Gå til innhold

DIY: Ettermontering av kjørekomputer på E46 (med flere).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at hvis bilen er chiptunet så er det ikke mulig å programmere/enable kjørecomputeren? Jeg har sånn ROM chip så det vil aldri være mulig å sw oppgradere e.l

• 8 months later...
  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bumper denne tråden. Noen som vet hvordan man skal legge opp tempføler ledninger på E46 2002mod (318i) med manuellt klima? Har montert BC hendel og omprogramert sofware hos BMW. Alle funksjoner virker untatt ute temp føler.

• 2 weeks later...
Skrevet

Send meg en pm med epost så skal du få BMW's dokument på hvordan dette gjøres :-)

Skrevet
Er det slik at hvis bilen er chiptunet så er det ikke mulig å programmere/enable kjørecomputeren? Jeg har sånn ROM chip så det vil aldri være mulig å sw oppgradere e.l

I utgangspunktet aner jeg ikke noe om dette, men det virker som du selv svarer på spørsmålet gjennom å konstantere at det ikke vil være mulig å sw oppgradere.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg har på min E46 316Ti Compact 2001 modell de samme fire kablene som vises på bildene i toppen på denne tråden. Jeg har vanlig "manuell' air condition, men jeg vet jeg har ein utetemp føler som funker. Noen som vet om jeg da kan bare bytte blinklysbryteren og kode hjernen og thats it? Eller må jeg likevel legge opp kabler? Isåfall er det noen som har "koblingsskjema/DIY" for dette?

Skrevet

Må nesten svare mitt eget spm her.. Tok ein kalkulert risiko, kjøpte ein blinklysbryter hos ein skraphandler, fikk bilen koda og vips var det OBC på bilen min:)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor mye du betalte? Både for ny bryter hos høgger og hvor mye verkstedet tok for omkoding.......

Har selv en 2002 316Ti

Tore

Skrevet

Trenger ikke ny bryter hos høggern; jeg brukte bare en trykknapp som jeg satte på rattstammen, ser helt greit ut og fungerer som fjell til en tilnærmet gratis prislapp. Jeg tror jeg betalte ca 200 kr for kodingen av min bil, samtidig som den likevel var på service, og samtidig som de kodet inn at blinklysene skulle blinke når bilen ble låst med fjernkontrollen.

• 4 weeks later...
  • 8 months later...
Skrevet

Enda mulig og få svar her ?

Har en E46 318i 2000 modell så kjøpte jeg Bc blinklys spak på ebay og monterte og var på BMW i Kristiandsand og de skulle aktivere kjørekomputeren men fikk det ikke til...

Noen andre som har hatt problemer og vet hva som gjør at det ikke virker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...