Gå til innhold

Putte 325 motor i 318is


BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er E36.

Han ska ikke godkjenne dette heller. HVa skjer om han kræsjer da a?

De ser jo med en gang at dette ikke er en 318is motor.

hva med EU kontroll?

De vil nok reagere sterkt hvis han blir tatt med dette.. I og med at det er sekssylindra motor og bilen er godkjent for fire syl.

Dersom han krasjer og noen dør(ikke han) kan han risikere å bli gjeldsslave for resten av livet...

EU-kontroll er jeg ikke helt sikker på. De ser nok i papirene og ser at bilen er en 318, også teller de tennplugger og finner seks stykk, da nekter de ganske sikkert og EU-godkjenne den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet må han gjøre da?

Bytte diff/bakaksling? Girkasse, ledningsnett.

Må han forsterke ramma osv? understell?

Han sier han får alt dette, bakaksling, motor 325, girkasse osv. til 10k. Er det billig?

Er vel ingen ramme og forsterke, selvbærende karosseri!

Men han må ha samme understell som sitter på 325 E36, og skaffe papirer på at det er det undetstellet som sitter der, og slike papirer er dessverre ikke å oppdrive.

Prisen var grei :wink: Veldig billig egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har fått med seg at det har vært regel endringer ang alt som har med opp/om bygning av bil?`man trenger ikke ha papirer fra bmw eller noe bare å møte opp på biltilsynet med bilen. eneste krava dem stiller er jo at understell er tilpasset motor osv. og hvis du kaster inn en m3 motor eller en litt spesiell motor så kan dem kreve en regning på motoren og deler for å forsikre seg at deler ikke er stjålet. og har man feks ikke papir på fjerene så fikser biltilsynet detta. men husk folka på biltilsynet kan fortsatt ha en dårlig dag å nekte deg alt mulig dem ikke liker. men regla er klare så er ting gjort sikkelig og innen for det nye reglementet når det gjelder ombygninger. så er det sinnsykt lett å godkjenne det meste.

så er bare å kaste inn en 325 motor og understell så er det ned å godkjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har fått med seg at det har vært regel endringer ang alt som har med opp/om bygning av bil?`man trenger ikke ha papirer fra bmw eller noe bare å møte opp på biltilsynet med bilen. eneste krava dem stiller er jo at understell er tilpasset motor osv. og hvis du kaster inn en m3 motor eller en litt spesiell motor så kan dem kreve en regning på motoren og deler for å forsikre seg at deler ikke er stjålet. og har man feks ikke papir på fjerene så fikser biltilsynet detta. men husk folka på biltilsynet kan fortsatt ha en dårlig dag å nekte deg alt mulig dem ikke liker. men regla er klare så er ting gjort sikkelig og innen for det nye reglementet når det gjelder ombygninger. så er det sinnsykt lett å godkjenne det meste.

så er bare å kaste inn en 325 motor og understell så er det ned å godkjenne.

da må den såkalte lovendringa ha kommet i løpet av de siste 14 dagene..

vært på biltilsynet sammen med en kompis og hørt som skal bygge om en bmw..der fikk han beskjed om at han måtte ha papirer fra bmw for og få det godkjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kamerat av meg har hatt mye kontakt med biltilsynet ang cossi'n sin og det er det dem har infomert han med hele veien. så der vet jeg ikke åssen praksisien er. men litt rart at noen viser til gammel regel og noen til ny. så hvis noen vet om noe annet så hadde det kanskje vært fint men noe utspill her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kjøretøy som repareres/ombygges/oppbygges slik at vitale deler på kjøretøyet - ramme, karosseri, bremser, lysutstyr, styring, motor, fjærer, støtdempere, felger, dekk osv. - avviker fra den utførelsen som er foreskrevet eller tillatt av kjøretøyfabrikanten og/eller fra den utførelse som kjøretøyet hadde ved første gangs registrering i riket, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikanten eller fra kompetent, uavhengig laboratorium for at de benyttede deler er egnet og at kjøretøyet etter reparasjonen/ombyggingen/oppbyggingen har tilfredsstillende kjøreegenskaper og vil tåle de påkjenninger det kan regnes med å bli utsatt for.

Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret.

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-007.html

§ 7-2

ledd 7 (nederst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. den der var fin.

står masse jall om at man trenger masse papirer fra alle og en hver og de siste to linjene står det at man bare kan drite i det for folka på biltilsynet kan godkjenne den istedet.?

"Slik dokumentasjon som nevnt i første ledd, kreves ikke dersom kjøretøyet på de aktuelle punkter med rimelighet kan kontrolleres av regionvegkontoret"

eller er jeg bare helt lost her nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har man feks ikke papir på fjerene så fikser biltilsynet detta. men husk folka på biltilsynet kan fortsatt ha en dårlig dag å nekte deg alt mulig dem ikke liker. men regla er klare så er ting gjort sikkelig og innen for det nye reglementet når det gjelder ombygninger. så er det sinnsykt lett å godkjenne det meste.

så er bare å kaste inn en 325 motor og understell så er det ned å godkjenne.

Og siden det er så lett og godkjenne ting nå til dags kan du jo få en slump penger for og godkjenne m5en min for meg da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å si det sånn! du må bytte alt! det er jo ganske logisk egentlig. det som er viktig er bremsene og drivverk. seff må du bytte div ledningsnett for å få bilen til å starte. girkasse må også byttes. tar du alt fra en donor bil vil ikke dette bli noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...