deg veldig mye. Vil tro at en 320i kan følge veldig godt etter en 325i hvis den ligger i dragsuget. Kappkjøring i svinger er ikke så veldig intelligent uansett. Det er jo direkte idiotisk så lenge det ikke er bane det er snakk om. Noe av det verste jeg vet er når det kommer noen unggutter som nettopp har fått lappen i alt for høy fart i en sving, i ett gammelt skrap av en bil og det er bare såvidt bilen holder seg på veien. Ikke rart det ofte går galt heller. Husker godt de Mazda 626'ene rundt 86'. Var dengang Mazda var skikkelig populært. Men med Turbo var nok sjelden kost i Norge. Volvo hadde også en grom Turbo motor i 440 eller 460? 120 hester mot 107 uten turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 24, 2005 Share Skrevet November 24, 2005 Volvo hadde også en grom Turbo motor i 440 eller 460? 120 hester mot 107 uten turbo. Volvo hadde vel ein turbomotor på 122hk i 440... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 25, 2005 Share Skrevet November 25, 2005 Ja, han har snakket om denne bilen tidligere mener jeg.... Men det er faktisk 169hk i de orginalt!!! Stemmer nok det! Rett skal være rett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 25, 2005 Share Skrevet November 25, 2005 Er jo vekt som er tingen. En 320 veier jo endel mer enn en Astra med 1,8.Men hvis du ligger etter en bil så skal du huske at dragsuget hjelper deg veldig mye. Vil tro at en 320i kan følge veldig godt etter en 325i hvis den ligger i dragsuget. Kappkjøring i svinger er ikke så veldig intelligent uansett. Det er jo direkte idiotisk så lenge det ikke er bane det er snakk om. Noe av det verste jeg vet er når det kommer noen unggutter som nettopp har fått lappen i alt for høy fart i en sving, i ett gammelt skrap av en bil og det er bare såvidt bilen holder seg på veien. Ikke rart det ofte går galt heller. Ja dragsuget er ganske viktig! Jeg klarte å holde en 200sx s13 med en gammel 323i p.g.a dette..Den dro ikke fra en meter.. Tror han i sx´en ble litt skuffet ja En audi 1.8 kan kjøre fra en 318is dersom forholdene er de rette..Jeg husker da jeg fikk lappen, så ble jeg skuffet av hvor liten avstanden ble, da jeg kjørte fra biler med adskillig mindre motor.. Det er ganske mange faktorer som spiller inn ved slik "kappkjøring", som: -Dragsug -Hvem som er først på gassen -Hvem som har høyest starthastighet -Hvor mange det er i bilen -Sjåfør som ikke kjenner bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet November 25, 2005 Share Skrevet November 25, 2005 Tror det der blir veldig likt.. Bmw motorer er slakke som få i forhold til hk !! En 165 hk japse kjører jo fra en 325 Hvis vekten er lik,så vil japse bilen være raskere i starten,men jeg har tilgode å se en bil som tar bmw 6`ern over 150km/h hvis vekten er lik,og heste antallet er ca det samme. min gamle 95mod T20 Celica 2.0GT (170hk + chip/filter/5" eksos)var kjappere enn E30 Å E36 325 fra 0-100km/h og 100-200km/h så det er ikke umulig det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet November 25, 2005 Share Skrevet November 25, 2005 Tror det der blir veldig likt.. Bmw motorer er slakke som få i forhold til hk !! En 165 hk japse kjører jo fra en 325 Det stemmer ikke med bilene jeg har hatt iallefall Testet min 323i e30 (139hk) mot en honda prelude (140hk) og jeg fikk et lite forsprang.. Begge bilene var orginale.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå