Gå til innhold

Motorhavari 318i E36?


Nils Jørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Behøver absolutt ikke å ha hørt noen lyder!

Det samme skjedde med meg i sommer, og det var en kostbar fornøyelse å få bilen på veien igjen! Toppen måtte planes, nye ventiler og ventilløftere, plus mye mer...

Og på min reg reim manglet det bare èn tann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er små odds for at alt har gått bra her dessverre. Reima mi revna i 120km/t og resultatet ble at jeg måtte skifte alle innmat i toppen. Dyrt.

Prøv å skaff deg en annen bruk topp i grei stand og skift den. Men først hadde jeg tatt av toppen og sett skadeomfanget. Ideelt sett skal ikke stemplene ha tatt skade av det, siden de har nedfelte forbrenningsrom som skal gå klar av ventilsetet mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke ventilsetet på noen bmw motorer hadde klaring til stemplene jeg? Og hvis den hadde hatt nedfelte forbrenningsrom så hadde jo heller ikke ventilene tatt kvelden heller, for disse tar jo skade når de treffer stemplene.

Er på tynn is, men virker logisk at det ikke er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde reg reim brudd får litt over ett år siden.. gikk 4 ventiler... såg ikke på stemplene at ventilene hadde vært nedi! ikke antydninger engang! vanskelig å se at ventilene var skjeve! så j måtte plan slipe toppen, slipe ventiler og ventilseter og som sagt sikfte 4 ventiler.. skiftet også vann pumpe og kam sett da for kammen var slitt.. kom på ca 10-12000 alt sammen.. å jeg skrudde selv.. var dyrt, men ble bra!hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 000km er jo MEGET bra for en M40! Må jo huske at den har en produksjonsfeil fra starten av!

Jeg har en kompis som også kjørte med M40 motor i sin E30 318 og den runda 340 sist jeg hørte noe, går sikkert enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350 000km er jo MEGET bra for en M40! Må jo huske at den har en produksjonsfeil fra starten av!

Jeg har en kompis som også kjørte med M40 motor i sin E30 318 og den runda 340 sist jeg hørte noe, går sikkert enda.

Hva slags produksjonsfeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produksjonsfeilen:

316i/318i M40 (Rak 4:a 8 ventiler) 88-

M40 motorn har en felkonstruerad topp, vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelremmen väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produksjonsfeilen:
316i/318i M40 (Rak 4:a 8 ventiler) 88-

M40 motorn har en felkonstruerad topp, vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelremmen väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler

:wink:

Hvilken modeller gjeller dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...