Gå til innhold

E30 325i 24V


ViBe^
 Share

Anbefalte innlegg

okai.. ja jeg må vel bare si for en nydelig bil bare i tilfelle d ikke har gått opp for deg:Phehe.. sinnsykt bra tråd! fikk jo alt til å virke som om d var fort gjort og billig å gjøre..hehe.. skulle gjort nå liknende hvis jeg hadde hatt penger ja.. brukte du mye på den va?

Alt er ikke fort gjort her nei, mange smådetaljer som tar tid!

Og når det gjelder penger, så har jeg brukt nok, MEN mye står igjen på bilen. Når jeg er ferdig utvendig, begynner jeg innvendig, hehe. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 868
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tid for en update med bilder ;)

Idag har jeg fått kjøpt meg gass og regulator, og lånt meg et TIG apparat!

Eksosen er også hentet.. og ENDELI!! fikk jeg reimskiven og belgen.

Begynner å ligne et motorrom nå ;)

bilde018go8.jpg

bilde020so8.jpg

bilde021ea8.jpg

bilde024xk7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytta du kun motorfesta for å få i m50 motoren eller?

hva slags kasse har du ? mellomaksling? klokke?

ein kompis har lyst på motoren min:) so lure på ke me treng for å få den til å passe:)

For å få den ned i å for at den skal få fin vinkel må du skifte motorfester, bremsekraftforsterker og ikke MINST bunnpanna, vist det er en e36 motor., noe som jeg ser det er i deres tilfelle ;)

Har brukt standard e36 325i kasse og e30 325i klokke, mellomaksling er på vei, en e36 325i. Veldig spent på hvordan det blir, mulig jeg kansje må korte den inn litt.

Fineste 4dørs E30 jeg har sett :)

Har vel kostet en kr eller 2 dette ?

Får jo lyst å løpe ut i garasje å begynne å mekke med en gang når man har lest denne tråden.

Thanks :D

Eller 3? Dette kunne gjørest dobbelt så billig, men nei, uaktuelt :D

Ja det er bare å hive seg rundt å begynne å skru ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mellomakslingen idag, så dagens mål var å få denne montert!

Måtte korte inn å sveise om litt innfestinga til opphengslageret men lengda på akslingen var perfekt!

Nå er mi største bekymring borte VEKK! :D

bilde026bv3.jpg

bilde028xm3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er eksosen nesten ferdig! Bare småting nå! Gassen tok slutt og jeg må finnne meg en mutter til lamdasonden, så oppheng og sveising av mutter til lamdaen er det som gjenstår under!

De fremste røra var et KAPITTEL for seg selv, mens resten gikk relativt greit. Kan bli høylytt dette :D

bilde062tc6.jpg

bilde058wz3.jpg

bilde055wg5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut. Bilde av endestussen ? Ble det oppstart i dag?

Endestuss har jeg ikke fått tak i enda, skal bare sette på et 3" rør nå føreløbi. Å IDAG ble det oppstart :D Og den brummet GODT. Skal prøve å få lagt ut en liten film så dere får en smakebit på lyden :)

Jeg sliter litt med å få luftet kjølesystemet. Motoren ble ganske varm, mens radiator og luft fra varmeapparatet var kald. Er det ikke M50 som alle sier er så vanskelig å lufte? Og den jager en del på tomgang. Men satser på det går seg til etterhvert. Så imårgen skal jeg se om jeg får montert resten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru opp luftetappen på radiatoren, skru av lokket på radiatoren og fyll på mens bilen sviver.. Bare la vannet fosse ut, men fyll på etterhvert som det gir seg og pump på slangene. Gi gjerne motoren litt jevnt turtall innimellom. Av og til må du også ta en kjøretur før det løsner.. Gjenta prosedyren til du får gjennomstrømning. Noen sier også at det hjelper å stå i oppoverbakke mens du gjør det.

m50 motorene er kjent for å være vanskelige å lufte ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...