Lien Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 ChrZZ: Ja takk for tipset Så ikke at det var frames før du gjorde meg oppmerksom på det.. hehe Lien: Det er min bil:) Hehe, vi har visst både mailet og pratet her vi.... Ja der ser du.. Verden er ikke stor Ser du skriver tds som emne, men td lenger ned. I og med at det er 2 forskjellige modeller, så lurte jeg på om du vurderer begge, eller bare en av de? TDS'n ligger jo noe høyere i pris. Hva er den konkrete forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Ser du skriver tds som emne, men td lenger ned. I og med at det er 2 forskjellige modeller, så lurte jeg på om du vurderer begge, eller bare en av de? TDS'n ligger jo noe høyere i pris. Hva er den konkrete forskjellen? 325 TD har 115 hk, mens 325 TDS har 143 hk. Hva som er forskjellen er jeg ikke helt sikker på, men tror kanskje ikke at TD utgaven har IC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Stemmer dette Kjetil, td har ikke intercooler. 116 hk. Ellers ligger mye av forskjellen i softwaren har jeg hørt, men er ikke 100% sikker på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Det stemmer nok ja. Etter det jeg har hørt, så er det ikke bare å peise på med en intercooler på en td, for å få samme effekten som en tds. Men som sagt, det har jeg bare hørt. Sikkert en og annen duppeditten både her og der som koster litt. Hadde foresten en 94 325tds tidligere, og må si jeg merka godt forskjellen på en 325td som jeg prøvde før jeg bestemte meg for kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Det gjorde du nok helt sikkert Tore. Har en plan om intercooler jeg også, men det er fortsatt kun 24 timer i døgnet mitt..hehe. Men eg merka enorm forskjell etter at jeg chippet min. Drar faktisk lett fra en 525tds med manuell gir. Nå er jo den litt tyngre da. Uansett, de 2,5 dieselene har et meget bra drag/moment.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 11, 2005 Share Skrevet Desember 11, 2005 Jepp. Jeg har faktisk begynt å se meg så smått om etter en 325 tds igjen selv også. Synes det er godbiler jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 Jepp. Jeg har faktisk begynt å se meg så smått om etter en 325 tds igjen selv også. Synes det er godbiler jeg Helt enig. Leker litt med tanken selv. 325tds med manuelle kasse og alt utstyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 hvordan er det med akselerasjon i de bilene ? 325tds ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 mener det stod 0-100 på 10,4 i manualen. Men det er de andre øvelsene som er gøy. fra 50-80 osv. Ble desverre frakjørt av en 535d på autobahn i godt driv oppover til 230. Men unnskyldningen får bli at dieselpumpe var på dødsleiet. Men holder en vanlig 325 ved pådrag fra 50-60km/h. Min er ikke chippet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 er fortsatt nyskjerrig på ulempene jeg da... kom med dem,jeg har satt meg. er vel samme maskin i 3 og 5 serie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 hvordan er det med akselerasjon i de bilene ? 325tds ? Ved rullende start, så holdt jeg en 325i e36 (tildlig 90 tallet, uten vanos?) opp til vel 180 km/t. Dro faktisk litt i fra i begynnelsen. Dette med en 97 mod 325 tds som var chippet. Rullende i 2 gir så slet samme 325i med å henge med ut av kryss etc. Gikk grisebra. Har hatt 2 325 tds og savner dem begge. (mest den med manuell). Nå kommer jo mye an på sjåføren men tror de fleste som har prøvd chippet 325tds vil skrive under på at de går meget bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Desember 12, 2005 Share Skrevet Desember 12, 2005 er fortsatt nyskjerrig på ulempene jeg da... kom med dem,jeg har satt meg. er vel samme maskin i 3 og 5 serie register kjedet strakk seg på den med manuelle gir... ellers så kan jeg ikke komme på noe sånn i farten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Kan ikke komme på noe i farten jeg heller. Hadde ikke noen som helst negativ opplevelse med bilen min så lenge jeg eide den. (Nesten 2 år) Eneste jeg bytta var glødeplugger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Desember 13, 2005 Share Skrevet Desember 13, 2005 Som sagt tidligere, jeg er meget fornøyd med min diesel. Tror ikke der er noen flere ulemper med en tds enn med en bensin e36. Har aldri kjørt en tds e36, men merker på min egen når jeg kjører opp lange bakker, som undersjøiske tunneler, så er det ikke mange som henger på.. Klart en manuell vil nok være friskere, men må si at det er herlig å kjøre med automat også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå