Gå til innhold

Min BMW E36 318i lavbudskjetts prosjekt


Morten318
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge ut litt om hva jeg har gjort med bilen og hva jeg håper på å få til i vinter. Kravene er ikke store pga at jeg er lærling og penga strømmer ikke inn, men litt skjer selv om det går litt sakte..

Kjøpte bilen org men fikk med sommerfelgene som er på bildene nedover.

IMG_0540%20(768%20x%20576).jpg

IMG_0541%20(768%20x%20576).jpg

IMG_0543%20(768%20x%20576).jpg

Den fikk en sikkelig rens innvendig da det hadde røyket i bilen. Den blei som ny innvendig. Eieren var ikke så glad i å vaske så bilen var ikke den fineste i lakken men jeg har polert den 5 ganger i år for å få litt glans i lakken igjen.

Senkesett blei kjøpt inn og det ble et 60/40 m/dempere. synes høyden blei fin(har søkket litt nå)

senkesett%20(640%20x%20480).jpg

Siden han ikke var glad i å vaske så var heller ikke motorommet pent så det blei en runde med vask og plast fornyer

IMG_0049%20(648%20x%20486).jpg

Var gule blinkers på bilen da jeg kjøpte den så nye lykter på siden ble handlet på biltema og de foran på GS da biltema bare har hvite.

108_0834%20(640%20x%20480).jpg

Men ble etterhvert frustrert over den gule hetta inne i blinklyset så den fikk kjenne dremel multi'n jobbe og resultatet blei pent synes jeg etter at jeg fikk lakkert pærene sølv.

IMG_0039%20(648%20x%20486).jpg

Fikk endelig tak i noen rød/hvite baklykter og fikk lakkert blinkers pæra bak også.

IMG_0045%20(648%20x%20486).jpg

Gnudde vekk det grå på kanalen og resultatet blei bra synes jeg.

Picture%20006%20(800%20x%20600).jpg

En kveld surra jeg litt rundt på qxl og fant en som solgte sorte nyrer og kom på hele 210kr inkl frakt.

IMG_00677%20(648%20x%20486).jpg

Kom en sen kveld over Sainsbury sin salgstråd på de gamle angeleyes lyktene sine og slo til dagen etterpå med kjøp.

108_0843%20(640%20x%20480).jpg

Snublet over en salgs annonse av en som solgte noen kopi av m skjørtene. De blei mine for den nette sum av 400kr som jeg ikke syntes var så ille..

skjort.jpg

Så får vi se litt hva som skjer i vinter og hva penga strekker til. Dette er en da litt anderledes prosjekt tråd da det ikke er noe nytte å "trimme" motoren. Muligens bare et luftfilter.

Gass på klima anlegget har nettopp blitt skiftet og pollenfilter da dette var helt svart med masse rare innsekter på. Powerflex foringer i bærearmer bak har også blitt skiftet.

Noen kommentarer? forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville prioritert M-lister, det utgjør MYE pris tatt i betraktning... :iwant:

Pen student/lærling bil uanzett, ikke vits i å trimme synes jeg. Får aldri en killer bil av en 318. Koster alt for mye penger skal du få det skikkelig. Etter du har fått på de viktigste tingene på bilen, både visuellt og slik at du har driftsikker bil, spar pengene til ny bil...

Det er når du har en skikkelig grombil (eks 328i) med utstyr som ikke/vanskelig kan forandres på i ettertid, at du virkelig kan begynne å bruke penger på bilen. Du kommer sannsynligvis til å skifte bil innen noen få år, og da er det surt om du har brukt mer penger på styling og bilstereo enn hva bilens verdi faktisk er. Penger som brukes på slike ting får en neppe igjen senere ved salg...

EDIT: Skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent det der, Morten :) Kan godt hive på en M3-front som noen sier, men kan bli vel så bra at du lakker ned fronten og hiver på en leppe. Billigere blir det i alle fall :wink:

M-lister er pent, men syns ikke de er verdt prisen. Altfor dyre!

Blir spennende å se hva du finner på framover. Holder på sånn i noenlunde samme stilen selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene og kommentarene.. har kanskje litt på gang med andre ting men vil ikke si noe før jeg har det evt her.

M lister er ikke noe jeg prioriterer ihvertfall..

Blei handlet inn Autosol chromeglans som felgene skal få bade litt i og bli skinnende. Er også lettere å holde reine. Fant også ut at stoffmatter og snø var ikke så bra å blande så det blei et par matter.. Thorsov :P

IMG_0167.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update :!:

Fikk en pakkelapp i posten idag.. var ikke så sen med å gå ned å hente den.. pakken var ikke av den minste sorten men er fornøyd :)

Pakket den opp og så.

fanger1.jpg

M-tech fanger :)

fanger2.jpg

Er et hull jeg må ta på glassfiber og litt sparkel på et par steder så er denne iorden igjen. Kommer til å bytte/lakkere til svart gitter i fronten når den skal på.. hva tycks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...