Peedy Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Jeg lurer på hva slags oljetype, samt mengde, jeg bør bruke i motoren, girkassa, diffen osv. på min BMW 1992mod. 318i. Skulle mene at motorkoden er M40-B18. Takk for svar! Pæder:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Girkasse: ATF -Automatic Transmisson Fluid Motor: Mobil1, Castrol etc. 10W-40 Diff: Se i instruksjonsboken, tror kanskje det er ATF der også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Motor: Anbefaler STERKT en halvsyntetisk olje av merke Valvoline MaxLife 10W-40.. Har du problemer med slitt topp er hvertfall dette den beste oljen.. Girkasse: ATF automat olje.. Diff: Mekonomen har en god Castrol olje for dette.. Spør der, for jeg har ikke betegnelsen på den her, og orker ikke gå ut i kulda for å sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Motor: Anbefaler STERKT en halvsyntetisk olje av merke Valvoline MaxLife 10W-40.. Har du problemer med slitt topp er hvertfall dette den beste oljen..Girkasse: ATF automat olje.. Diff: Mekonomen har en god Castrol olje for dette.. Spør der, for jeg har ikke betegnelsen på den her, og orker ikke gå ut i kulda for å sjekke Helt enig. Maxlife'n er veldig god på symaskintopper. Kjørt med denne oljen i snart 50 000km på M40 min uten noe problem (selvsagt skiftet ved intervaller da) Diff oljen og Gearkasse oljen brukte jeg Castrol Drivline fra Mekonomen. Veldig bra olje, og jeg merker faktisk forskjell nå på vinteren at oljen på girkassa er mye smidigere ved mange - grader enn den forrige CP (fikk oppgitt av forrige eier) oljen som satt på fra før. Jeg vil anbefale alle som kjører mye om å bytte diff og gearkasseolje hver sesong. Undervurdert effekt! Ihvertfall det jeg har efart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå