Gå til innhold

Forbruk M40B18


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Syntes M40 motoren min bruker alt for mye bensin.. Bruker 1L på blandet kjøring og det er jo oppgitt 0,79 på modelguiden her inne.. Er dette ekstra forbruket bare et tegn på at bilen begynner å bli gammel og dermed ikke forbrenner så effektivt osv. eller er det noe som bør byttes ut?

Er forøvrig interessert i hvor mye dere andre med M40 motor har målt deres til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det noe galt et sted.. En motor med to fler sylindere og en liter mer volum bør bruke mer enn min..

Hva kan være ødelagt? Merker også at den ligger litt lavt på turtall (700 ca.), og noen ganger er det en smule jaging på turtallet i tillegg.. Veit ikke om dette kan ha en sammenheng jeg men..

PS! Kan noen forklare meg funksjonen til en lambasonde, hvor den sitter osv? Har aldri fått en god forklaring på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambdaen er ganske sansynlig spør du meg. Men enkle ting som å bytte bensinfilteret ( hvis det har vært der lenge) kan hjelpe til å redusere forbruket betraktlig. Etter at jeg byttet filter, plugger og fordelerlokk/innslag gikk forbruket ned merkbart på langkjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme motor som deg og min bruker rundt 0,8-0,9 på "blandet bykjøring". Så 1 liter er ikke så alt for mye spør du meg. :wink:

Men du bør sjekke luftfilteret ditt. Jeg renset det samt skiftet girkasse (etter ulyd) og bilen bruker 0,1 liter mindre bensin nå sammenlignet med tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...