maxbjarne Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Jeg har bygd om en 316 til 325. Men bensinpumpen får ikke bensin fra tanken, så jeg lurer på om man må ha full tank på bilen første gang slik at trykket fra tanken gjør at pumpen klarer å suge bensin fra tanken eller har det ingenting å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Det skulle ikke ha noe å si.. Hvorda vet du at pumpa ikke får bensin? Du kan enkelt koble på et manometer ved pumpa og måle trykket. skal være ca 3 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 Okei.. Tusen takk! Jeg koblet av slangen etter pumpen og kjørte pumpen, men d kom ikke noe bensin. Så sjekket jeg slangene som kom fra tanken og de var helt tørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 Bensinpumpa gir samme trykk hele tiden. Den bensinen som ikke går i motoren går i retur til tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 Okei Skal ikke pumpen suge bensinen ifra tanken da? Hvordan får pumpen bensin? Ble usikker nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 bruker du original tanken fra 316? er dette 316i eller forgasser?? Hvor har du plassert pumpa?? og hvordan har du eventuelt fiksa returen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 Tanken er fra en 86 modell 325i. Pumpa er under kanalen foran bakhjulet på førersiden. Tur og retur er koblet til stålrørene som går under bilen og tanken. Alt av slanger til bensintilførselen er ordnet:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 sikkert masse dritt i tanken da! ta ut tankmåler! Det står et filter under der som kanskje er tetta! jeg har gjort det samme som deg, men hadde ikkeno problem med å få bensin ut av pumpa! og ja, den suger den og trenger ikke matepumpe eller noen ting, det skal fungere med kun denne pumpa! Fyll masse bensin på tanken og la pumpa stå og gå en stund, det burde komme bensin hvis ikke noen av slangene ligger i klem eller noe da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygaard Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 du kan jo å ha koblett feil.. tur på retur osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 Tror jeg skal ha koblet rett. Må vel kanskje ta tanken ned å se om noe ligger i klem. La merke til at det var 2 forskjellige rørstørrelser oppe på nivåmåleren. Hva er tur og hva er retur der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 det største røret er TIL pumpa! Håper du finner ut av dette! jævli kjedelig å ikke få starta bilen, men uansett så kan ikke dette være en stor feil!, Sikker på at pumpa går rette veien da? har du bytta om + og - vil pumpa gå feil vei vettu! og da kommer det veldig lite bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet Desember 5, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2005 Takk... Ja, er kjipt å ikke få startet bilen... Det er 2 forskjellige skruer å feste + og - til. Den tykkeste er + og den tynne er -... Sant? Skal å gjøre rent filteret i ettermiddag. Er spent å se:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Desember 5, 2005 Share Skrevet Desember 5, 2005 om du finner deg et multimeter da vettu så finner du det ut helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Desember 6, 2005 Share Skrevet Desember 6, 2005 finni ut noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxbjarne Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2005 Ja:) Fikk start i går... Tusen takk for all hjelp:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå