Nils Jørgen Skrevet November 25, 2005 Share Skrevet November 25, 2005 En kompis av meg fikk stopp på bilen sin. Han har åpnet registeret. 3 tenner mangler på reima. Tar ventilene skade på M40 motoren når dette skjer? Eller er det bare å sette på ny reim å "vri på nøkkeln". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 26, 2005 Share Skrevet November 26, 2005 En kompis av meg fikk stopp på bilen sin.Han har åpnet registeret. 3 tenner mangler på reima. Tar ventilene skade på M40 motoren når dette skjer? Eller er det bare å sette på ny reim å "vri på nøkkeln". Hvis dere hørte noen lyder, har nok en eller flere ventiler tatt kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigef Skrevet November 26, 2005 Share Skrevet November 26, 2005 Behøver absolutt ikke å ha hørt noen lyder! Det samme skjedde med meg i sommer, og det var en kostbar fornøyelse å få bilen på veien igjen! Toppen måtte planes, nye ventiler og ventilløftere, plus mye mer... Og på min reg reim manglet det bare èn tann... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 26, 2005 Share Skrevet November 26, 2005 Tror det er små odds for at alt har gått bra her dessverre. Reima mi revna i 120km/t og resultatet ble at jeg måtte skifte alle innmat i toppen. Dyrt. Prøv å skaff deg en annen bruk topp i grei stand og skift den. Men først hadde jeg tatt av toppen og sett skadeomfanget. Ideelt sett skal ikke stemplene ha tatt skade av det, siden de har nedfelte forbrenningsrom som skal gå klar av ventilsetet mener jeg å huske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 26, 2005 Share Skrevet November 26, 2005 Jeg trodde ikke ventilsetet på noen bmw motorer hadde klaring til stemplene jeg? Og hvis den hadde hatt nedfelte forbrenningsrom så hadde jo heller ikke ventilene tatt kvelden heller, for disse tar jo skade når de treffer stemplene. Er på tynn is, men virker logisk at det ikke er det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet November 26, 2005 Share Skrevet November 26, 2005 jeg hadde reg reim brudd får litt over ett år siden.. gikk 4 ventiler... såg ikke på stemplene at ventilene hadde vært nedi! ikke antydninger engang! vanskelig å se at ventilene var skjeve! så j måtte plan slipe toppen, slipe ventiler og ventilseter og som sagt sikfte 4 ventiler.. skiftet også vann pumpe og kam sett da for kammen var slitt.. kom på ca 10-12000 alt sammen.. å jeg skrudde selv.. var dyrt, men ble bra!hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet November 26, 2005 Forfatter Share Skrevet November 26, 2005 Med bakgrunn av all info som er kommet inn,må jeg desverre meddle at 1.stk M40 motor herved er avgått med døden... Etter 350000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 26, 2005 Share Skrevet November 26, 2005 Da kan du nok se deg fornøyd tror jeg, ikke noe vits å koste på en motor som har gått så mye.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 26, 2005 Share Skrevet November 26, 2005 350 000km er jo MEGET bra for en M40! Må jo huske at den har en produksjonsfeil fra starten av! Jeg har en kompis som også kjørte med M40 motor i sin E30 318 og den runda 340 sist jeg hørte noe, går sikkert enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 350 000km er jo MEGET bra for en M40! Må jo huske at den har en produksjonsfeil fra starten av! Jeg har en kompis som også kjørte med M40 motor i sin E30 318 og den runda 340 sist jeg hørte noe, går sikkert enda. Hva slags produksjonsfeil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 ja, va slags produksjons fei?? kamerat av meg sin gikk 389000...da ble bilen påkjørt å vraket! motoren var like god.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Produksjonsfeilen: 316i/318i M40 (Rak 4:a 8 ventiler) 88-M40 motorn har en felkonstruerad topp, vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelremmen väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=BMW-318i=- Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Produksjonsfeilen:316i/318i M40 (Rak 4:a 8 ventiler) 88-M40 motorn har en felkonstruerad topp, vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelremmen väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler Hvilken modeller gjeller dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Såvidt jeg vet, alle med M40 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=BMW-318i=- Skrevet November 27, 2005 Share Skrevet November 27, 2005 Såvidt jeg vet, alle med M40 motor. Jeg har en 318i 93mod, Er det feil på denn å da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå