Gå til innhold

Førerkort-beslag

sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

Kom ikke noe brev i dag..men det hjalp svært lite. Ringte politijuristen som sa at saken var allerede sendt til tingretten for over 2 uker siden. Så nå fikk jeg vite av Hadeland og land tingrett at jeg skulle i retten 3. januar. Så det betyr at jeg har vært førerkort i 3 mnd, den dagen rettsaken er. (mest sannsynlig risikerte jeg i utgangspunktet en bot på 4200 kr. i følge politimannen)

Pratet med politijuristen igjen som sa at retten måtte ha kommet med en kjennelse 4 uker etter at jeg hadde trekt samtykket mitt. Så da må jeg evt. få igjen førerkortet mitt neste tirsdag.

Nå var jeg forresten ikke tiltalt for å få kjørt i 80 i 60-sona. Nå var jeg tiltalt for å ha kjørt i 70 i 50-sona så politijuristen hadde foreslått 9 mnd (!) uten lappen.

Saken er at jeg sa i avhøret at jeg holdt maks 80 i 60-sona også slapp det i en sving der det var glatt. Og 50-sona starter etter svingen. Tror ikke endringen i fartsonen var det jeg tenkte mest på i det jeg kom sidelengs mot treet.

Det er uansett forsåvidt ett fett om de sier 70 i 50-sonen, eller 80 i 60-sonen.

Dette pga --> http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?do ... -0492.html

Du får uansett 4200,- i bot når du ligger 20km/t over hastighetsgrensen når det er 60-sone eller lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp..La merke til at bøtesatsene for 50-sona og 60-sona er helt like. Men siden det skjedde en ulykke så blir det kanskje strengere straff for 50-sona?

dr-s: Var jeg og en kamerat i bilen. Ingen andre bile involvert. Kameraten min fikk et kutt i panna da han forsvant ut sideruta. Politijuristen og advokaten sa ikke at det hadde noe å si for 3 ukers-regelen selvom det var personskade.

Det som jeg reagerer mest på er at politijuristen hadde foreslått 9 mnd uten førerkort for det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer han aldri til å få gjennomslag for i retten uten alvorligere personskade og vitner.det kan du ta helt med ro.hvertfall hvis det ikke foreligger annet enn en antatt hastighet på 70 i 50 sone......

som jeg nevnte tidligere så kan man bli rimelig kvalm av politiets oppførsel til tider.defor er det så viktig med god advokat tidlig.

husk at du har rett på fullt innsyn i saken til enhver tid,men det tar vel advokaten seg av tenker eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...