Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt mer info om motoren

Har selv kjøpt motoren i denne tilstanden så vet ikke hele historien om motoren eller hvorfor den er blitt overhalt.

Jobben skal være gjort av ett seriøst motorfirma her Norge.

Litt om tilstanden på motoren sånn som jeg har funnet ut.Blokka er honet, øverst i noen av sylindrene så er det noen små riper antaglig fra en varmgang engang i tida. Har liten tro på att disse har noe å si forbindelse med kompresjon da de er over den øvre stempelfjæra.Stempla er hele og fine er nok byttet før da det er lite slitasje å se på de,stempelfjærene er nye,det er også bære og råde lager.Olje pumpa er stemplet 01 så den er nok å helt ny da jeg tror det er noen år siden motoren gikk sist.Register kjede er nytt.Toppen er hel og fin ventilene er slipt og det samme er ventilsetene.Innsugskammen har ett skår i trustlager bana men vet ikke om det har noe å si.

Pakningsett følger med sammen med svinghjul,registerdeler,vannpumpe,bunnpanne(e28), starter,vannrør,ledningnett fra 3.6 M5,spjeldhus fra 3.6,grenrør fra 3.6.

Det som jeg vet mangler er en del skruer og muttere, noen slanger(vakum,vann,bensin) clutch,dynamo og servopumpe)

Det følger med motorbraketter for montering i E30

Detter mine observasjoner men kan ikke garantere for att jeg ikke har oversett noe

m5007.jpg

m5010.jpg

m5005.jpg

m5004.jpg

m5001.jpg

• 1 month later...
  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...