Pedi Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Etter at jeg hadde vært å besiktiget bilen ETTER ombygging, så fikk jeg telefon av tollvesenet i Bergen... De informerte om at de ikke ville godkjenne ombygginga, da jeg ikke hadde brukt girkassen (jeg plomberte motor, forstell og bakstell - da automatkassen var kaputt...). For tollvesenet såg på motor og gir som ett.... IDIOTER!!! men etter noen hissige telefoner fra biltilsynet om hva som var hva - så godtok de tilslutt at motor og gir var 2 separate deler og at karosseribyttet var ok.... Men i dette tilfellet kan det gjerne nevnes at den avdelinga i bergen som jeg måtte forholde meg til besto av 3 damer, og sjefen deres - som hadde endelig beslutning.... - var også et kvinnemenneske... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Hah.. Biltilsynet i Stavanger ja. Du får prøve.. Der er det mange rare historier ute og går. De fleste i Stavanger-området drar til Egersund for godkjenninger. Der bruker de litt mer skjønn. Jeg vet dette, men i mitt tilfelle (nå snakker jeg om tollvesen og ikke biltilsyn) ble papirene bevisst sendt til Stavanger, men siden jeg hører til i Hordaland - ble det Bergen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 men jeg gidder ikke dra helt ned dit for å snakke med biltilsynet. bor jo lengre øst jeg;) hvis du har lyst så er det bare å skrive hva som evt må gjøres før og etter veldig detaljert :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 hvis du har lyst så er det bare å skrive hva som evt må gjøres før og etter veldig detaljert :D Mener du meg nå? Jeg mener dette fortsatt (les tidligere innlegg) : og hovedbetingelsen i første omgang var at "ved karosseribytte må det være meldt skade" Og det er vel ikke akkurat din? La meg si det slik, jeg har alle reglene om dette i permen min (hehe.. nei, jg kommer IKKE til å skrive inn de her... ) Ikke for å være kjip, men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 har meldt skaden inn, takstmannen har vært å sett på den og alt, så ville tro at skaden er meldt inn da, send meg kopier av permen da;) så jeg vet hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 har meldt skaden inn, takstmannen har vært å sett på den og alt, så ville tro at skaden er meldt inn da, send meg kopier av permen da;) så jeg vet hva jeg skal gjøre Så det er skade på den..... Har forhørt meg litt rundt å funnet ut at bytting av karroseri er bedre enn å sveise og billigere. Trodde det var rust du ikke ville sveise... Sorry... Missforsto litt eg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 rust er ikke noe i forhold til det jeg har klart;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet November 29, 2005 Forfatter Share Skrevet November 29, 2005 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13157 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Hmmm... Såpass ja. Men grei skade da. Det er jo bare til å bytte rævva på den. Noen dagers kveldsjobbing så er den ferdig til lakk, ikke sant? PS... Prøv da gjerne å få tak i en E30 M3 bakdel, så er du jo på gli, det hadde iallefall jeg villet gjort. Alt går ann hvis en bare vil.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 lurer på om ikke helge vik har ett M3 karosseri uten papir liggende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Han har iallefall hatt ett, men han vet jo hva han skal ha for det også da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Han har iallefall hatt ett, men han vet jo hva han skal ha for det også da... hehe! han vet å ta seg betalt.. her er ett i sverige: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=266 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Hmmm... Såpass ja.Men grei skade da. Det er jo bare til å bytte rævva på den. Noen dagers kveldsjobbing så er den ferdig til lakk, ikke sant? PS... Prøv da gjerne å få tak i en E30 M3 bakdel, så er du jo på gli, det hadde iallefall jeg villet gjort. Alt går ann hvis en bare vil.... grunnen til at jeg har funnet ut at jeg skal bytte karroseri er at jeg kommer billigere ut av det. pluss at hvis jeg gjør det så er det lettere å få solgt den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 så på den, den var litt for dyrt da, har fått en pris som inneholder bytting av karroseri samt sette inn og plombere det jeg trenger for en veldig grei pris, driter ikke akkurat penger heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå