gla65 Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Dette gjelder vinduet som vanligvis går ca. 1 cm ned når døren åpnes eller lukkes. Nå får jeg ikke lukket døren uten at jeg manuelt åpner vinduet først. Noen som vet hva dette skyldes og hvordan fikse det? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Feil på dørbryteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Ja, feil på dørbryteren(microbryteren) inne i døra ved dørlåsen... evt feil med vindusheismotoren...noe elektronikk og noen relé i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Power Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Feil på dørbryteren. dette ser du vel på lyset i bilen. om dette går på når døren er åpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Denne funksjonen har dette med å ikke fungere nå og da i løpet av vinteren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlend_p Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Mulig det er noe feil med føleren, eller noe slikt, men det er alltid best å sjekke det enkleste først. Først sjekk sikringer. Så kan du prøve å ta ned vinduet mens døren er åpen, ta døren igjen, opp med vinduet, så av tenningen og på igjen etter en stund og så prøv å åpne døren. Funket for meg da jeg hadde det problemet. Grunnen til at det skjedde med meg var at jeg hadde døren åpen med vinduet nede en god stund, så tok jeg vinduet opp uten å lukke døren først. Da gikk vinduet helt opp, istede for å stoppe da det er 1 cm igjen. Så da fikk jeg det problemet med å ikke få døren igjen. Fikk heller ikke opp døren skikkelig hvis jeg hadde tatt ned vinduet før jeg lukket døren, og tatt det opp igjen når døren var lukket. Virker som om at mekanismen "glemmer" at døren er åpen når det har gått en viss tid. Håper at dette var til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Hei. Jeg har samme problem, men ikke noe teknisk feil. Vinduet hadde faktisk fryset fast. Er jo drit kaldt nå. Så det gikk ikke 1 cm ned når jeg åpnet døren. Men fikk åpnet døren for det, selv om vinduet ikke gikk ned ??? Hva skjer egentlig a? Går visst an å åpne døren selv om den ikke går ned vaffal... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 bryteren for den funksjonen kan sitte på to plasser, enten inne i dørlåsen på døra, eller på lås tingen på b stolpen, Jeg har med stor suksess fikset ett par av de med bryteren, brukte CRC verktøy på boks smurte god etter det så virka den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Hallo? svar meg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Men fikk åpnet døren for det, selv om vinduet ikke gikk ned ??? Merkelig måte å stille et spørsmål på, men ja, det går helt fint å åpne dørene på coupene selv om den funksjonen ikke virker. Det fant du jo ut selv og. Mulig det er annerledes på cab. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Jaha... men asså... trodde vinduet gikk oppi taket på en måte, for å få det helt tett, slik at det ikke gikk an å åpne døren før vinduet gikk ned... men jeg hakke kikka og studert så nøye etter egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Det gjør det ikke på min og det høres ikke ut som det gjør det på din heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Hallo? svar meg da skaper mye frustrasjon den ene cm skjønner eg det går jo fint å både åpne og lukke dørene på coupe`n uten at ruten går den ene cm,men det er jo ikke så mye arbeid å skrape bort den nederste cm med is heller,så går ruta helt fint den de fleste har vel en lighter eller lignende de kan dra langs pakningen.med litt siliconestift langs dørpakningen så er du helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_JP Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Det gjør det ikke på min og det høres ikke ut som det gjør det på din heller Ok, men hva er vitsen med at vinduet skal gå opp 1 cm? Trudde det var for å tette "skjøten" på en måte. Altså, at vinduet gikk opp i taket, for å tette. Siden det ikke er en vanlig dør med karm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet Desember 2, 2005 Share Skrevet Desember 2, 2005 Dette er et stort problem på vinteren på E36 coupe! Det aller beste er jo selvfølgelig om man har en garasje og sette bilen i...men så heldig er ikke jeg i hvertfall! På min prøver jeg så godt jeg kan å skrape vekk is fra siderutene før jeg åpner døra, men det ser ikke alltid ut til å hjelpe...vinduet sitter ofte fast frosset i pakninga/lista nede ved ruta. Jeg har også funnet ut at dette systemet på coupe'en slites mye, det aktiveres jo hver gang man åpner/lukker dørene. Og muligens fordi at rutene sitter fast frosset i døra og ikke slippes ned den lille biten... Til slutt blir det så slitt at rutene nesten ikke kommer ned i det hele tatt når du åpner dørene... på min har jeg funnet ut at det er blitt så mye slakk inne i vindusheismotoren på noen tannhjul, drev og plasthjul. Mulig jeg kjøper nye motorer og bytter de... (dyre greier!!) MEN, så skal det jo sies at det finnes en ting som er veldig fint om vinteren i den verste kulda: Defa Warmup!! En time el. to med kupevifta på, og bilen er god og varm. Rutene er isfrie og sitter ikke fast i døra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå