Gå til innhold

Eksosanlegg fra Biltema?


sigklep
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått Eu kontroll anmerkning på min Skoda Felicia (vinterbil/konebil) at det er hull i eksosanlegget. Prøvde å bruke eksostettningsmasse for å tette en del rusthull, men kondensen i anlegget bare smuldrer opp massen og gjør ingen nytte.

Har derfor bestemt å kjøpe nytt anlegg fra katalysator og ut. Vurderer Biltema sitt eksosanlegg. Koster kun ca. 1000 kr. Noen som har noen erfaringer eller anbefalinger med Biltema eksosanlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema er og forblir biltema.....det er ikke akkurat supervarer man får der.

Kvantitet istede for kvalitet.

Kjøper aldri vitale deler til bilen fra biltema.

Du må også regne med at bilen kanskje kan miste litt effekt da den kanske ikke får den riktige utblåsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema er og forblir biltema.....det er ikke akkurat supervarer man får der.

Kvantitet istede for kvalitet.

Kjøper aldri vitale deler til bilen fra biltema.

Du må også regne med at bilen kanskje kan miste litt effekt da den kanske ikke får den riktige utblåsningen.

Du kan ta dej pokker på at motstanden jaffal ikkje er større! Hadde de kunna spore Biltema tilbake til Motorskade pga. for restriktivt eksosanlegg, så hadde Biltema vert historie for lenge siden!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett orginalt bmw eksosanlegg er heller ikke supersprint, betyr ikke at det er dårlig pga det.

Eksosanleggene vi har på Biltema er av god kvalitet, vi får ofte gode tilbakemeldinger på at de holder minst like som orginale eksosanlegg.

Jeg VET det er god kvalitet, fordi jeg vet hvem som produserer dem, og det er en anerkjent produsent. Men siden vi ikke har navnet på produsenten på pottene, men vårt egent navn, så har vi ikke lov å si hvem det er som lager dem. Men uansett, ikke stuss på å kjøp eksosanlegg på Biltema, det er billig og jeg tror du blir godt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fadern hadde Biltema-bakpotte på en 2.2-liters pysjå GTI-motor for mange år siden. Det gav seriøs resonans og hørtes rett og slett helt jævlig ut. Den ble levert inn og ny original ble kjøpt inn.

Greia var jo den at vi fant ut Biltema solgte samme anlegget til både GTI og alle de små utgavene. Det passet garantert ikke på GTIn. Desverre virker det ofte å være slik på Biltema. Delene tilpasses den mest solgte modellen, og settes opp til å passe alle eller mange av de andre utgavene.

Ellers har jeg egentlig ikke noe dårlig erfaring med deler fra Biltema.

Forresten er Mekonomen også ganske billige på eksosdeler (rart egentlig, for alt annet er de skitdyre på). Kjøpte bakpotte til 520'n der for rundt 800,- med en del rabatter, men tror standardprisen var rett rundt 1000-lappen der også. Kjempebra potte. Perfekt tilpasset (det er litt sært lagt opp på E34) og helt like dimensjoner som originalpotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å kjøpe bremseklosser på biltema til min første bil (Da jeg var ung og dum), tok ikke mange dagene før bremsene begynte å pipe.

Byttet de da til orginale, og ikke en lyd.

Derfor ikke mer biltema på meg.

Kjøpte også en bakpotte hos mekkonomen til svigermor sin corsa, passet rett inn uten problemer, ikke en eneste ulyd.

Betalte heller ikke noe særlig der, tror det var omtrent 700,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...