Erik Visted Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Hei. Har en 2002 mod. 320d. Når det nærmer seg 10 minus, er det såvidt jeg får start på den. Noen som har en ide om hvorfor? Svigers kjører Mercedes og den starter uten problemer...Drit kjiipt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 om den har glødeplugg/glødetråd eller hvafaen den heter.. har du ventet med å starte til varsel slukker ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Visted Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 Hei, Ja, det gjør jeg hver gang. Men den lyser bare 1 sek eller noe slikt uansett temp. Har snakket med Sandven Service og de sier at den gløder så lenge lampen lyser og det ikke er noe problem med det som styrer glødingen på den. De vet altså ikke hvorfor den oppfører seg slik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Hmm... har du prøvd og glødet flere ganger før du starter, og sett om det hjelper?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 rart at dette skjer på en så ny bil... men den har startet hver gang du har prøvd ? Ikke noen ganger hvor den faktisk ikke starter i det hele tat ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Hei,Ja, det gjør jeg hver gang. Men den lyser bare 1 sek eller noe slikt uansett temp. Har snakket med Sandven Service og de sier at den gløder så lenge lampen lyser og det ikke er noe problem med det som styrer glødingen på den. De vet altså ikke hvorfor den oppfører seg slik... Tviler faktisk litt på at pluggene gløder bare mens lampen lyser. På mange andre dieselmotorer gløder pluggene lenge etter at lampen slukner. Jeg tror en eller flere av glødepluggene dine er dårlige/deffekte, og at det er derfor den ikke er villig! Det var akkurat slik min 94' 325tds oppførte seg da 3 av glødepluggene var deffekte. (Er usikker på om din bmw funker på samme vis som min 98' V70 TDI, men der må jeg hvertfall gløde lenger enn lampa lyser før jeg starter, når det er kaldt ute. Der er det glødepluggene som ikke er helt bra) Vent i 10 sekunder ekstra etter at lampen slukner før du prøver å starte. Mulig den er mer villig da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Visted Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2005 Takk for alle tilbakemeldingene. Har faktisk tømt batteriet et par ganger i fjor vinter da jeg prøvde å få start på den. Da var det ca 16 minus. Måtte ha kabler på den får å få start... De på Sandven Service i Bergen sier de har skiftet pluggene på en lik bmw med samme problemet. Og den var like uvillig den... Har begynt å gløde minst 3-4 ganger før jeg prøver å starte den under 5 minus. Btw noen som vet hvordan man finner ut om glødepluggene er deffekt? Må den leveres inn? Hva koster en evnt slik plugg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 du kan måle motstanden i de, vet ikke verdiene de skal være men det vet nok sandven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 å gløde bilen 4-5 ganger før du starter er ikke no lurt.. da kommer du til å brenne pluggene til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 Har du målt batteriet før du starter i kulda,ett dårlig batteri kan miste 50% i kuldegrader,skal du bytte batteri på dieselbil så gå opp 10-20 amp i forhold til original,det skal visst gi være bedre for vinterstart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 En noe tungvint måte å finne ut om de er deffekt på, uten å være avhengig av å måle de, er rett og slett å skru de ut, en etter en, for å sette strøm på hver enkelt og se om de gløder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå