Gunnar Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Ønsker å leie motorbukk (type elefant for løfting av motorer inn og ut av bil) eller et par store jekker som kan løfte høyt (1 meter?). Holder til i Vestfold. Kan hente her og i nabofylkene. gr@bimmers.no eller 913 00 261. PS: Tar også i mot tips om steder som selger dette til en rimelig penge. Finner ikke på Biltemas sider lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Fått deg verksted gunnar?gratulerer da ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Vel.. har et par alternativer: - En kald låve med 30 cm sprike under dørene og grusgulv. Stor fordel her er talje i taket og avstand hjemmefra. - En liten hall i et industribygg. Ingen heisemuligheter og ingenting verktøy, kun trykkluft. Fordeler er betonggulv og greit å varme opp. Usikker på pris. Er egentlig sistnevnte jeg tenker å satse på, om det blir mulig, men da må jeg ha noe å løfte motor/gir eller bilen med. Derav denne annonsen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Ingen mulighet til å henge opp talje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Om du har muligheter til å henge noe i taket kan du jo kjøpe deg en talje, motoren veier ikke så mye, så det skulle vel gå, bare i tilfelle det ikke er så mange "elefanter" til leie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Ingen mulighet til å henge opp talje? Svarte N"#¤%& du slo meg der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 _Tror_ det blir litt vanskelig, derfor jeg ser meg om etter alternative løsninger. Men lokalet er ikke tomt enda (som jeg vet), så jeg har ikke fått sjekket så mye. Dessuten har jeg fått høre at det muligens er enkelt å ta ut motoren nedenfra, bare la den stå på forstillingen og heise bilen opp og trille ut motor. Men i så fall trenger jeg to jekker som kan jekke HØYT, og regner med det byr på utfordringer bak også. Må vel stå på noe bak for ikke at støtfangeren skal gå i bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Har tatt ut motor og gir flere ganger selv ved å slippe det ned.Hva med å lage et stativ du kan feste ei talje i da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 skjekka litt sjøl anngående elefant,det sto riktig nok ikke på nettet men er 99% sikker på at dem har det på biltema,flere jeg kjenner har kjøpt det der. ta deg en tur på biltema sandefjord så ordner det seg nok.Du trenger vel ikke lelfanten så lenge eller? en kompis har så du kan nok få låne hans.send meg en pm du gunnar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Hva gjorde du da du tok motor og gir _ned_? Må vel nesten slippe det hele ned på pall eller noe? Jekketralle og skyve alt ut? Skal jo ha av alt.. forstilling, bakstilling, motor, gir, etc. Så er jo greit å kunne ta så mye som mulig av i ett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 På låven som jeg og en kompis mekker i, så har vi en Biltema-elefant. Fungerer brillefint og tror den koster rundt 2k... Vi har i tillegg en justerbar løftesling så man kan justere vinkelen på motoren når man løfter den inn og ut. Meget enkelt og løfte inn/ut med girkasse på motoren.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 30, 2005 Forfatter Share Skrevet November 30, 2005 Har tråla Biltema-sidene uten å finne den der elefanten. Har den gått ut, eller har jeg bare ikke tråla godt nok? Uansett har jeg egentlig ikke lagringsplass til en slik, så det beste hadde jo vært om noen hadde en å leie meg. Den der "løfteslingen" som du kaller det så veldig fin ut forresten. Tenkte å lage en slik, men tenkte aldri på at justerbar kunne være nyttig. Merket ihvertfall fort at et eller annet måtte til da vi løftet motoren ut av hengeren. Var ikke bra å løfte med bare stropper i festeørene på motoren. Trekker så hardt innover. Får man den justerbare til en rimelig penge noe sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Jeg skal undersøke hvor slingen kommer fra og pris... Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Her er den: Fant den hos Summit for $64.95! http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet November 30, 2005 Share Skrevet November 30, 2005 Thorshov bilrekvisita har også elefant til under 2k..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå