Gå til innhold

Vindusvisker frøs fast E34


bassen
 Share

Anbefalte innlegg

Parkerte bilen med viskerene på. Dagen etter var det frost og da jeg startet bilen ville viskerene så gjerne jobbe litt men de var frosset fast på frontruten :-) "Knekk" sa det og viskermotoren gikk men ingen verdens ting skjedde. Jeg må nå sprute spylerveske på ruta og gå ut av bilen å dra viskerene for hånd. Dette er verken praktisk eller gøyt.

Hva er det som har røket? Festet til motoren kanskje? Noen med erfaring fra tilsvarende tullball?

Ser på denne tegningen fra GS så er det ikke mye annet som kan være galt. Viskerene "jobber" synkront når jeg drar i den ene.

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/1225.gif

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme skjedde med min e34 i går.

G-Armen hoppet av kulen den satt på.

Men jeg må kjøpe ny arm, for festet er så slitt nå at den vil ikke klare å holde seg på plass lenger.

Ergo anbefaler jeg å kjøpe ny. Koster vel 80kr elle noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skal gå å ta en titt på den :-)

Hva med viskeren som "gnager" på panseret.Finnes det en grei måte å ordne dette på også? Virker jo som om alle E34 har dette problemet?

Ja det finnes en løsning :D

Du kan løsne den store mutteren som holder viskerfestet( den som stikker opp der du fester viskerarmene) denne kan du løsne og trekke hele systemet opp sånn at panseret går fri. :wink: skru så fast igjen. Tror du kan flytte den 5mm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nå jobber viskern igjen :-) Det var jo en smal sak. 2 minutter men den stramme mutteren for å få dette rakkelet fastere har jeg ikke noe tro på. Det ser ut som om foringene der bolten til selve bladet er festet er slitt i stykker. Får se på dette senere. J...lig kaldt ute nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...