Gå til innhold

Putte 325 motor i 318is


BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

Ervel bedre utgangspunkt hvis han hadde hatt en 320, må vel bytte ledningsnett osv fra firer'n. Pluss girkassa etc

Alle maser om å bytte ledningsnett,men det er da fastkoblet på motoren.. Er ingen som selger motor med ledningsnettet liggende i en pose ved siden av.

Om du har en 318 spiller liten rolle..når du har fått satt nedi motoren kobler du motorledningskontakta på kontakta til ledningsnettet på bilen,og det vil være i orden.

Bygger du om fra uatomat til manuell vil du ikke få start.. da må du i tillegg koble ut et rele..som er der for at bilen ikke ska kunne startes om automatkassa står i gir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sikkert noen her inne som har gjort det her før og kan komme med praktiske innspill,men han må jo i tillegg ha alt av motorstyring/ledningsnett/tenning da ingenting er likt. en sekser er jo mye tyngre enn is motoren,dermed må han ha andre dempere/fjører og andre ting i understellet som er forskjellig dimensjoner.bremsene skal vel være like.

hvorfor ikke bare selge bilen å kjøpe seg en 325?koster littegrann mer men man sparer mye arbeid og annet tull i senere tid som feks med biltilsynet osv... jeg hadde ikke gidda å kjørt rundt i en bil som ikke er godkjent.smeller det da så er det bare å brette ned buksa.

spare seg til fant er det noe som heter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som har fått med seg at det har vært regel endringer ang alt som har med opp/om bygning av bil?`man trenger ikke ha papirer fra bmw eller noe bare å møte opp på biltilsynet med bilen. eneste krava dem stiller er jo at understell er tilpasset motor osv. og hvis du kaster inn en m3 motor eller en litt spesiell motor så kan dem kreve en regning på motoren og deler for å forsikre seg at deler ikke er stjålet. og har man feks ikke papir på fjerene så fikser biltilsynet detta. men husk folka på biltilsynet kan fortsatt ha en dårlig dag å nekte deg alt mulig dem ikke liker. men regla er klare så er ting gjort sikkelig og innen for det nye reglementet når det gjelder ombygninger. så er det sinnsykt lett å godkjenne det meste.

så er bare å kaste inn en 325 motor og understell så er det ned å godkjenne.

Men biltilsynet vet ikke om det du påstår er et 325 understell, faktisk er det. Og derfor krever de papirer fra BMW på at det er det, og hvor mye effekt det tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert noen her inne som har gjort det her før og kan komme med praktiske innspill,men han må jo i tillegg ha alt av motorstyring/ledningsnett/tenning da ingenting er likt. en sekser er jo mye tyngre enn is motoren,dermed må han ha andre dempere/fjører og andre ting i understellet som er forskjellig dimensjoner.bremsene skal vel være like.

hvorfor ikke bare selge bilen å kjøpe seg en 325?koster littegrann mer men man sparer mye arbeid og annet tull i senere tid som feks med biltilsynet osv... jeg hadde ikke gidda å kjørt rundt i en bil som ikke er godkjent.smeller det da så er det bare å brette ned buksa.

spare seg til fant er det noe som heter :wink:

klart det er en del forskjeller,men ledningsnettet er det minste problemet..

Motorstyring tar man jo selvfølgelig med også, å de ter den eneste "løse" delen når det gjelder det elektriske til motor du trenger.. resten sitter sammen med motoren oger klart for å kobles til din bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men alle vet jo at om man skal bygge om så må man bytte nesten ALT i motor rommet..men sp.målet er jo hva som må byttes ellers, og hvordan det er å få dette godkjent på biltilsynet.. når jeg skal bytte motor så vet jeg jo at ledningsnett osv også må byttes, men dette er jo egentlig ikke et tema siden det i utgangspunktet SKAL følge med..ingen som trenger et ledningsnett til en 325 f.eks hvis de skal ha en M3 motor neddi..er jo visse forskjeller på di 2 nettene..

