Gå til innhold

Noen spørsmål.. (325i -> E30 M3)


Neonlars
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eneste utvei: TURBO! :D

Får du deg en prøvetur i en heftig E30 med turbo så blir du hekta med en gang og kommer aldri vekk fra det...

www.pure-pf.com

den www.pure-pf.com siden var kjempe bra da!! fikk jeg allefall lyst på e30 med m50b25 motor!!

nene som har en BILLIG 2 dørs e30? helst med veldig lite rust og bør helst stå i hedmark/oppland området!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske ung og fersk i dette spillet, men et sted må man jo begynne....

Mitt råd er å styre unna turbo og egenkomponert sugetrimming. Det er bedre å heller gjøre en motoroverhaling, og sette seg inn i opplegget, enn å sikte til topps og prøve seg på 500 hk liksom...

Godt poeng der, men er det noe Hk å hente på overhaling? Byttet kam, lagre, stempelringer etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng der, men er det noe Hk å hente på overhaling? Byttet kam, lagre, stempelringer etc?

Ikke her hk å hente enn å friske opp de som allerede er (eller burde vært) der.... Som jeg skrev: sette seg inn i opplegget

Greit å ha gangen i motorbygging før en begynner å prøve å hente ut ekstra hester...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pell ut motoren fra motorrommet. Sett den i bukken og drei ned stempla dine. Kjøp MLS eller skjærekantpakning og skru det sammen igjen. Skaff en turbo, IC og diverse rør. Tilleggssprut av et eller slag og et par dyser til. Så er det bare å skru opp trykket! Holder til 250-300hk uten at det smeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste jeg kan si om dette er at det er litt problematisk å få tak i papirer på turbobygg.

Kan noen si at jeg tar feil her, værsåsnill? jeg får ikke tak i papirer noe sted :( gikk til bmw på lillestrøm, og de sa at hverken dem eller importør hadde papirer på det :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pell ut motoren fra motorrommet. Sett den i bukken og drei ned stempla dine. Kjøp MLS eller skjærekantpakning og skru det sammen igjen. Skaff en turbo, IC og diverse rør. Tilleggssprut av et eller slag og et par dyser til. Så er det bare å skru opp trykket! Holder til 250-300hk uten at det smeller

Unnskyld meg, men du får det til å høre som om det å bygge turbo-motor er den enkleste sak i verden... Hvor mange motorer har du egentlig bygget? Og med turbo??? Det er mange faktorer som spiller inn, og når en er fersk i gamet (no offence her...) som trådstarter sier han er - så høres den vesjonen din over her heeelt på jordet ut.

Er du kanskje en av de som har vært litt for mye innpå PPF-forumet?? Det er lett å la seg friste når en peiker om turbo, men å praktisere det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil råde deg til å starte med å sette deg godt inn i teorien på hvordan ting og tang fungerer sammen. For alt jeg vet så er det ikke sikkert du vet forskjellen på en 2-takts og en 4-takts motor...

Det er alltid bra å ha et teoretisk grunnlag før du begir deg ut på en motoroverhaling. Simple feil forårsaket av uvitenhet kan koste deg dyrt i etterkant.

Begynn med en standard overhaling(og bare den koster deg fort 10k) for å få en viss innsikt, og så kan du jo bygge turbo senere om du har ensterk trang til å svi av mye penger.

500-600hk på m20 koster fra 60-70k og opp til 100k hvis du skal ha det grommeste. Jeg snakker av erfaring og tror nok for xmpl Pedi er enig med meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Har vel egentlig peiling på forskjell på 2-takts og 4-takts motor ja.. :lol: Har en del teoretiske kunnskaper og har skrudd en del bil, men aldri vært i motoren og skrudd. Har hittil kun vært bytting av nav, bremserør, lykter og andre mekaniske ting. Men som sagt et sted må man jo begynne! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å kjøpe ferdig bygget m20b25 eller m50b25 med turbo??

m20b25 koster fra 10-25k alt etter hvilke deler og hvor ferdigbygget den er evt datasprut osv¨.på http://www.autopower.se

er mye billigere en å kjøpe deler å bygge selv....

vil ivertfall jeg godt for..synd jeg fortsatt har lån igjen:-(

bytte motor kan de fleste klare vil jeg tro...så lenge motoren er ferdig mappet også.så byr det nok ikke på store problemer,eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en m20b25 som jeg har planer om å selge..

Den har o-ringa blokk, neddreide stempler, porta topp med dokumenterte flowresultater PPF 280 turbokam, sveisa vannkanaler i toppen, pinnbolter til topp, balansert bunndel inkl. råder, 340cc dyser, 535lmm, saab 9-5 intercooler, ppf adaptergrenrør med t3/t4 hybrid, komplett 3" eksosanlegg, TurboXS dump, 5 stk Autometer Pro Comp Ultra Lite instrumenter: boost, oil temp, oil press, water temp og a/f-meter.

Ting som er porta: topp, innsug, gasspjeld, kompressorhus, turbinhus, eksosmanifolder, adaptergrenrør.

Har bilder i lass og drøssevis, et par av dem finns i denne tråden:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13048&highlight=

Et stykke ned i denne tråden er det bilde av stemplene:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13190&highlight=

Har ikke lagt den ut for salg enda da jeg ikke har noe hastverk, men har tatt den ut av bilen-står i bukk nå. Gått ca 3000km totalt etter bygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pell ut motoren fra motorrommet. Sett den i bukken og drei ned stempla dine. Kjøp MLS eller skjærekantpakning og skru det sammen igjen. Skaff en turbo, IC og diverse rør. Tilleggssprut av et eller slag og et par dyser til. Så er det bare å skru opp trykket! Holder til 250-300hk uten at det smeller

Unnskyld meg, men du får det til å høre som om det å bygge turbo-motor er den enkleste sak i verden... Hvor mange motorer har du egentlig bygget? Og med turbo??? Det er mange faktorer som spiller inn, og når en er fersk i gamet (no offence her...) som trådstarter sier han er - så høres den vesjonen din over her heeelt på jordet ut.

Er du kanskje en av de som har vært litt for mye innpå PPF-forumet?? Det er lett å la seg friste når en peiker om turbo, men å praktisere det er en helt annen sak.

Haha... :lol: Soppskalle. Var selvfølgelig et turbobygg i meget enkle trekk :D

jeg kan motor ja... Trodde de fleste skjønte at når jeg skriver noe så "simpelt" er det litt på morro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil du si ca prisantydning på motoren komplett med alt? bare nyskjerrig...

på autodb pleier de ligge på ca 20-25k kansje 30k...da komplett..

blir vel uannsett billiger å hente fra sverige vil jeg tro

Skal du hente i sverige så kan du i hvertfall plusse på drivstoff, bompenger, evt ferjebillett, leiv vidar & cola, overnatting, pils og bytur bla bla bla og da blir det fort en del ekstra ja :D

Vi tok ferja fra kr.sand til göteborg i sommer da jeg var hos ppf og vi hadde jo selvfølgelig en bytur der på hjemveien, kongetur!

Når det gjelder pris så hadde jeg sett for meg en plass mellom 20k og 25k...og da er den selvfølgelig komplett med Samco silikonslanger, klammer, oljetilførsel og retur fra turbo, oljekjøler ja kort sagt bolt-on med alt som trengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...