John H Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Brukte selv et slikt halvstort ventilrør og la ned til frontfangeren, det gikk akkurat på 320'en min..og det røret er mye større enn de du får med i kit'ene..veit du hva rør eg mener? slikt sølvfarget som du kan knekke hvor du vil..tipper det var ca 70-80mm i diameter. husker ikkje heilt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Flexirør kallte fadern de røra der... Jeg bruker det som skjøt fra LMM til filter jeg nå, får det langt fram med varmeskjold. er ok det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Jeg prøvde også med rør ned til frontfangeren,men den ekstra luftmengden ødela luftmengdemåleren min så orginalt filter på min heretter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassen Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Luftmasse måleren blir ikke bare ødelagt av luftmengder men mengder med olje fra filteret som legger seg på sonden. orginalt er best. I ren filtersammenheng er ikke en bilmotor så "nøye" på luft kvaliteten men disse åpne filterene ble laget for årevis siden til store amerikanske motorer som sluker omtrent hva som helst. Nye biler med mye elektronikk har spesialdesignede filter og filterhus utviklet av de som KAN motorer og dermed fått den utformingen vi ser. Ny lmm koster jo litt det og et par slike og en ny turbo kunne vert installert og faktisk gitt effekt. 1 stk LMM = 1 stk Chip? Åpne filter appelerer til placebo effekten. Selv syntes jeg at bilen gikk mye fortere etter et oljeskift da jeg kastet bort penger på en drit dyr olje En bilmotor er en søppel plass når det gjelder olje. kjøp en rimelig olje og bytt ofte. De som vet NOE om hydrauliske pumper og hvor ømfintlige disse er sammenlignet med en bilmotor vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Cluet er jo å sette røret rett. Det skal ikke direkte på filteret, men litt ved siden av. Jeg merka stor forskjell etter jeg vaska mitt sist Varte ikke lenge da. Men moro så lenge det varte Forresten: Kan disse åpne filtrene føre til økt bensinforbruk? Spesielt når de blir skitne? Har mistanke om det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå