Gå til innhold

Vinduet på førerdøren går ikke ned når døren åpnes

gla65
 Share

Anbefalte innlegg

Dette gjelder vinduet som vanligvis går ca. 1 cm ned når døren åpnes eller lukkes.

Nå får jeg ikke lukket døren uten at jeg manuelt åpner vinduet først.

Noen som vet hva dette skyldes og hvordan fikse det?

Takknemlig for svar!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er noe feil med føleren, eller noe slikt, men det er alltid best å sjekke det enkleste først.

Først sjekk sikringer.

Så kan du prøve å ta ned vinduet mens døren er åpen, ta døren igjen, opp med vinduet, så av tenningen og på igjen etter en stund og så prøv å åpne døren.

Funket for meg da jeg hadde det problemet.

Grunnen til at det skjedde med meg var at jeg hadde døren åpen med vinduet nede en god stund, så tok jeg vinduet opp uten å lukke døren først.

Da gikk vinduet helt opp, istede for å stoppe da det er 1 cm igjen.

Så da fikk jeg det problemet med å ikke få døren igjen.

Fikk heller ikke opp døren skikkelig hvis jeg hadde tatt ned vinduet før jeg lukket døren, og tatt det opp igjen når døren var lukket.

Virker som om at mekanismen "glemmer" at døren er åpen når det har gått en viss tid.

Håper at dette var til hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har samme problem, men ikke noe teknisk feil. Vinduet hadde faktisk fryset fast. Er jo drit kaldt nå. Så det gikk ikke 1 cm ned når jeg åpnet døren. Men fikk åpnet døren for det, selv om vinduet ikke gikk ned ???

Hva skjer egentlig a? Går visst an å åpne døren selv om den ikke går ned vaffal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? svar meg da :D

skaper mye frustrasjon den ene cm skjønner eg :lol:

det går jo fint å både åpne og lukke dørene på coupe`n uten at ruten går den ene cm,men det er jo ikke så mye arbeid å skrape bort den nederste cm med is heller,så går ruta helt fint den :wink: de fleste har vel en lighter eller lignende de kan dra langs pakningen.med litt siliconestift langs dørpakningen så er du helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det ikke på min og det høres ikke ut som det gjør det på din heller :wink:

Ok, men hva er vitsen med at vinduet skal gå opp 1 cm? Trudde det var for å tette "skjøten" på en måte. Altså, at vinduet gikk opp i taket, for å tette. Siden det ikke er en vanlig dør med karm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et stort problem på vinteren på E36 coupe! Det aller beste er jo selvfølgelig om man har en garasje og sette bilen i...men så heldig er ikke jeg i hvertfall! :(

På min prøver jeg så godt jeg kan å skrape vekk is fra siderutene før jeg åpner døra, men det ser ikke alltid ut til å hjelpe...vinduet sitter ofte fast frosset i pakninga/lista nede ved ruta. :evil:

Jeg har også funnet ut at dette systemet på coupe'en slites mye, det aktiveres jo hver gang man åpner/lukker dørene. Og muligens fordi at rutene sitter fast frosset i døra og ikke slippes ned den lille biten...

Til slutt blir det så slitt at rutene nesten ikke kommer ned i det hele tatt når du åpner dørene... på min har jeg funnet ut at det er blitt så mye slakk inne i vindusheismotoren på noen tannhjul, drev og plasthjul. Mulig jeg kjøper nye motorer og bytter de... (dyre greier!!) :cry:

MEN, så skal det jo sies at det finnes en ting som er veldig fint om vinteren i den verste kulda: Defa Warmup!! En time el. to med kupevifta på, og bilen er god og varm. Rutene er isfrie og sitter ikke fast i døra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...