Gå til innhold

Olje til BMW 318i E36


Peedy
 Share

Anbefalte innlegg

Motor: Anbefaler STERKT en halvsyntetisk olje av merke Valvoline MaxLife 10W-40.. Har du problemer med slitt topp er hvertfall dette den beste oljen..

Girkasse: ATF automat olje..

Diff: Mekonomen har en god Castrol olje for dette.. Spør der, for jeg har ikke betegnelsen på den her, og orker ikke gå ut i kulda for å sjekke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor: Anbefaler STERKT en halvsyntetisk olje av merke Valvoline MaxLife 10W-40.. Har du problemer med slitt topp er hvertfall dette den beste oljen..

Girkasse: ATF automat olje..

Diff: Mekonomen har en god Castrol olje for dette.. Spør der, for jeg har ikke betegnelsen på den her, og orker ikke gå ut i kulda for å sjekke :P

Helt enig. Maxlife'n er veldig god på symaskintopper. Kjørt med denne oljen i snart 50 000km på M40 min uten noe problem (selvsagt skiftet ved intervaller da)

Diff oljen og Gearkasse oljen brukte jeg Castrol Drivline fra Mekonomen. Veldig bra olje, og jeg merker faktisk forskjell nå på vinteren at oljen på girkassa er mye smidigere ved mange - grader enn den forrige CP (fikk oppgitt av forrige eier) oljen som satt på fra før.

Jeg vil anbefale alle som kjører mye om å bytte diff og gearkasseolje hver sesong. Undervurdert effekt! Ihvertfall det jeg har efart.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...