Gå til innhold

statoil selv-vaskehall

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bor du i oslo området kan jeg anbefale Sofienberg bilsenter. Ligger bak Shell stasjonen i trondheimsveien, ned i kjelleren.

Alltid hyggelige å hjelpsomme. Det gyver på 3 karer og vasker bilen utvendig og innvendig for hånd.

først høytrykkspyling av helebilen. Så svampvask med masse såpe. Så høytrykk med såpe, så avspyling med lavttrykk og grisevarmt vann. Så tørk med håndsvaber gummiting tang. Ikke alltid de er like nøye i kriker og kroker av dashbordet med støvtørk, men støvsuging av de dreisen på.

Siden jeg har sånn stofftak ting på min, så bruker de stoffrensemaskin på det også

Det kan være stor pågang, men de har plass til å vaske 4 biler i slengen, så det pleier ikke være altfor lang ventetid, bare du ikke kommer i værste rushet når alle taxiene i hele Oslo skal vaskes.

pris: 160kr !

bonus for at de har venterom der du kan slappe av i velur sofa, og prøve å skjønne hva som skjer på Al-Jazeera kanalen som alltid står på så TV'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor du i oslo området kan jeg anbefale Sofienberg bilsenter. Ligger bak Shell stasjonen i trondheimsveien, ned i kjelleren.

Alltid hyggelige å hjelpsomme. Det gyver på 3 karer og vasker bilen utvendig og innvendig for hånd.

først høytrykkspyling av helebilen. Så svampvask med masse såpe. Så høytrykk med såpe, så avspyling med lavttrykk og grisevarmt vann. Så tørk med håndsvaber gummiting tang. Ikke alltid de er like nøye i kriker og kroker av dashbordet med støvtørk, men støvsuging av de dreisen på.

Siden jeg har sånn stofftak ting på min, så bruker de stoffrensemaskin på det også

Det kan være stor pågang, men de har plass til å vaske 4 biler i slengen, så det pleier ikke være altfor lang ventetid, bare du ikke kommer i værste rushet når alle taxiene i hele Oslo skal vaskes.

pris: 160kr !

bonus for at de har venterom der du kan slappe av i velur sofa, og prøve å skjønne hva som skjer på Al-Jazeera kanalen som alltid står på så TV'n :)

160kr var jo skambillig, det koster jo nesten det samme å ta den i vaskemaskin! .. Skulle ønske vi hadde hatt noe sånt her i Bergen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-20 minutter bare? Når jeg vasker bilen på f.eks Statoil Storo så tar det gjerne minst halvannen time inkludert tørking med pusseskinn. Kan kanskje være litt overkill på sommerstid, men på vinteren er det et minimum for å få bort alt salt og "drit" som klistrer seg til hele bilen

Om vinteren koster jeg på børsteløs vask først og så tas den for hånd. Kjører jo vekk fra vaskeanlegget når jeg skal tørke. Har nesten vært i håndgemeng med "5minuttvaskere" før så litt grei er jeg. Om vinteren får bilen selvtørke i garasjen -fryser på fingrene! Høytrykk,innsåping,avspyling bør gå på 20 min.Såpa skal jo ikke tørke fast hell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statoilstasjonen i Fjøsangerveien brukte eg sjølv til å vaska bilen min før, men så oppdaga eg Statoil Danmarksplass... Den som ligge ein høgde øve vegen på veg mot Laksevåg... Den er faktisk bedre enn den i fjøsangerveien... E større og bedre plass der...

Jobba der ein liten periode, og det var mange som pleide å vaske bilen i maskin og alt... Fekk ingen klage bortsett frå når nåken hadde kjøpt vanlig vask til biler med skiboks... Desse børstene laga ikkje ripe som ikkje går ann å polera vekk, men vil heller anbefale svamp... Mykje bedre...

Ingen som kaste deg vekk om du bruke svamp der, så lenge du og bruka apparatene dei har der...

Statoil danmarksplass er absolutt å anbefala!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hylland, det er heilt iorden og ha egne meininger om forskjellige ting men ikkje gi utrykk for det her da blir det lange konflikter og diskusjoner vertfal om det emnet du trakka på nå, er kjedelig vist denne tråden også skulle bli stengt pga slike tulle ting,, rekner med du tar hintet, og det er mulig og redigera inlegget vist du vil det

:wink:

Eigne meininger er bra, men eg skjønna ikkje kva det har med det eg skreiv. Eg skreiv berre at det var ein del pakkiser som pleide å komma opp å vaske bilene sine med svamp uten at dei brukte apparatene me hadde. Dei tok opp plassen for andre som ville bruka vaskehallen. Eg trakke jo ikkje på nåken når eg seie det, for eg seie jo det berre som det er!

Men har tatt vekk det eg skreiv, sjølv om eg synest det var unødvendig av deg å nevne noko i heile tatt. Einaste rasistiske utsagnet der var vel pakkis, for det heiter vel pakistanerer. Beklager det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....flott ordna opp Hylland!

PS veit om ein bensinstasjon i Gudvangen som er flott! ;)

Ekje vits å provosera nåken unødvendig, sjølv om eg ikkje skjønte heilt korleis eg gjorde det.... men men, har no tatt det vekk no!!!

Eg og veit om ein bensinstasjon i Gudvangen som er flott... Ufattelig god service der, det meina eg... Men det ekje nåke bra vaskemulighet der... Har eit par vannslanga med kraftig trykk, men ellers ingenting.... Men men, ein får no bilen meir enn bra nok rein... Skikkelig trykk er jo tingen...

Neste gong du stopper der Ovex, så MÅ du kjøpe baguett med ost og skinke der... Dei er dritgode.. Alle vennene mine pleie å kjøpa det der... Får ikkje tak i bedre baguett på nåken bensinstasjon i heile landet... Me laga jo dei sjølv... Så må du huske å be om å få den varma littegrann....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...