jødahl Skrevet November 28, 2005 Share Skrevet November 28, 2005 Bilen min har nå passert 235 000 km og jeg er nervøs for at bilen skal synke i pris for hver dag som går Bilen går uten noe som helst problemer og fremstår som 100% strøken. Vil det hjelpe noe særlig når jeg skal selge bilen hvis jeg bytter motor med lavere km, eller vil det være likegyldig for folk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Tror nok det er tallet på kilometertelleren som skremmer folk flest, så JEG mener at det ikke er noen vits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 235k er så mye at jeg tror ikke 30-40k ekstra betyr stort på prisen... Og.. angående motorbytte, vet egentlig ikke om jeg hadde likt best å få en bil som det var byttet motor på eller en bil med høy kmstand. Dessuten tror jeg aldri du får igjen pengene du bruker på et motorbytte. Kos deg heller med bilen så lenge den går bra, pengesluk er det uansett.. desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Bilen min har nå passert 235 000 km og jeg er nervøs for at bilen skal synke i pris for hver dag som går Bilen går uten noe som helst problemer og fremstår som 100% strøken. Vil det hjelpe noe særlig når jeg skal selge bilen hvis jeg bytter motor med lavere km, eller vil det være likegyldig for folk? Jeg hadde tidligere en Golf IV. Jeg måtte blant annet bytte motor på denne. Fikk ny av VW, og jeg trodde da at jeg fikk mer for bilen når jeg skulle selge den, men tok feil dessverre. Bilen var gått 120 000, motoren ca 40 000. Fikk ikke en krone mer for den... Nå vet jeg ikke om det samme gjelder BMW, men på Golf var det ikke snakk om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 hvis man har bytta motor så kan jo folk spekulere i hvorfor det er byttet,grisekjøring blandt annet og da er det jo gjerne flere ting som blir slitt enn bare motor.så tror jeg heller hadde beholdt den jeg hadde.hvis den har gått langt så har den mest sannsynlig blitt tatt vare på.Men self det fins unntak.Og som sagt her tidligere så får du nok ikke igjen de penga du har lgt i motorbytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Bilen min har nå passert 235 000 km og jeg er nervøs for at bilen skal synke i pris for hver dag som går ? Nervøs? Synke i pris gjør den hele tiden. Lev med det. Jeg ville nok heller vært ekstra skeptisk til en bil med byttemotor, uten å egentlig ha noen god forklaring på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Om jeg skulle kjøpt en bil ville jeg ikke kjøpt en med byttet motor... da ville jeg med en gang lure på hva som var motivet for å bytte, hvem som har utført arbeidet, om det er bra nok... alle slike ting. jeg ville hneller kjøpt en Bil med orginal motor da det tilsynelatende virker som et tryggere kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 bytte motor er et dårlig triks.man kjører en motor til den er slitt,og så overhaler man.bil er tapsprosjekt og man taper penger uansett.sånn er det bare.bil med byttet motor til "ny-brukt" er veldig lite attraktivt.eneste jeg kan tenke meg som selger bedre er en dokumentert komplett overhaling av din motor.noe som er helt unødvendig hvis motoren går problemfritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Jeg har en Peugeot 306 Premium stv 2.0 HDI med alt utstyr 2001 modell som kjerringa raller rundt i. Den har gått som taxi i Sarpsborg, og har rullet nå ca 385000km... Listepris på den ligger på ca 150k, men pga høy kilometer ligger den rundt 70-90k en plass. PS. Dette mer en bil med full historie på merkeverksted. Jeg fikk tak i en HELT ny motor fra gamle-jobben min (har jobbet med Peugeot i 5 år tidligere), og nå er bilen god som gull. Det ble da påstått fra Peugeot at siden jeg hadde montert inn den nye motoren, så ville dette øke verdien på bilen. Desverre (for denne diskusjonen) så er dette helt nylig, så jeg har ikke fått en pris som jeg bør forlange for den. (Skal selge den nå er planen, trenger en større stv med høyere hengervekt..) Så litt kan dette jo øke verdien med et motorbytte. Men er jo enig i det at bytter du motor til en som er LITT mindre kjørt, så gjør det nok bare at bilen vil være mer lettsolgt enn hvis den hadde orginalmotoren i. Så mye mer får du nok ikke i penger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 ...dersom eg skulle kjøpt bilen av deg ville eg vore skeptisk dersom det var bytta motor i den..høg km er ein ærleg sak.. Bilen har framleis rulla alle km om motoren er ny! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 ...dersom eg skulle kjøpt bilen av deg ville eg vore skeptisk dersom det var bytta motor i den..høg km er ein ærleg sak.. Bilen har framleis rulla alle km om motoren er ny! Det har den, men alt av slitedeler er byttet, og den fremstår nå i veldig bra stand. Ok har jo kvitteringer på alt som er gjort, med orginale deler alt. Trenger ikke være skeptisk til motorbytte, har den gamle ennå - men det er litt lavere komp i den - så jeg trives bedre med den nye. Den gamle brukt ikke olje engang... Så den ble byttet kun for å ha bedre bunndrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake Oil Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 å bytte til en HELT ny motor med papirer er noe HELT annet enn å sette i en brukt jallamotor som liksom skal ha gått feks. 90 000km.men,dersom en privatperson går å kjøper en helt ny motor for å bytte med en som fungerer helt fint fordi bilen da blir litt mer verdt da foreslår jeg å besøke en psykolog asap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 .men,dersom en privatperson går å kjøper en helt ny motor for å bytte med en som fungerer helt fint fordi bilen da blir litt mer verdt da foreslår jeg å besøke en psykolog asap Meg til Psykolog? neppe... Når en er mekaniker selv, med løftebukk, lufttrykk og alt som trengs - det er ikke så mye stress å bytte motor. Og btw... Jeg hadde ikkje kjøpt en ny motor for 50 lapper hvis du tror det altså, jeg fikk selvsagt en skikkelig nice price på den.. Greit med litt kontakter... Hvis ikke hadde jeg heller byttet stempelfjører etc heller, for å fått den up to date... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå