Gå til innhold

ombygging fra 316i til 323i/325i


jarli
 Share

Anbefalte innlegg

Som noen kanskje har lest før, så skal jeg å se på en 316 89 mod i morgen..Denne skal bygges om til 323i eller 325i, dersom jeg kjøper den...Jeg vil helst ha ombyggingen godkjent av biltilsynet..

Det største problemet vil nok være avgassene..Er det noen som har peiling på avgasskrav ved ombygging?

Denne bilen har jo katalysator, så jeg kan vel glemme å putte 323i motoren min i den?

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å montere på kat det.Tror ikke bmw er de bilene som sliter mest med avgassene.

Oki..

Hvordan er det å montere kat på en 323i? Lambda-sonden skal vel gi et signal til hjernen om blandingsforholdet?

Da må det vel bygges litt om på motorstyringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke et nyere 325 ledningsnett kanskje.Men er det påbudt med kat på 89`?kanskje 88` som akkurat slipper unna.

Ja..88 slipper unna :wink:

Var og kikket på bilen idag..Det var ikke noe å samle på :wink:

Så da slipper jeg det problemet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen kanskje har lest før, så skal jeg å se på en 316 89 mod i morgen..Denne skal bygges om til 323i eller 325i, dersom jeg kjøper den...Jeg vil helst ha ombyggingen godkjent av biltilsynet..

Det største problemet vil nok være avgassene..Er det noen som har peiling på avgasskrav ved ombygging?

Denne bilen har jo katalysator, så jeg kan vel glemme å putte 323i motoren min i den?

:(

Men pass på at bilen er 10år gammel i Norge, ellers så må du betale omreg avgift!.

Jeg ville prata med biltilsynet før jeg hadde gjort noe angående motor.

Jeg sitter i samme posisjon selv, og skal bygge om min 318 til sekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kat. ble påbudt i 89 :wink:

Det er så godt som umulig å bygge om fra firer til sekser... Årsaken til det er at bilen ikke er typegodkjent med sekssylindra motor. Du trenger også papirer på at understellet er godkjent for ditten og datten, og sånne papirer får man kun fra BMW Norge, og de gir ikke ut sånne papirer lenger. Men dere må gjerne prøve! :D Jeg ga faen og bygger turbo på fireren. Får sikkert ikke godkjent det heller.. Men håper. Dersom man treffer på rett folk kan man være heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kat. ble påbudt i 89 :wink:

Det er så godt som umulig å bygge om fra firer til sekser... Årsaken til det er at bilen ikke er typegodkjent med sekssylindra motor. Du trenger også papirer på at understellet er godkjent for ditten og datten, og sånne papirer får man kun fra BMW Norge, og de gir ikke ut sånne papirer lenger. Men dere må gjerne prøve! :D Jeg ga faen og bygger turbo på fireren. Får sikkert ikke godkjent det heller.. Men håper. Dersom man treffer på rett folk kan man være heldig!

Skulle nok fått det til :wink:

Jeg har komplett understell fra 325i..Biltilsynet i Haugesund pleier å være greie, så lenge du er seriøs..Ta f.eks Pedi her på forumet..Han har en god dialog med biltilsynet :wink: Han bygger en e21 cab med turbo og han regner med å få alt godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...