mAZE Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Ja, stilte vel egentlig hele spørsmålet i topic.. Toppakningen har tatt kvelden og det dugger endel inni bilen. Er dette fordi toppakningen er defekt, eller har jeg noe lekkasje på noen slanger? Litt irriterende med dugg, men så en annen tråd her nevnte Zalo på rutene, så da skal jeg hvertfall prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39 Touring Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Høres mer ut som defekt varmeapparatregister! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Pollenfilter som er tett? Toppakningen er gåen ja.Er det på "gamlebilen"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Om du har lekkasje i kjølesystemet, kan du dra hånden over duggen og smake på kondensen. Om det er en søtlig smak, så er det glykol fra kjølevannet. Du kan ha presset komp.trykk inn i kjølesystemet og fått overtrykk slik at et svakt punkt har gitt etter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2005 Pollenfilter som er tett?Toppakningen er gåen ja.Er det på "gamlebilen"? Jaja, for all del.. Er på 520'n ja.. Den andre står trygt og gått på bukker som den har gjort siden begynnelsen av oktober. En annen ting, den bruker ikke kjølevæske. Det er minimalt evt. Trodde den var nesten tom her engang, men da var det bare trykk i beholderen og det gikk opp på normalt nivå igjen. Og vet forøvrig at toppakningen har tatt kvelden da, det gjorde den forrige uke.. Så ser etter ny motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Ser du etter ny motor kun på grunn av gåen toppakning? Koster 400-600kr for en ny en.. Og siden du har såpass gromme farkoster regner jeg med at du har litt peil på skruing. Men m20b20 er jo ikke det mest hissige heller da, det skal sies Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2005 Ser du etter ny motor kun på grunn av gåen toppakning? Koster 400-600kr for en ny en.. Og siden du har såpass gromme farkoster regner jeg med at du har litt peil på skruing.Men m20b20 er jo ikke det mest hissige heller da, det skal sies Motoren jeg har har gått 315000.. Så er vel derfor jeg ikke gidder å bytte toppakning igjen. Ble skiftet for 5000 siden.. Så da tar jeg heller en ny motor gitt. Koster ikke så veldig mye det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 1, 2005 Share Skrevet Desember 1, 2005 Da skjønner jeg det godt. Men det må jo være noe feil et sted hvis toppakningen ryker etter 5000km! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 1, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2005 Det kan nok være.. Men da selger jeg denne motoren billig og kjøper meg en annen motor som har gått litt mindre. Orker ikke overhale denne, det kan evt kjøper gjøre om det er noe interesse for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå