Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så typisk... han karen ringte meg i dag og dem har hatt service på firehjulskontroll apparatet... måtte ha noe nye deler så får ikke byttet fjærene bak og 4hjulskontroll før til tirsdag... jaja, den som venter på noe godt... :P

Ordne noe småtteri i morgen da heldigvis :D

• 4 weeks later...
  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

I morgen blir det godkjenning av senkesett... hadde tenkt til å vente til jeg hadde kjøpt felger og tatt begge deler samtidig, men i disse tider som en leser så mye rart om folk som skal godkjenne senkesett tar jeg ikke sjansen på å vente lenger. Når jeg ringte på felles tlf (815 nr eller no) til biltilsynet fikk jeg jo beskjed om at senkesettet måtte være godkjent av BMW Norge osv... Traff visst på feil fyr der, men kan jo hende det er nye regler som skal bli ført inn. Så lenge felgenes innpress ikke er over 7.5 så trenger man jo strengt tatt ikke å godkjenne de i vognkortet. Er lovlig da. Koster jo tross alt 550,- hver gang...

Skrevet

Godkjenn med felger hvis du skal kjøpe nye,hvis ikke står det i vognkortet at senkesettet er godkjent med orginal dekkutrustning..

Skrevet

Spiller ingen rolle..

Godkjenning av senkesett:

Kjøp tuv godkjent, monter og ta hjulstilling, bestil time på Biltilsynet.. BMW norge har ingen tiing med dette å gjøre, eneste er garanti på orginale som stod på..

Godkjenning av felger:

Kjøp felger og dekk pass på at rulleomkretsen ikkje overskriver +-5% av den orginale, bruk gjerne den kalkulatoren her på bimmers.no for å finne det ut.. :wink:

Pass på å kjøp felger med tuv godkjenning.

Biltilsynet seier at max tillat endring av sporvidde er 15mm, altså 7.5mm på kvar side..

Eg har fått godkjent 20mm uten problem med tuv dokument...

Skjønner ikkje at dette "alltid" er eit problem :?

Har Aldri hatt problem med godkjenning av felger/dekk og senkesett.. :wink:

Skrevet

Tüv papirene er i orden på senkesettet, har papirer på 4hjulskontroll og så godkjenningen av dette skal gå bra.

Har tenkt å kjøpe 8.5" x 19" med ET35.

Skal sitte 225/35/19 dekk på de og de er innenfor den lovlige

+/- 5% regelen.

Disse følger det med tüv papirer på også.

Eneste er vel om de blir innenfor skjermen eller ikke.

Har godkjent senkesett før, men aldri felger :?

Skrevet
Tüv papirene er i orden på senkesettet, har papirer på 4hjulskontroll og så godkjenningen av dette skal gå bra.

Har tenkt å kjøpe 8.5" x 19" med ET35.

Skal sitte 225/35/19 dekk på de og de er innenfor den lovlige

+/- 5% regelen.

Disse følger det med tüv papirer på også.

Eneste er vel om de blir innenfor skjermen eller ikke.

Har godkjent senkesett før, men aldri felger :?

Ka er orginal dimensjon på dekk da??

Og orginal Et på felg??

Skrevet
skikkelig fint stuk, kommer til å bli rålekker med 19 toms felger.

:D

Ja, spørs det nå da... hvis jeg må gjøre en del karosseri mods som RH i tyskland sa jeg måtte for å få felgene innenfor så spørs det nok om jeg ikke må ta 8x18".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...