Lien Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Syntes M40 motoren min bruker alt for mye bensin.. Bruker 1L på blandet kjøring og det er jo oppgitt 0,79 på modelguiden her inne.. Er dette ekstra forbruket bare et tegn på at bilen begynner å bli gammel og dermed ikke forbrenner så effektivt osv. eller er det noe som bør byttes ut? Er forøvrig interessert i hvor mye dere andre med M40 motor har målt deres til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Jeg ligger på rundt 0,9 på blandet kjøring (328i) så det er litt for mye ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW525i Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Dette med bensinforbruk ligger også sammen med kjørestil da. 1 liter på blanna kjøring er jo ikke så mye og man skal ikke bruke høyrefoten så veldig my før man passerer 1 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2005 Ja da er det noe galt et sted.. En motor med to fler sylindere og en liter mer volum bør bruke mer enn min.. Hva kan være ødelagt? Merker også at den ligger litt lavt på turtall (700 ca.), og noen ganger er det en smule jaging på turtallet i tillegg.. Veit ikke om dette kan ha en sammenheng jeg men.. PS! Kan noen forklare meg funksjonen til en lambasonde, hvor den sitter osv? Har aldri fått en god forklaring på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 3, 2005 Share Skrevet Desember 3, 2005 Lamdasonden sitter på eksosrøret. Før kat. og på nyere biler er det en før og en etter kat. Lambdasonden er en føler som måler tempen på eksosen, og den forteller hjernen om dette og hjelper hjernen til å gi motoren rett luft/drivstoff blanding! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2005 Okey, skjønner.. Så da kan det være denne som synger på siste verset da kanskje? BMW525i: Ja er helt enig med deg, og må innrømme at jeg er litt tung på pedalen i mange sammenhenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Og som dagens lille funfact: lambasonden er en brenselscelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Lambdaen er ganske sansynlig spør du meg. Men enkle ting som å bytte bensinfilteret ( hvis det har vært der lenge) kan hjelpe til å redusere forbruket betraktlig. Etter at jeg byttet filter, plugger og fordelerlokk/innslag gikk forbruket ned merkbart på langkjøring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Desember 4, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2005 hmm.. bensinfilter ja, det er nok ikke byttet på en stund.. Er nok best å ta de enkle tingene først som du sier.. *Kjøpe bensinfilter og plugger* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Desember 4, 2005 Share Skrevet Desember 4, 2005 Jeg har samme motor som deg og min bruker rundt 0,8-0,9 på "blandet bykjøring". Så 1 liter er ikke så alt for mye spør du meg. Men du bør sjekke luftfilteret ditt. Jeg renset det samt skiftet girkasse (etter ulyd) og bilen bruker 0,1 liter mindre bensin nå sammenlignet med tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxxsonics Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 hvor sitter bensin filteret på 318 e36 a? har ikke sett etter det heller men... vært kjekt å kanskje bytte det en dag! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Følg bensinslagen ut fra bensinrøret under innsuget. Det sitter inntil venstre fjærbeinstårn på min. Det er umulig å ikke se det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå