Gå til innhold

Problemer med start ved 10 minus


Erik Visted
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Ja, det gjør jeg hver gang. Men den lyser bare 1 sek eller noe slikt uansett temp. Har snakket med Sandven Service og de sier at den gløder så lenge lampen lyser og det ikke er noe problem med det som styrer glødingen på den. De vet altså ikke hvorfor den oppfører seg slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det gjør jeg hver gang. Men den lyser bare 1 sek eller noe slikt uansett temp. Har snakket med Sandven Service og de sier at den gløder så lenge lampen lyser og det ikke er noe problem med det som styrer glødingen på den. De vet altså ikke hvorfor den oppfører seg slik...

Tviler faktisk litt på at pluggene gløder bare mens lampen lyser. På mange andre dieselmotorer gløder pluggene lenge etter at lampen slukner. Jeg tror en eller flere av glødepluggene dine er dårlige/deffekte, og at det er derfor den ikke er villig!

Det var akkurat slik min 94' 325tds oppførte seg da 3 av glødepluggene var deffekte.

(Er usikker på om din bmw funker på samme vis som min 98' V70 TDI, men der må jeg hvertfall gløde lenger enn lampa lyser før jeg starter, når det er kaldt ute. Der er det glødepluggene som ikke er helt bra)

Vent i 10 sekunder ekstra etter at lampen slukner før du prøver å starte. Mulig den er mer villig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldingene. Har faktisk tømt batteriet et par ganger i fjor vinter da jeg prøvde å få start på den. Da var det ca 16 minus. Måtte ha kabler på den får å få start... De på Sandven Service i Bergen sier de har skiftet pluggene på en lik bmw med samme problemet. Og den var like uvillig den... Har begynt å gløde minst 3-4 ganger før jeg prøver å starte den under 5 minus. Btw noen som vet hvordan man finner ut om glødepluggene er deffekt? Må den leveres inn? Hva koster en evnt slik plugg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...