Gå til innhold

Dugg i kupen pga Toppakningen er defekt?


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, stilte vel egentlig hele spørsmålet i topic.. Toppakningen har tatt kvelden og det dugger endel inni bilen. Er dette fordi toppakningen er defekt, eller har jeg noe lekkasje på noen slanger?

Litt irriterende med dugg, men så en annen tråd her nevnte Zalo på rutene, så da skal jeg hvertfall prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lekkasje i kjølesystemet, kan du dra hånden over duggen og smake på kondensen. Om det er en søtlig smak, så er det glykol fra kjølevannet. Du kan ha presset komp.trykk inn i kjølesystemet og fått overtrykk slik at et svakt punkt har gitt etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollenfilter som er tett?

Toppakningen er gåen ja.Er det på "gamlebilen"?

Jaja, for all del.. Er på 520'n ja.. Den andre står trygt og gått på bukker som den har gjort siden begynnelsen av oktober. :)

En annen ting, den bruker ikke kjølevæske. Det er minimalt evt. Trodde den var nesten tom her engang, men da var det bare trykk i beholderen og det gikk opp på normalt nivå igjen.

Og vet forøvrig at toppakningen har tatt kvelden da, det gjorde den forrige uke.. Så ser etter ny motor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du etter ny motor kun på grunn av gåen toppakning? Koster 400-600kr for en ny en.. :roll: Og siden du har såpass gromme farkoster regner jeg med at du har litt peil på skruing.

Men m20b20 er jo ikke det mest hissige heller da, det skal sies :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du etter ny motor kun på grunn av gåen toppakning? Koster 400-600kr for en ny en.. :roll: Og siden du har såpass gromme farkoster regner jeg med at du har litt peil på skruing.

Men m20b20 er jo ikke det mest hissige heller da, det skal sies :wink:

Motoren jeg har har gått 315000.. Så er vel derfor jeg ikke gidder å bytte toppakning igjen. Ble skiftet for 5000 siden.. Så da tar jeg heller en ny motor gitt. Koster ikke så veldig mye det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være.. Men da selger jeg denne motoren billig og kjøper meg en annen motor som har gått litt mindre. Orker ikke overhale denne, det kan evt kjøper gjøre om det er noe interesse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...