Gå til innhold

Eksosanlegg fra Biltema?


sigklep
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt mye bildeler på biltema gjennom tidene. Har vært relativt fornøyd med de fleste produktene der. Jeg ser at bremseklossene støver veldig. Blir veldig svart på felgen.

Bilen vår brukes nesten kun til småkjøring. Da legges det ofte mye kondens i eksosanlegget som aldri tørker opp. Blir fort rust og hull. Derfor er det ikke noe poeng å gi over 2000 kroner for et fett anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vår brukes nesten kun til småkjøring. Da legges det ofte mye kondens i eksosanlegget som aldri tørker opp. Blir fort rust og hull. Derfor er det ikke noe poeng å gi over 2000 kroner for et fett anlegg.

Annlegg til over 2000,- er vel som regel rustfrie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annlegg til over 2000,- er vel som regel rustfrie?

Ikke originalvare ihvertfall. Hos BMW selger de kun mellompotte og bakpotte som én del til min bil. Koster 4-4500,-. Helt sinnsykt, og altså ikke rustfritt.

GS og Mekonomen har det heldigvis i deler (bakpotte og mellompotte enkeltvis). Men GS skal fortsatt ha nesten 2k for bare bakpotta, og 2.5k for mellompotta. Fortsatt ikke rustfritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har biltema fullt ut(ikke fremre) fra biltema, funker fett det. Hadde walker før, og det var i stykker på 1 1/2 år. Hatt mitt i snart ett år, og fortsatt ingen ulyd. 1200 for midre og bakre, 2" som originalen, og ikke noe gal lyd på anlegget heller. Har dog choppet off den stygge skrå tuten på E30, og satt på blank rett.

Til E30 320i har jeg ikke noe complaints så langt ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å kjøpe bremseklosser på biltema til min første bil (Da jeg var ung og dum), tok ikke mange dagene før bremsene begynte å pipe.

Byttet de da til orginale, og ikke en lyd.

Derfor ikke mer biltema på meg.

Kjøpte også en bakpotte hos mekkonomen til svigermor sin corsa, passet rett inn uten problemer, ikke en eneste ulyd.

Betalte heller ikke noe særlig der, tror det var omtrent 700,-

Har bremsekloser fra biltema eg også, og dei hyle noko forjevligt! men dei virker nå, så eg gid ikkje å bytte før til sommaren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at du syns de er like gode er sannsynligvis at de er klin like som orginale.. samme fabrikken og akkurat samme delene...

Kjøpte masse deler der til min forrige bil en 325i E30. Var ikke sjeldent at delene hadde akkurat samme delenr som de delene jeg byttet ut. Som hjullager, bremsedeler ol.

Fordelerlokket til den bilen kostet 1600 kr hos BMW og jeg fant klin lik del (Bosch) hos Biltema og den kostet der 395 kr. Sier litt om avansen hos bilforhandlere.

På endel litt nyere gamle biler som min f eks ble levert med eksosanlegg av rustfritt stål fra fabrikken. Koster vel 20 000 hos BMW så jeg håper det holder en stund.

Tror mange andre bilprodusenter har begynnt å bruke rustfritt stål i eksosanleggene.

Ble veldig skuffet da jeg hadde kjøpt effektanlegg inkludert grenrør fra Supersprint til 15 000 kr til min forrige bil og det var helt gjennomrustet etter 4-5 år. Det var dårlig valuta for pengene. Spesielt siden jeg trodde det var rustfritt anlegg når jeg kjøpte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...