skillbill Skrevet Desember 6, 2005 Skrevet Desember 6, 2005 http://www.lovdata.no/for/sf/jd/td-19630125-9722-004.html FORSKRIFT OM SKYTEVÅPEN, VÅPENDELER OG AMMUNISJON - KAP 2, $2-15:: Luft- og fjærvåpen Våpenloven § 29 første ledd om 18-års aldersgrense gjelder også ved overlatelse av luft- og fjærvåpen herunder luftvåpen drevet med gass, paintballvåpen og air soft gun. Det er forbudt uten politimesterens tillatelse å eie eller inneha luft- og fjærvåpen (herunder luftvåpen drevet med gass) som har grovere kaliber enn 4,5 mm. Kravet om ervervstillatelse gjelder ikke for paintballvåpen. Denne bestemmelsen får ikke anvendelse på luft- og fjærvåpen som er ervervet før 1. januar 2001. Tillatelse som nevnt i foregående ledd kan bare gis til den som fyller våpenlovens krav til vandel og personlige egenskaper. For øvrig må behovet for luft- og fjærvåpen ikke godtgjøres nærmere. Politimesteren kan gi dispensasjon fra 18-årskravet på de vilkår som fremgår av § 2-1 annet og tredje ledd.
skillbill Skrevet Desember 6, 2005 Skrevet Desember 6, 2005 dette er gass men ser veldig ekte ut:) samme lyd og rekyl også mener du at dette er positive eller negative egenskaper?
Momentelsker Skrevet Desember 6, 2005 Skrevet Desember 6, 2005 Noen som har et stort balltre tilsalgs. Med min bil og min hudfarge, er det ingen sportsbutikk som vil selge til meg. Gratis kebab i en uke til selger.
ChrZZ Skrevet Desember 6, 2005 Skrevet Desember 6, 2005 Med mindre den er forsvarsmessig plombert, så er det vel ikke lov til å selge denne uten våpentillatelse +++ For.. var det ikke slik at det var en ekte, men bare løpet som er byttet? er vel da enkelt å bytte tilbake/kjøpe løp et annet sted. Bare litt OBS OBS her, Tore!
skillbill Skrevet Desember 6, 2005 Skrevet Desember 6, 2005 Noen som har et stort balltre tilsalgs. Med min bil og min hudfarge, er det ingen sportsbutikk som vil selge til meg. Gratis kebab i en uke til selger. er det kyllingbab eller biffbab dette? hvor holder du til da? balltre har jeg ikke, men kan nok skaffe et juletre hvis jeg har flaks
Pedi Skrevet Desember 6, 2005 Skrevet Desember 6, 2005 Noen som har et stort balltre tilsalgs. Med min bil og min hudfarge, er det ingen sportsbutikk som vil selge til meg. Gratis kebab i en uke til selger. er det kyllingbab eller biffbab dette? hvor holder du til da? balltre har jeg ikke, men kan nok skaffe et juletre hvis jeg har flaks Moderator-mat ??
TOREBMW Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Skrevet Desember 6, 2005 for alle dere som tror at jeg selger noe farlig her kan bare ta det helt medro.dette er en pistol som er blombet.med mindre du har tilgang til løp eller org. deler til pistoler,men da er det i min mening lett å skaffe seg et ekte våpen også da. jeg skrev tidligere:den skyter ikke ut noe som helst..farligere med sofgun. selger ikke denne under 1000.-
TOREBMW Skrevet Desember 6, 2005 Forfatter Skrevet Desember 6, 2005 Med mindre den er forsvarsmessig plombert, så er det vel ikke lov til å selge denne uten våpentillatelse +++For.. var det ikke slik at det var en ekte, men bare løpet som er byttet? er vel da enkelt å bytte tilbake/kjøpe løp et annet sted. Bare litt OBS OBS her, Tore! hvis du har sett en magnum så sitter løpet på skjeftet,ergo halve pistolen.
Mangel Skrevet Desember 7, 2005 Skrevet Desember 7, 2005 Det må ha vært bytta noe mer enn bare løpet viss dette er en "gass-pistol" eller luftpistol. Men bare lurer.. siden du sier at dette er en ekte pistol som løpet er bytta på.. står våpen-nret på pistolen fortsatt og den er registrert som 9mm i våpen registeret??
TOREBMW Skrevet Desember 7, 2005 Forfatter Skrevet Desember 7, 2005 den har våpen nr ja men den trenger ikke å registreres siden det da ikke er en "ekte" men lekepistol eller pynt.jeg har noen kuler som følger med..ikke ekte nei..gass
TOREBMW Skrevet Desember 10, 2005 Forfatter Skrevet Desember 10, 2005 ingen som vil leke gangster her da?
opusx Skrevet Desember 11, 2005 Skrevet Desember 11, 2005 er litt dumt å leke gangster hvis motparten har "the real thing" da.. kan fort ende opp i situasjoner du helst ikke vil være i
TOREBMW Skrevet Desember 11, 2005 Forfatter Skrevet Desember 11, 2005 hehe det har du rett i..spesielt hvis man bor i oslo/lille pakistan der er det mye rart i gatene har jeg sett
ovex Skrevet Desember 11, 2005 Skrevet Desember 11, 2005 .....jaja masse til salgs her inne no... (uten at eg tek skade av det.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå