Gå til innhold

E30 325i 24V


ViBe^
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 868
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skru opp luftetappen på radiatoren, skru av lokket på radiatoren og fyll på mens bilen sviver.. Bare la vannet fosse ut, men fyll på etterhvert som det gir seg og pump på slangene. Gi gjerne motoren litt jevnt turtall innimellom. Av og til må du også ta en kjøretur før det løsner.. Gjenta prosedyren til du får gjennomstrømning. Noen sier også at det hjelper å stå i oppoverbakke mens du gjør det.

m50 motorene er kjent for å være vanskelige å lufte ja..

Den er døds lett å lufte om man gjør det riktig. Tar 5 minutter! Tror dere virkelig BMW lagde denne motoren og bilen (E36 og E39) så dårlig? Tror dere BMW verksteder setter bilen i oppoverbakke :stupid:

Er bare å åpne lufteskruen og fylle på kjølevæske mens motoren er avslått. Når det ikke kommer mer luftbobler er den ferdig luftet. Er når folk begynner å ha motoren i gang mens de lufter og sette den i oppoverbakke og trykke på slanger det begynner å blir problemer. Så søler man bort masse miljøfarlig og giftig kjølevæske i samme slengen. Blir så irritert på folk som legger ut dårlige DIY og gjør ting komplisert når det er så enkelt som knyte skolissene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru opp luftetappen på radiatoren, skru av lokket på radiatoren og fyll på mens bilen sviver.. Bare la vannet fosse ut, men fyll på etterhvert som det gir seg og pump på slangene. Gi gjerne motoren litt jevnt turtall innimellom. Av og til må du også ta en kjøretur før det løsner.. Gjenta prosedyren til du får gjennomstrømning. Noen sier også at det hjelper å stå i oppoverbakke mens du gjør det.

m50 motorene er kjent for å være vanskelige å lufte ja..

Den er døds lett å lufte om man gjør det riktig. Tar 5 minutter! Tror dere virkelig BMW lagde denne motoren og bilen (E36 og E39) så dårlig? Tror dere BMW verksteder setter bilen i oppoverbakke :stupid:

Er bare å åpne lufteskruen og fylle på kjølevæske mens motoren er avslått. Når det ikke kommer mer luftbobler er den ferdig luftet. Er når folk begynner å ha motoren i gang mens de lufter og sette den i oppoverbakke og trykke på slanger det begynner å blir problemer. Så søler man bort masse miljøfarlig og giftig kjølevæske i samme slengen. Blir så irritert på folk som legger ut dårlige DIY og gjør ting komplisert når det er så enkelt som knyte skolissene.

har ikke peiling på dette men burde d ikke være sirkulasjon av vesken?for at d skal bli best? må bare høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru opp luftetappen på radiatoren, skru av lokket på radiatoren og fyll på mens bilen sviver.. Bare la vannet fosse ut, men fyll på etterhvert som det gir seg og pump på slangene. Gi gjerne motoren litt jevnt turtall innimellom. Av og til må du også ta en kjøretur før det løsner.. Gjenta prosedyren til du får gjennomstrømning. Noen sier også at det hjelper å stå i oppoverbakke mens du gjør det.

m50 motorene er kjent for å være vanskelige å lufte ja..

Den er døds lett å lufte om man gjør det riktig. Tar 5 minutter! Tror dere virkelig BMW lagde denne motoren og bilen (E36 og E39) så dårlig? Tror dere BMW verksteder setter bilen i oppoverbakke :stupid:

Er bare å åpne lufteskruen og fylle på kjølevæske mens motoren er avslått. Når det ikke kommer mer luftbobler er den ferdig luftet. Er når folk begynner å ha motoren i gang mens de lufter og sette den i oppoverbakke og trykke på slanger det begynner å blir problemer. Så søler man bort masse miljøfarlig og giftig kjølevæske i samme slengen. Blir så irritert på folk som legger ut dårlige DIY og gjør ting komplisert når det er så enkelt som knyte skolissene.

Visdomsord fra lufteingeniøren himself. Da er jeg litt interessert i å vite hvordan man får luftbobler uten trykk i systemet.

For å sitere Jarli fra en lignende tråd der du velsignet en tråd med samme uttalelse :

Lufting på disse motorene er lettere enn å knyte skolissene. Er kun å åpne lufteskruen og helle på kjølevæske til det renner litt ut av lufteskruen og da er du ferdig.

Da må bilen stå flatt selvfølgelig.

Tror du verkstedene bruker ørten liter kjølevæske + tid på dette. Nei. Det er så enkelt at det er utrolig.

Øhh!

Dette har du tydligvis ikke peiling på! :roll:

Du er litt av en fyr som beskylder MEG for å drive vranglære. :D Sorry for off topic, ViBe^. Følte jeg måtte forsvare meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka som skal til å få bilen godkjendt med 24 v motoren da ? sterkere bremser osv? eller har du ikkje tenkt å prøve å få det godkjendt ?

Har planer om å få motoren i vognkort ja. For å få det må jeg skrive en bra søknad med dokumentasjon på deler og alt jeg har brukt, kvittering på motor og hvilken bil den stammer fra osvosv, så sender biltilsynet den videre til SFOOR.

Sendte en fårespørsel til BT i fjord og fikk i svar:

Hei

Det er mulig å benytte denne motoren. Du må oppgradere kjøretøyet ditt slik at spesifikasjonene på bilen er lik BMW E30 M3 etter ombyggingen. Hvis du benytter en originalmotor så skal det ikke være problem med at denne motoren klarer avgasskravene som gjelder for ditt kjøretøy. Her må du inn med komplett styring av motor med lambda og katalysator. Da går jeg utifra at kjøretøyet ditt er registrert første gang etter 1.januar 1989. Det kreves dokumentert hvor du har kjøpt motoren. Jeg forutsetter at bilen er registrert i Norge første gang før 1.Januar 1996.

Med hilsen

XXXX XXXXXXX

Trondheim trafikkstasjon

320is hadde jo 2literen med samme effekt som m50b25 og samme bremser som 325i har, så med litt krangling frem og tilbake så KAN det kansje være mulig å få den godkjent med 325i bremser. Men desse har jeg tenkt å oppgradere i vinter.. så får vi se! Søknaden må ihvertfall være ganske god ja.

I verste fall må jeg til tyskland å få den TuV godkjent, og deretter til BT.

har ikke peiling på dette men burde d ikke være sirkulasjon av vesken?for at d skal bli best? må bare høre..

Er vell HÅPløst å lufte uten at motoren går, for væska må sirkulere og fylle/skyve luftbobler ut av systemet. Jeg får til å få luftet bilen selv om den står ganske plant, men de som lufter uten motoren i gang MÅ ha bilen i motbakke ellers får en ikke vannet skikkeli i systemet. Men det er jo uansett en håpløs operasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...