PenguiN- Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Hvem vinner på ytelser og design? begge er relativt gamle biler, men begge er også gamle slagskip fra hver produsent. jeg er spent på hva svarene blir Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Alpina vinner vel på design... Fineste BMW'ene det... aner ikke hva som ligger i den Omega'en.... men regner med at det er veldig hard core ... men det er og blir en Rånerbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Hva med noen specs på begge bilene? Så man kan sammenligne litt... BMW'en er jo i en annen liga når det gjelder design! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 alpinaen er nydelig så den vinner glatt på design, men lotusen er pervers da, så jeg tror alpinaen sliter litt med å holde følge... men jeg holder en knapp på alpina her og jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Hmm, mener Lotus Omega kom ut med rundt 380hk? Men, altså, d er og forblir en skropel i mine øyne! Bmw'en er den desiderte vinneren for meg ihvertfall, både på effekt og design, samt sist men ikke minst kvalitet. EDIT: Lotus Omega OUTPUT (faktory) 377 bhp at 5200rpm. 568 Nm/5500rpm (557 Nm / 4200 rpm,406 Nm / 2000 rpm ) Og Bmw Alpina B10 E34 kom vel ut med 2 varianter, en på 254hk og en på 360 hk. Tja, ville nå innrømme at Bmw'en sliter mot det perverse momentet i Skropelen ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 Lotus omegaen har 3,2 liters twin turbo motor..377hk og 580 NM originalt. Designmessig synes jeg Opelen faktisk KNUSER bmw`n her...(nå skal det jo sies at den på bildet er litt stylet men men) Kvalitets messig vinner BMW`n. På kjøring tror jeg alpinaen må vike for den omegaen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Lotus omegaen har 3,2 liters twin turbo motor..377hk og 580 NM originalt.Designmessig synes jeg Opelen faktisk KNUSER bmw`n her...(nå skal det jo sies at den på bildet er litt stylet men men) Kvalitets messig vinner BMW`n. På kjøring tror jeg alpinaen må vike for den omegaen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Designmessig synes jeg Opelen faktisk KNUSER bmw`n her... JUDAS He he, neida, hver sin (dårlige )smak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 altså siden dette er en bmw side, så sier det vel seg litt selv hvilken bil som kommer best fram;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet November 28, 2005 Forfatter Share Skrevet November 28, 2005 Gleder meg til de litt mer seriøse aktørene kommer på banen, Gunnar osv...gleder meg til å høre hva Entusiaster har og si...det vil si bil entusiaster, ikke altersvergende BMW elskere. Gleder meg til å høre hva de som verdsetter linjer, design og ytelser har og si om denne "Under dog`en"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Gleder meg til de litt mer seriøse aktørene kommer på banen, Gunnar osv...gleder meg til å høre hva Entusiaster har og si...det vil si bil entusiaster, ikke altersvergende BMW elskere.Gleder meg til å høre hva de som verdsetter linjer, design og ytelser har og si om denne "Under dog`en"... ??? hva skulle du egentlig ha frem her?? at det bare er de som er entusiaster nok til å svare på dette?? da synes jeg du skal lage en diskusjon pr PM dere imellom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Ærlig talt så spurte du jo om folks meninger uten å legge restriksjoner på hvem som skulle uttale seg, og ettersom det foreligger lite specs om de 2 bilene (jeg går hvertfaall ikke å husker alt av det i hodet) blir det tatt mye på design i første omgang... Dette bildet er av bilen orginalt, og det syntes hvertfall ikke jeg ikke er spesielt vakkert... uansett, hver sin smak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Mente opel bilen hadde 3,6 liter med twin turbo jeg..Samma det,opel og vw er og blir en sjukdom i mine øyne,selv om dette er en høy-prestasjons opel så klarer jeg ikke å like den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tech9 Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Dette har vært diskutert før: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=7547&highlight=lotus+omega+alpina Den Lotusen på det bildet der var forøvrig meget pen.. Men original Lotus mot original Alpina utseendemessig, der er Alpinaen desidert penere.. Og Lotusen har vel en 3,6 liters motor, ikke 3,2.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Mente opel bilen hadde 3,6 liter med twin turbo jeg... Det stemmer: The original engine, a 3.0L DOHC 24v inline-6, was enlarged to 3.6L, and two Garrett T25 turbos were added, along with a water-cooled intercooler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå