Gå til innhold

Lambo kit

Bee2
 Share

Anbefalte innlegg

Skal det være lambodører, så skal bilen være gjennomført feit og.. Ikkje berre ein orginal cab liksom!

hvorfor det? :?

EG assosierer lambodører med ein bil som er styla og gjerne lakkert i ein spesiell farge... Ikkje ein orginal bil!

Eller jo forresten,... Lamborghini!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være lambodører, så skal bilen være gjennomført feit og.. Ikkje berre ein orginal cab liksom!

hvorfor det? :?

EG assosierer lambodører med ein bil som er styla og gjerne lakkert i ein spesiell farge... Ikkje ein orginal bil!

Eller jo forresten,... Lamborghini!

Tøft med litt utenom det vanlige å da..:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et raskt/langt lambo dør kurs for de som er interessert:)

Du har mange tilbydere av lambodører på markedet. Du får 2,5 forskjellige typer. Merke tilpasset, "universale merketilpasset"(ikke verdt å nevne engang) og universale henglser . av merker verdt å nevne er det

GT factory-universale Pris veil 13-15 000Kr

LSD- tilpasset bil veil ca 15-17 000Kr

Alle andre merker er bare å styrre unda som pesten. Da kan du like så gjerne bruke biltema hengsler.

Først info om Gt Factory (verdens krafitgste lambo-hengsler)

Dette er henglser ment for vekt opp til 150 kg pr stykk. Det er disse du ser på de amerikanske SUV`ene. Dette er henglsene som får døra de til å stå 90graders vinkel og er de "ekte lambodørene". Det går svært få biler med disse i Norge, mye av grunnen til dette er monteringsjobben. Her må du sveise, tilpasse, kappe og ordne. Men da får du dører som tåler mye mer, vingler mye ,mindre og du kommer inn i bilen. Godset på disse hengslene er veldig kraftig og det er som regel godset/bæringen i døra som fører til "svai`ing" når dem står åpne:

Her har du bilder av hvordan biler ser ut med disse hengslene:

Picture%20045.jpg

Picture%20065.jpg

Picture%20085.jpg

LSD Merketilpasset (eneste merke tilpassede det er vits å kjøpe)

LSD sine er desverre noe svakere og tåler ikke like mye vekt, du vil ikke få åpnet dørene 90 grader, men få en slags "måke" effekt på dem. MEN selvom LSD sine er svakere enn GT sine så er dette bra hengsler til å være merke tilpasset. Du sparer deg for sveising, men får noe mindre modifikasjoner.

Bilder:

Picture%20089.jpg

_DSC4166_raw_DxO.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSD sine er geniale, tok meg ca en dag å få de montert på en Golf jeg hadde.. passet rett på, minimalt med tilpassning. Dørene funket rimelig greit. Så lenge jeg hadde bilen.. Solide saker det der. Og ikke minst TUV godkjent 8).

Har ikke prøvd den andre typen Eye_Candy_Racing nevner.. Men det kan jo hende jeg prøver meg på noen av de en gang også..

golf1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg veit er det bare eyecandyracing og streetdesign som selger gt-factory sine.. Du ser ganske godt forskjellen på "måkedørene" og lambodørene, egentlig både på skylinen og golfen mot peugeoten. Men like viktig - gt-facory sine dører går det faktisk an å komme inn og ut av(åpner faktisk 90grader) mens lsd åpner ca 60-70grader.. Utgjør ganske stor andel av døråpningen det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...