henry Skrevet November 29, 2005 Skrevet November 29, 2005 Nå den siste tiden som kulden har kommet, blir ikke motoren skikkelig varm, ligger rundt 30-35% av skalaen ca, normal driftstemeratur er jo midt på! Regner vel egentlig med at dette må være termostaten som har tatt kvelden? eller er det andre alternativer?
Wunder Skrevet November 29, 2005 Skrevet November 29, 2005 Kan være termostaten ja, eller giveren til kjølevannet eller rett og slett fordi du bor på et kaldt sted (kanskje) og som jeg ikke var så flink til å sjekke frostvæske i den gamle golfen min som resulterte i brukne vannpumpeblader som satte seg fast i termostaten og gjorde samme utslag som du har nå. Ved nærmere ettertanke tror jeg det er vannpumpa for hvis termostaten er gåen ville den jo blitt for varm?
henry Skrevet November 29, 2005 Forfatter Skrevet November 29, 2005 hvis termostaten er ødelagt, kan den også sende alt kjølevannet ut til radiatoren for kjøling, når det er kaldt ute trengs ikke alt gå utenom der, men kun gjennom varmeregisteret....mener det kan slå ut den veien også, men litt usikker..
Gunnar Skrevet November 29, 2005 Skrevet November 29, 2005 Har du hatt bilen i slik temp før, med normal temp på måleren? Hvis ikke, og det er en bil fra f.eks. Tyskland, kan det jo være at du fortsatt har termostat for mildere strøk. Da bør du bytte til en varmere en, slik at den holder stengt lenger.
henry Skrevet November 29, 2005 Forfatter Skrevet November 29, 2005 ja, den var ikke slik i fjord, så er en feil som har oppstått i høst! noen som har gjort dette før? noe spesiellt og passe på? systemet må vel også luftes etter den er byttet!
ViBe^ Skrevet November 29, 2005 Skrevet November 29, 2005 Muligens termostaten som har tatt kveld og låst seg i åpen posisjon. Og nå som det er så kaldt ute, vil da radiatoren kjøle ekstra mye.
henry Skrevet November 29, 2005 Forfatter Skrevet November 29, 2005 Noen som har byttet denne på M52 motoren? Må en ut med vifte og radiator for å komme til?
Scirre Skrevet November 29, 2005 Skrevet November 29, 2005 min ble akkurat som beskrevet i post #1 gjelder e30.. og varmeapparatet blir ikke varmt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå