Gå til innhold

Mystiske problemer vindusheis/dørlås e36

hagenisse
 Share

Anbefalte innlegg

Fått et _litt_ irriterende problem nå...

Jeg får ikke senket/heiset vinduene uten å trykke febrilsk sånn ca 200 ganger. Samtidig virker ikke den funksjonen på coupene hvor vinduet senker seg når du åpner døra. Eller, det hender den gjør, men da senker den mye mer, gjerne 10 cm.

Jeg låser/åpner bilen via alarmen, men dette fungerer heller ikke spesielt bra, må trykke 4-5 ganger før det skjer noe.

Noen som har tips hva som skjer? En smule kjipt med minusgrader og vinduer som ikke vil gå opp kan du si..

Gjelder begge vinduene forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke hjelpe deg, men kan fortelle at du ikke er den eneste som har problemer med vinduer.... smått irriterende å måtte åpne døren hver jævla gang man skal betale bompenge .... Snu seg rundt og sno armen ut.... naturlig nok pga vindu som ikke går ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært greit å få svar på dette problemet egentlig... er interessert i å få vite dette jeg også. Det vel ikke noe vits i å ta av dørtrekket og sjekke kontakter osv. siden det er på begge sider. rart.... :-k

Siden du må trykke flere ganger på vindusheisknappen kan det kanskje tyde på at det er en kontakt eller et rele som ikke reagerer ordentlig. Kan kanskje være brist på en ledning eller noe kanskje.

Er problemet akkurat lik på begge sider? (altså når du åpner døren på begge sider/ trykker vindusheisknappen på begge sider)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Nå stod den parkert ute hos en kamerat i noen timer og gjett hva? Alt fungerer som det skal. Låste opp uten problemer, vinduene går uten problemer... Jeg vedder på at den gjør dette på kødd bare for å irritere. Utakknemmelige drittbil, så mye som jeg har brukt på den! :twisted:

Uansett, eneste jeg kan tenke meg er at sist den ble brukt før i dag var det veldig vått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo, hvis du gir meg en fet bunke tusenlapper så kanskje :wink:

Den står i garasje, men den er ikke oppvarmet. Kan forresten nevne at innelyset BLINKET (så vurderte skaffe en blå pære og leke politi). Hadde vært greit å vite hva som gjør at dette skjer, i tilfelle den bestemmer seg for å kødde mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vannet damper bort ligger saltet der fortsatt. Saltlaget blir tykkere og tykkere for hver gang vannet damper bort. Tørker det veldig fort vil mye av vannet dampe bort i stedet for at det meste drypper av, med det resultat at saltlaget blir tykkere. Jeg ser det på min jobb i nordsjøen også at der det er f.eks strålevarme fra eksos e.l. og samtidig er utsatt for saltvann ruster det utrolig mye fortere enn på kalde områder som er like utsatt for salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde faktisk det problemet at måtte åpne døra for og få vindusheis til og funke. feilen på min var at det var kortsluttning i lysa som sitter ved solskjermen så sikkringen gikk hele tida. fikset det og nå funker alt

Hva mener du med lysa ved solskjermen?

Du mener taklyset?

Hvordan ble det kortsluttning der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...