Jeg tror det er en stor fordel om du klarer å få di snille gutta oss BMW i tale slik at du klarer å få papirene..men som di andre sier så er det jo regelendringer slik at det kan bli vanskelig..men bortsett fra motor (selvfølgelig) må du nok bytte : Girkasse, drivverk, dempere, stag og stivere foringer, 4stempla bremse kaliptre? osvosvosv...mitt råd er å importere en donor-bil fra tyskland f.eks såm du kan flytte deler fra, det blir mye billigere og enklere enn å lete jorda rundt etter deler som du må betale masse penger for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer det som diskuteres her, har en 92mod is, det må jo være folk her som har gjort det samme, er ganske fornøyd med bilen ellers med savner det draget jeg hadde før (e30,325) så isteden for å selge bilen nå å tape masse penger tenkte jeg det var like greit å bytte motor hvis jeg får en god pris på den nye å innbytte på den gamle. Alt av nett/hjerne osv følger seff med motoren, det er jo ikke noe problem i det hele tatt, det er også skiver forann og bak på is'en så det er jo ikke noe problem heller, videre har jeg sportsdempere og fjærer, de burde jo tåle den nye vekta? Motor, girkasse, aksling og noen papirer fra bmw er vel alt jeg trenger før jeg drar ned på biltilsynet for godkjenning? Hadde satt pris på noen tilbakemld fra de som har peiling på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert noen her inne som har gjort det her før og kan komme med praktiske innspill,men han må jo i tillegg ha alt av motorstyring/ledningsnett/tenning da ingenting er likt. en sekser er jo mye tyngre enn is motoren,dermed må han ha andre dempere/fjører og andre ting i understellet som er forskjellig dimensjoner.bremsene skal vel være like.

hvorfor ikke bare selge bilen å kjøpe seg en 325?koster littegrann mer men man sparer mye arbeid og annet tull i senere tid som feks med biltilsynet osv... jeg hadde ikke gidda å kjørt rundt i en bil som ikke er godkjent.smeller det da så er det bare å brette ned buksa.

spare seg til fant er det noe som heter :wink:

klart det er en del forskjeller,men ledningsnettet er det minste problemet..

Motorstyring tar man jo selvfølgelig med også, å de ter den eneste "løse" delen når det gjelder det elektriske til motor du trenger.. resten sitter sammen med motoren oger klart for å kobles til din bil

har jeg sagt at det er rakettforskning å bytte dette???

nei det har jeg ikke,men jeg har derimot informert om at han må passe på å få med dette og mest mulig rundt motor om mulig,da ingenting er likt og dette vil skape en ekstra kostnad og bryderi å skaffe separat.dette av den enkle grunn at jeg ikke kan se det nevnt med et eneste ord at dette følger med her.slike ting ser jeg ikke på som en selvfølge at følger med en brukt motor til denne pris,eller i det heletatt faktisk om det ikke avtales på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor, girkasse, aksling og noen papirer fra bmw er vel alt jeg trenger før jeg drar ned på biltilsynet for godkjenning?

Det er helt sikkert ikke noe problem å få det til å fungere teknisk, understellet du har tåler det helt sikkert, men biltilsynet skal ha papirer fra BMW, og de får man ikke tak i, dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er ikke den første som har tanken om ombyggning og det er flere som har tatt steget helt ut å gjennomført alt, så da er mitt spørsmål hvordan er det mulig hvis ikke bmw papirer er mulig å få tak i?

så forresten en strøken e30 med godkjent 325 e36 motor, rått da!

synd at den gikk for 70k for 2uker siden..

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=928102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er ikke den første som har tanken om ombyggning og det er flere som har tatt steget helt ut å gjennomført alt, så da er mitt spørsmål hvordan er det mulig hvis ikke bmw papirer er mulig å få tak i?

så forresten en strøken e30 med godkjent 325 e36 motor, rått da!

synd at den gikk for 70k for 2uker siden..

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=928102

Da har man flaks og treffer på rett personal hos biltilsynet, eller så har man vært i Tyskland på TÜV/Dekra og godkjent den der! Da MÅ biltilsynet godkjenne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...